• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • hoppfullsnart40
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Grattis!!;)
  • mixXi

Kul med lite plus i tråden! Håller tummarna att det blir fler!

Det här med äl-test var svårare än jag trodde. Men ser det inte ut som det jag tog nu på fm är positivt?

De är alltså tagna tisdag fm, onsdag fm, onsdag em och nu torsdag fm. Får väl vänta och se en nedgång antar jag...

• Skyrocket
    mamalolo skrev 2016-06-30 10:25:11 följande:

Hade kunnat vara jag. Önskar vi hade börjat försöka med trean tidigare för nu går tiden och det känns hopplöst. Vet att jag egentligen inte har något att vara missnöjd över. Två fina barn. Men hjärnan anpassar sig liksom efter de förväntningar man har och just nu känns plötsligt inget kul. Ser bara andra gravida hela tiden och nu är t o m grannen gravid. :( Stor kram!

Jag förstår precis vad du menar med att man inte ska vara missnöjd..har ju två friska och fina barn redan..men det är något i mig som saknas. Går inte att förklara. Svågern och svägerskan väntar sitt första barn och vi är sååååå glada för deras skull men samtidigt är jag så avundsjuk! Vill också. Har ni försökt länge? Kramar!!
  • copycat

Stort grattis!!! Otroligt roligt:)

jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

• DevilsDaughter

mixxi: Teststrecket ska ju vara minst lika starkt som kontrollstrecket, men detta är ju så nära att jag hade tagit det som ett positivt, antagligen blir det helt positivt i eftermiddag om du testar igen.

Har molvärk och öm livmoder.. ÄL+4, varför nu liksom? 

• Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-06-30 10:28:37 följande:

Vi har pratat om en trea till och från sedan sonen kom för tre år sedan. Jag har dock varit (och är) sjuk så dels vet vi inte om det kommer att fungera alls och dels har jag inte fått försöka bli gravid förrän i februari i år tidigast (varpå vi valde att avvakta ett tag till för säkerhetens skull). Så det är inte så lång tid det handlar om egentligen..men det känns som en evighet. Dottern blev till på tredje försöket (misstänker dock att jag fick ett missfall månaden innan) och sonen blev till på första försöket men det är ju innan jag blev sjuk båda två så det spökar i huvudet.

Tack för peppen! Jag har inte hunnit läsa ikapp allt än, hur går det för dig? <3

Tankarna kan nog sätta mycket käppar i hjulen... jag försöker själv att inte låta just tankarna att ta över huruvida det kommer gå snabbt, långsamt eller inte alls... :/ Det är lättare sagt än gjort! För mig hjälper det delvis att läsa mer om ämnet att bli med barn, få mer kunskap. I början så var det jobbigare dock då jag fick veta mer kring allt som kunde gå/vara fel. Samtidigt får jag ju en djupare kunskap varför det kan ta längre tid när man vet exakt vad som händer Men ja...

Jag fick mens förra veckan så jag är på dag 10 idag i en ny menscyckel. BIM har jag lagt på dag 30 i menscykeln så den 20 juli blir BIM. Blir nog mest korrekt att räkna så men får se hur appen lägger om det utifrån när ägglossning sker och utifrån längden på mina cykler det senaste året. Blir nog ganska rätt att räkna på en lutealfas mellan 14-15 dagar efter ägglossning. Jag är i en fertil fas nu men ägglossningen sker nog i början av nästa vecka. Så det är bara att vänta, observera och ha sex emellanåt. ;) Det är ett tag kvar till BIM så försöker att ta en milstolpe i taget. Första milstolpen var en avslutad mens, därefter var det fertilt sekret, steget därpå är ägglossning. Sedan vet jag inte vad nästa steg är förutom BIM då... möjligen gravtest tidigast på dag 26 i cykeln. Vill inte testa lika tidigt som förra gången. Var hemskt påfrestande med alla negativa test! Efter det så tänker jag gravtest dag 28 och slutligen självaste BIM dagen om vare sig mens eller positivt test dykt upp då. Då har jag en nedräkning till något hela tiden vilket minskar ner väntan. :P
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • DevilsDaughter

Är det extremt att testa med testa tidigt gravtest ÄL+5. Någon här som testar så tidigt? Inser ju att chansen att få ett positivt då är typ lika med noll.
    Men har googlat runt lite och vissa påstår sig ha testat positivt så tidigt. Läste tom om en som varit hos läkaren som bekräftade ägglossning och 3 dagar senare hade hon testat positivt på gravtest, sjuksköterskan trodde det var omöjligt och hon fick åka in och göra gravtest där vilket också visade positivt. Läkaren var inte förvånad och hade sagt att vissa kvinnor är jättesnabba!
    Haha, varför läser man sånt!? 

• Deni81
    10oktober skrev 2016-06-30 10:10:26 följande:

Hahaha, då vet du hur jag har det ;)

Vi slutade med p-piller i slutet av maj och haft en ägglossning sedan dess, väntar på försök nummer 2 nu. Så inte alls länge, men känner ändå lite stress "tänk om det inte går". Men försöker fokusera på att det visst kommer gå :)

För de allra flesta så brukar det gå fort! Så jag tror inte alls du behöver vara orolig! Lycka till
  • Bäbiiiis

Hej! Får jag vara med här även om jag troligtvis inte kommer ha bim förrän i augusti. Jag har precis fått konstaterat MA vid ultraljud i v 12. Fostret slutade växa i v 9 och på tisdag ska jag skrapas. Sen vet jag inte alls hur snabbt mensen och äl kommer igång men jag längtar så tills vi kan försöka igen.

På informationsbladet jag fick står det att mensen borde komma 2-4 veckor efter skrapningen vilket låter hoppfullt. Sedan borde jag ha 19 dagar till äl vid en normal cykel. Ev får jag ju äl redan innan första mensen men vet inte om vi vågar försöka redan då eftersom gyn rekommenderade att vänta en mens.

Tänkte att det vore kul att följa er i alla fall så länge och sedan hoppa in i en "bim augusti-tråd".

Svar på tråden Bim Juli 2016