Skyrocket skrev 2016-06-30 10:28:37 följande:
Vi har pratat om en trea till och från sedan sonen kom för tre år sedan. Jag har dock varit (och är) sjuk så dels vet vi inte om det kommer att fungera alls och dels har jag inte fått försöka bli gravid förrän i februari i år tidigast (varpå vi valde att avvakta ett tag till för säkerhetens skull). Så det är inte så lång tid det handlar om egentligen..men det känns som en evighet. Dottern blev till på tredje försöket (misstänker dock att jag fick ett missfall månaden innan) och sonen blev till på första försöket men det är ju innan jag blev sjuk båda två så det spökar i huvudet.
Tack för peppen! Jag har inte hunnit läsa ikapp allt än, hur går det för dig? <3
Tankarna kan nog sätta mycket käppar i hjulen... jag försöker själv att inte låta just tankarna att ta över huruvida det kommer gå snabbt, långsamt eller inte alls... :/ Det är lättare sagt än gjort! För mig hjälper det delvis att läsa mer om ämnet att bli med barn, få mer kunskap. I början så var det jobbigare dock då jag fick veta mer kring allt som kunde gå/vara fel. Samtidigt får jag ju en djupare kunskap varför det kan ta längre tid när man vet exakt vad som händer Men ja...
Jag fick mens förra veckan så jag är på dag 10 idag i en ny menscyckel. BIM har jag lagt på dag 30 i menscykeln så den 20 juli blir BIM. Blir nog mest korrekt att räkna så men får se hur appen lägger om det utifrån när ägglossning sker och utifrån längden på mina cykler det senaste året. Blir nog ganska rätt att räkna på en lutealfas mellan 14-15 dagar efter ägglossning. Jag är i en fertil fas nu men ägglossningen sker nog i början av nästa vecka. Så det är bara att vänta, observera och ha sex emellanåt. ;) Det är ett tag kvar till BIM så försöker att ta en milstolpe i taget. Första milstolpen var en avslutad mens, därefter var det fertilt sekret, steget därpå är ägglossning. Sedan vet jag inte vad nästa steg är förutom BIM då... möjligen gravtest tidigast på dag 26 i cykeln. Vill inte testa lika tidigt som förra gången. Var hemskt påfrestande med alla negativa test! Efter det så tänker jag gravtest dag 28 och slutligen självaste BIM dagen om vare sig mens eller positivt test dykt upp då. Då har jag en nedräkning till något hela tiden vilket minskar ner väntan. :P