Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Bim Juli 2016

Hej!

Hoppar in här. Hoppas ni kan  hjälpa mig lite. Testar med testlagrets ÄL-stickor. Alla tester på bilden är tagna mellan klockan 06-07 på morgonen. Tidigare månader har testlagrets stickor varit svaga fram tills dagen jag haft ÄL då testet stegrat från supersvagt till superpositivt.

Är testet 28/6 positivt? (detta är cykeldag 13 räknat från att jag hade mens 16/6) testet 29/6 är ju svagare. Jag har varje kväll (efter att ha hållit mig i fyra timmar) testat negativt med CB digitala test. vilket förvånade mig då jag trodde jag skulle få glad gubbe 28/6.

Någon som har erfarenhet?

• Anonym (L)
    mamalolo skrev 2016-06-29 19:15:35 följande:
    Har lite samma denna månad. Vad jag har hört ska ÄL-test helst tas senare på dagen (typ 10-21). Tror det står i instruktionerna? Kanske spelar in?
    corran skrev 2016-06-29 19:59:10 följande:
    Ägglossningstest ska inte tas med morgonurin! Mellan 10-20 är lämpligt. Gissar att om tagit testet den 28e så hade det varit solklart positivt. Alltså äl idag typ :)
    Milie skrev 2016-06-29 20:28:12 följande:
    För de flesta går det utmärkt att ta ÄL-test på morgonen, men för vissa är stegringen så kort så då måste man testa någon gång mellan kl 10-20.

Testet från den 28:e är positivt!
    Tack så mycket för att ni tog er tid att svara. Det uppskattas   Missade väl stegringen då i och med att de digitala testen var negativa på kvällen. Kände dock på mig att 28/6 var rätt dag så vi hann få till det både 28/6 och 29/6. Får hoppas detta räcker! BIM borde därmed bli 14/7 tror jag

• Anonym (L)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 20:39:34 följande:

L: Du testade inte med sticka på kvällen/eftermiddage också? Jag tror att om du testat med sticka på eftermiddagen så hade du fått din stegring då. Det är inte alltid hormonerna kommer upp i den nivån att man gör gubben glad. Jag har alltid stegring under mkt kort tid så om jag inte testar minst två gånger per dag så finns det risk att jag missar det. Dock får jag halvstarka streck innan och efter så missar jag så vet jag när jag missade. men jag tror som sagt att den stregring var den 28:e på eftermiddagen och då borde ägglossningen vara idag +/-.

Nej, jag testade med digitalt på kvällen. Första gången sen jag började använda testen som detta händer. Innan har jag fått knappt synbara streck på stickorna som sedan blivit jättestarka utan att stegra först. Därför blev jag förvånad över att det starka strecket 28/6 inte följdes av en glad gubbe på kvällen. Men 28/6 stämmer också med andra ÄL-symptom jag haft så jag räknar med den dagen som ägglossning. Tack för att du svarade
  • Anonym (L)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 21:02:43 följande:

L: Litet tillägg bara, vanligast är att man har ägglossning dagen efter det positiva testet. Lite olika det där..

Då ska jag försöka förföra sambon i morgon också
    Har läst på instruktionerna på de digitala testen och där står det att de två mest fertila dagarna är samma dag du får utslag på testet och dagen efter men det är säkert olika.
  • Anonym (L)

Jag har mått så konstigt i några dagar. Igår på ÄL + 10 var jag lätt illamående hela dagen med sura uppstötningar (lite idag också). Jag har varit extremt trött sedan ÄL + 7. Trött när jag lägger mig, trött när jag vaknar, trött hela tiden. Känns som att jag går igenom dimma. Har också haft "smärta" i magen som känts som lätt mensvärk. Idag på ÄL + 11 har jag (förutom tröttheten) varit ganska symptomfri. Låter ju lite tidigt för den här formen av tecken. I min förra graviditet (missfall) kände jag inget förrän några dagar efter bim.

Nyfiken på om det är något på gång eller om det är min kropp som börjar checka ut inför semestern

• Anonym (L)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 21:32:54 följande:

L.:. jag har sådana symptom och jag är lika tidigt ute som du! Så det är inte omöjligt! Dock är jag inte så trött. Men illamåendet och sura uppstötningar har jag.

Åh spännande. Känner dock inget nu längre. Sambon frågade med förhoppning i rösten om jag var gravid när jag var så himla jäkla trött. Vill inte hoppas för mycket. Blir så jäkla besviken när mensen kommer varje gång
  • Anonym (L)
    SamsonS skrev 2016-07-11 23:28:38 följande:

Börjar närma mig bim, hade tänkt testa imorgon, men mina tester har inte kommit än så får väl bli på onsdag. Bim onsdag eller torsdag.

Känner väl inga direkta symtom. För några dagar sen hade jag rejäl värk i ländryggen, det gick över och har inte känt så mycket mer sen dess. Så känner mig inte direkt förhoppningsfull och är ganska inställd P negativt test och mens i slutet på veckan. Har pratat med mannen och vi försöker i augusti också sen ringer vi gyn, då det isf blir 13 månader aktivt försöka de utan plus...

Håller tummarna för dig. Har BIM i morgon eller på torsdag. Detta är vårt försök 11 (dock ett missfall under denna tid) så jag förstår frustrationen. Tar det sig inte nu så ska jag ringa gyn nästa vecka
  • Anonym (L)
    Tiiffany skrev 2016-07-12 12:45:52 följande:

Hej!

Vi är också på försök 11 och har ett missfall under denna tid. Efter hur många månader plussade ni? 

Vi plussade på försök 8. Slutade i MA som upptäcktes i vecka 10 (försvann i vecka 7-8). Ni då?
  • Anonym (L)
    SamsonS skrev 2016-07-12 16:29:08 följande:
    Tack detsamma! Det är så himla drygt. Dottern blev till utan att vi ens hann bestämma oss om vi skulle börja försöka eller inte, så nu känns det extremt deppigt att det aldrig händer något. Testade tidigare idag, dock inte morgonurin men det var så blankt det kunde bli. Och nu känns det spm att mensen är på ingång...här är gyn stängt tom v32 så har inte så mycket att välja på än att försätta kämpa en månad till.
    Ja, det gör en ju inte glad precis. Har inte testat än. Ska testa på torsdag om jag inte får mens i morgon. Men har fått väldigt mild mensvärk samt lite brun flytning när jag försökte känna hur livmodertappen satt förut så jag tror det är kört. Ska du testa i morgon på morgonen?
  • Anonym (L)

Mensen var lika pålitlig som vanligt och kom på förväntat BIM-datum. Nu blir det till att ringa gyn och rådfråga dem vidare. Försök 12 nästa...

• Anonym (L)
    SamsonS skrev 2016-07-12 22:55:38 följande:
    Ja jag tänkte det. Var helt stensäker på att mensen skulle börja dyka upp under dagen men det har den inte gjort. Har svaga ilningar i magen och värk i ryggen. Brukar inte känna av i ryggen innan mens, bara vid äl. Brukar inte ha några flytningar heller i någon dag innan men har ganska mycket just nu....sen mår jag lite illa, men det kan lika gärna bero på lite för mycket mat eftersom vi varit på grillkväll hos några vänner :P

Du känner inte av något annat än mensvärken? :) håller tummarna för oss!
    Hur har det gått? Själv fick jag mens idag hoppas du har bättre tur än mig.
Svar på tråden Bim Juli 2016