• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • IA89
    Anonym (Babylängtan) skrev 2016-06-29 08:30:49 följande:

Jag blir så trött på mig själv när jag är så himla otålig!! Lovade mig själv att inte testa innan BIM den här månaden men likväl tog jag ett test imorse på ÄL+9/BIM-5. 

Har stirrat mig blind på det nu, så nu undrar jag om ni ser något som skulle kunna vara början till ett plus? 

Tacksam för hjälp! <3

Åh jag är precis på samma som dig och testade också imorse trots sambon rådde mig att INTE göra det. Tokblankt blev mitt. Kan se en skugga på ditt men ytterst ytterst svag.

Nu ska jag iaf verkligen vänta å se om mensen kommer eller inte. Känner mig dock säker på att den kommer. Vid mitt tidiga missfall plussade jag äl+8
  • DevilsDaughter

IA89: Att plussa så tidigt so ÄL+8 (har också gjort det) beror troligtvis bara på att ägget fäste väldigt tidigt och bara för att du testade negativt nu behöver inte betyda att du inte plussar sen. Hur många dagar efter ÄL ligger du nu?

• 10oktober
    Deni81 skrev 2016-06-28 22:59:30 följande:

Är också i samma sits faktiskt Har först en stor takrenovering på gång i höst, direkt efter det hela övervåningen och till våren hela nedervåningen med kök och badrum och ny ingång. Inte alls en bra tid!! Men är 35 år (som jag tjatar om det) haha och känner att ingen tid får spillas

Aouch låter som dyra poster alltihopa! Vi ska göra en groventré och två badrum innan vi fixar avloppet. Vill ha det klart innan vi får barn, vill inte ha hantverkare hemma med en liten! Snåltarmen slog verkligen till när jag såg hur lite man får som föräldraledig vs att jobba. Men då räknade jag på att ta ut bara 4 dagar i veckan för att kunna vara hemma längre så det skulle ju gå att ta ut mer och på så sätt få mer pengar till renoveringar... jaja, den dagen den sorgen :)

Idag är fjärde dagen på mensen. Det börjar avta nu, skönt!
  • Anonym (marsbebis)

Jag hade ocksa en dip på temperaturen igår och idag mätte jag den högsta jag gjort sen jag började mäta. Ngn högre upp skrev om temperaturdipp när ägget fäster. Är det så? 
    Min ägglossning var fredag-lördag och det bekräftade även min gynekolog i m
    åndags (var på en rutinkontroll). Nu är det bara att vänta, bim är den 8 juli. Tänjte ta ett test på måndag. Magkänslan säger att det kan ha tagit sig den här månaden, jag hoppas det. Nästa månad blir det nog svårt att "få till det" för då är vi på tältsemester.

• IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 09:25:24 följande:

IA89: Att plussa så tidigt so ÄL+8 (har också gjort det) beror troligtvis bara på att ägget fäste väldigt tidigt och bara för att du testade negativt nu behöver inte betyda att du inte plussar sen. Hur många dagar efter ÄL ligger du nu?

Tack för uppmuntrande ord. Vill så gärna! Jag ligger ÄL +8/9 (fick positivt utslag på ägglossning två dagar i rad så vet inte hur jag ska räkna riktigt. ÄL 20-21 Juni)

Har inte direkt några symptom mer än ryggvärk, men det hade jag förra månaden med och då kom mensen som en klocka
  • DevilsDaughter

IA89: Om du fick positivt ÄLtest 20-21 juni så är det nog troligast att ÄL skedde 22 juni. 

Jag kommer nog testa med ÄLtest i några dagar nu när jag får testen, men tror inte att det kommer visa någonting och gör det inte det så kommer jag att räkna som att jag hade ägglossning i söndags och isf är BIM på onsdag och då kommer jag nog testa på måndag (ÄL+8). Känns bra att ha en plan iaf ;) Och så sex ikväll då förstås för säkerhetskull! 

• IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 09:59:44 följande:

IA89: Om du fick positivt ÄLtest 20-21 juni så är det nog troligast att ÄL skedde 22 juni. 

Jag kommer nog testa med ÄLtest i några dagar nu när jag får testen, men tror inte att det kommer visa någonting och gör det inte det så kommer jag att räkna som att jag hade ägglossning i söndags och isf är BIM på onsdag och då kommer jag nog testa på måndag (ÄL+8). Känns bra att ha en plan iaf ;) Och så sex ikväll då förstås för säkerhetskull! 

Ok, så egentligen ska jag då räkna det som typ ÄL+7 nu? Det är ju för tok för tidigt för att testa då, kan även jag medge. Men man vill ju baaara veeeta... Vi hade sex den 19 på kvällen, samt den 21 på kvällen och den 24e så man kan ju hoppas det varit tillräckligt.

Trist att du inte fått hem testen men du verkar ju ha en bra plan ändå! Bra att säkra upp med sexet.. Det är ju sååååååå jobbigt
  • DevilsDaughter

IA: Japp, isf är du på ÄL+7 och det är lite tidigt. Kan också va så att du hade ÄL 21:e, men man brukar inte få positivt ÄLtest samma dag som ägglossningen så jag skulle räkna med den 22:e. 

Haha aa.. Har ju gärna sex men har en förmåga att bara somna utan förvarning och sen vakna dagen efter.. Det får INTE hända idag!

• IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 10:13:12 följande:

IA: Japp, isf är du på ÄL+7 och det är lite tidigt. Kan också va så att du hade ÄL 21:e, men man brukar inte få positivt ÄLtest samma dag som ägglossningen så jag skulle räkna med den 22:e. 

Haha aa.. Har ju gärna sex men har en förmåga att bara somna utan förvarning och sen vakna dagen efter.. Det får INTE hända idag!

Jag får väl vänta och se vad som sker helt enkelt. Hålla mig sysselsatt. Sambon går på semester på Fredag sedan har vi massor av husprojekt så jag kan förhoppningsvis hålla mig till BIM den 5/7 iaf!

Haha, äh, sova behöver du väl inte?!?!? Kör ba'
  • corran
    Anonym (EL) skrev 2016-06-28 23:00:38 följande:

Läste inforslande och framsteg (en tidskrift på nätet) att resan från äggledaren till livmodern tar 4-5 dagar. Så det kan det säkert varit

Okej ja man får se om 1 vecka ca :)
Svar på tråden Bim Juli 2016