• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (L)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 20:39:34 följande:

L: Du testade inte med sticka på kvällen/eftermiddage också? Jag tror att om du testat med sticka på eftermiddagen så hade du fått din stegring då. Det är inte alltid hormonerna kommer upp i den nivån att man gör gubben glad. Jag har alltid stegring under mkt kort tid så om jag inte testar minst två gånger per dag så finns det risk att jag missar det. Dock får jag halvstarka streck innan och efter så missar jag så vet jag när jag missade. men jag tror som sagt att den stregring var den 28:e på eftermiddagen och då borde ägglossningen vara idag +/-.

Nej, jag testade med digitalt på kvällen. Första gången sen jag började använda testen som detta händer. Innan har jag fått knappt synbara streck på stickorna som sedan blivit jättestarka utan att stegra först. Därför blev jag förvånad över att det starka strecket 28/6 inte följdes av en glad gubbe på kvällen. Men 28/6 stämmer också med andra ÄL-symptom jag haft så jag räknar med den dagen som ägglossning. Tack för att du svarade
  • DevilsDaughter

L: Litet tillägg bara, vanligast är att man har ägglossning dagen efter det positiva testet. Lite olika det där..

• Anonym (L)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 21:02:43 följande:

L: Litet tillägg bara, vanligast är att man har ägglossning dagen efter det positiva testet. Lite olika det där..

Då ska jag försöka förföra sambon i morgon också
    Har läst på instruktionerna på de digitala testen och där står det att de två mest fertila dagarna är samma dag du får utslag på testet och dagen efter men det är säkert olika.
  • DevilsDaughter

L: Jo, men det stämmer för man är som mest fertil dagen innan ÄL och samma dag som Äl. Men även fertil dagen efter men inte lika, fertiliteten efter ägglossningen avtar snabbt.

• Anonym (EL)

Är på ÄL + 5 idag och när jag la tvååringen nu ikväll kände jag en molvärk i magen jag inte känt förut den här cykeln (har inte känt något alls) och nu några timmar senare gör det ont på en speciell punkt i livmodern (mitt på i överkanten typ) plus att det ilar lite i livmodertappen. Tänkte direkt att det inte tagit sig den här månaden även om jag vet att man inte kan tänka så. Får försöka tänka att det helt enkelt kan kännas så.

• copycat

ÄL+6 idag och känner verkligen inte nåt!
    Insåg att jag ju inte alls har BIM imorgon 1 juli. Borde snarare vara runt 5-6 juli. Senaste 6 månader har min cykel varit allt från 26-32 dagar så det är lite svårt med BIMdagar:/

• Myran92

BIM -1 idag.. Gjorde ett test som såg negativt ut alternativt något jätte svagt strax innan testtiden var slut... Sambon ville in på toa så slängde det och åt frukost, kollade på det efteråt och det är ett jättesvagt +... Tillförlitligt? Får bli ett nytt imorgon.. :)

• Milli_1

På cykeldag 8 och det är redan utslag på älstickorna. Gissar att äl blir runt cd 12? Kan äggen verkligen hinna mogna tills cd 12? Hoppas juli blir vår månad

• jennii89

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

• Myline
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Grattis!!! :) Klart du ska våga vara glad. Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan. Hellre det än oroa sig för mycket :)
    Jag håller också tummarna för att vi lyckas på första försöket :)
Svar på tråden Bim Juli 2016