• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    Bäbiiiis skrev 2016-06-30 16:38:00 följande:

Hej! Får jag vara med här även om jag troligtvis inte kommer ha bim förrän i augusti. Jag har precis fått konstaterat MA vid ultraljud i v 12. Fostret slutade växa i v 9 och på tisdag ska jag skrapas. Sen vet jag inte alls hur snabbt mensen och äl kommer igång men jag längtar så tills vi kan försöka igen.

På informationsbladet jag fick står det att mensen borde komma 2-4 veckor efter skrapningen vilket låter hoppfullt. Sedan borde jag ha 19 dagar till äl vid en normal cykel. Ev får jag ju äl redan innan första mensen men vet inte om vi vågar försöka redan då eftersom gyn rekommenderade att vänta en mens.

Tänkte att det vore kul att följa er i alla fall så länge och sedan hoppa in i en "bim augusti-tråd".

Nej så tråkigt :( varit med om samma, slutade växa v 9 och upptäcktes v 11, men jag fick dock göra en medicinsk abort.

Min mens kom till baks ca 5 veckor efter det.

Kram
  • Bäbiiiis
    corran skrev 2016-06-30 16:52:48 följande:

Nej så tråkigt :( varit med om samma, slutade växa v 9 och upptäcktes v 11, men jag fick dock göra en medicinsk abort.

Min mens kom till baks ca 5 veckor efter det.

Kram

Beklagar ditt missfall. Det är inte kul alls :( Man ställer ju så snabbt in sig på att det ska komma en bebis även om man känner till riskerna.

Vet du om du hade någon äl innan din mens efter 5 veckor?
  • corran
    Bäbiiiis skrev 2016-06-30 17:38:43 följande:

Beklagar ditt missfall. Det är inte kul alls :( Man ställer ju så snabbt in sig på att det ska komma en bebis även om man känner till riskerna.

Vet du om du hade någon äl innan din mens efter 5 veckor?

Ja man gör ju det.. verkligen jobbigt!

Ja 2 veckor innan :) grav testen blev neg efter ca 1.5 vecka sen äl 1.5 vecka därefter :)
  • Fililuran

Hej på er, första ggn jag skriver här.

Idag känner jag mig så gravid. BIM-2, ömma bröst, har haft sedan förra helgen.

Tog ett test, tycker mig kunna ana mig till ett plus, men får nog avvakta till imorgon!

Femte försöket, hoppas hoppas!

• Marängen

God kväll! Det har varit lite knasig dag idag, jag var hos gyn på sjukhuset pga av en annan sak och då frågade jag om hon kunde titta att allt såg bra ut efter missfallet och att allt hade kommit ut.. Allt såg bra ut, dock så visade ultraljudet att jag har ägglossning idag och det känns helt knäppt med tanke på att det bara är 11 dagar sedan jag började blöda ut mitt missfall.. Men kul såklart att jag har ägglossning, synd bara att vi inte har haft sex..

• mamalolo
    Marängen skrev 2016-06-30 18:51:22 följande:

God kväll! Det har varit lite knasig dag idag, jag var hos gyn på sjukhuset pga av en annan sak och då frågade jag om hon kunde titta att allt såg bra ut efter missfallet och att allt hade kommit ut.. Allt såg bra ut, dock så visade ultraljudet att jag har ägglossning idag och det känns helt knäppt med tanke på att det bara är 11 dagar sedan jag började blöda ut mitt missfall.. Men kul såklart att jag har ägglossning, synd bara att vi inte har haft sex..

Oj, förstår att det kom som en överraskning. Kan ni inte ha sex nu?

Hur såg gynekologen det förresten? Jag var där igår och då hade jag en 18 mm stor blåsa så antagligen är ÄL på g men min gynekolog sa att det även skulle kunna vara så att jag just haft ÄL.
  • Milie
    Milli_1 skrev 2016-06-30 08:07:58 följande:

På cykeldag 8 och det är redan utslag på älstickorna. Gissar att äl blir runt cd 12? Kan äggen verkligen hinna mogna tills cd 12? Hoppas juli blir vår månad

Absolut. Innan jag fick barn hade jag en extremt regelbunden cykel på 24 dagar med positivt ÄL-test CD11-12.
  • Anonym (Alexandra)
    Bäbiiiis skrev 2016-06-30 16:38:00 följande:

Hej! Får jag vara med här även om jag troligtvis inte kommer ha bim förrän i augusti. Jag har precis fått konstaterat MA vid ultraljud i v 12. Fostret slutade växa i v 9 och på tisdag ska jag skrapas. Sen vet jag inte alls hur snabbt mensen och äl kommer igång men jag längtar så tills vi kan försöka igen.

På informationsbladet jag fick står det att mensen borde komma 2-4 veckor efter skrapningen vilket låter hoppfullt. Sedan borde jag ha 19 dagar till äl vid en normal cykel. Ev får jag ju äl redan innan första mensen men vet inte om vi vågar försöka redan då eftersom gyn rekommenderade att vänta en mens.

Tänkte att det vore kul att följa er i alla fall så länge och sedan hoppa in i en "bim augusti-tråd".

Vad tråkigt, beklagar verkligen! Vet hur det är, Jag fick MA i vecka 7, men embryot hade slutat växa i princip direkt efter befruktningen. Blev gravid igen omedelbart. Fick aldrig någon mens emellan. Fick ett missfall i vecka 13, då fick jag infoblad att man kunde bli gravid på nytt nio dagar efter, eller vad det nu var... Sådan tur hade vi dock inte denna gång, är på försök nr 7 nu... Men det tog ca två månader för min kropp att komma i gång igen efter det sena missfallet. Ang att vänta en mens, så är det pga att den nya graviditet lättare ska kunna dateras om man har en "sista mens " att gå efter. Så kör på! Blir du gravid så är kroppen redo!
  • mamalolo
    Skyrocket skrev 2016-06-30 12:04:23 följande:

Jag förstår precis vad du menar med att man inte ska vara missnöjd..har ju två friska och fina barn redan..men det är något i mig som saknas. Går inte att förklara. Svågern och svägerskan väntar sitt första barn och vi är sååååå glada för deras skull men samtidigt är jag så avundsjuk! Vill också. Har ni försökt länge? Kramar!!

Egentligen inte. Blev gravid på första försöket i feb men tidigt missfall i april. Sedan dess två försök, nu tredje (har 35-36 dagars cykel). Låååång väntan ändå. Ni då?
  • DevilsDaughter

bääbis: Vad jobbigt när du gått så långt :( Beklagar och önskar er lycka till :)

fillilutran: Spännande! Då är du nog gravid ;)

Marängen: har ni möjlighet att ha sex idag så är det inte för sent :)

Alexandra: Hade ingen aning om att det var därför man skulle vänta en månad! Alltså för vårdens skull då ju och inte för sin egen! Skulle fler veta om!

ÄL+4 och idag har jag väldigt ömma bröst och lite svag molvärk till och från. PMS som vanligt antagligen, men man registrerar ju minsta lilla.
    Detta är säkert varken PMS eller gravidrelaterat men för en stund sen fick jag en jätteobehaglig smärta i livmodern. Aldrig känt ngt liknande! Kändes som om något skrapade inuti livmodern med något vasst uppifrån och ner typ. När jag tryckte på magen så kändes det likadant en gång till sen inget mer. Detta måste ju ha varit ngt nervrelaterat. Hade jag haft kvar spiralen så hade jag trott att det hade varit den som skrapat mig el nåt. 

Svar på tråden Bim Juli 2016