• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 08:50:21 följande:

emzeus: Vad menar du med kemisk graviditet? Kan vara tidigt missfall annars om du fått flera plus. Dock känner jag mig lite skeptiskt till CBtesten då jag tycker att de gärna visar mer eller mindre skugga av ett plus. Hoppas att det tar sig för er nästa gång och att du då får behålla graviditeten.

Gällande sköldkörtelhormon så kan jag inget gällande graviditet eller så men min man tar levaxin och sjukvården har extremt dålig koll på doseringar. Han får ha koll själv på hur han mår och vilket värde som känns bäst för honom och så får han dela tabletterna som sjukvården skriver ut till honom så att doseringen ska bli så bra sm möjligt. Men den blir aldrig helt bra och han mår ofta dåligt pga felaktigt värde.

Äter man levaxin måste man ställa om dosen vid en graviditet. Det är jätteviktigt att det blir rätt för att allt ska bli så bra som möjligt :)
  • Anonym (EL)
    Myran92 skrev 2016-07-01 08:27:02 följande:

Så svagt så svagt! Japp var tvungen att ta två stickor nu på morgonen, den andra kanske skulle visa något mer? ;) Men, BIM kanske är framflyttat ett par dagar, tror ÄL kom ca 3 dagar senare än beräknat..

Ser också två streck
  • Tra3dockan

Det blev inget sex igår, men förhoppningsvis så räckte det vi hade :)

Till en annan fundering. I morgon ska jag till en kompis och vi ska troligtvis ut på kvällen. Jag hade troligen ägglossning i tisdags eller onsdags. Tror ni det är ok att smutta på ett glas då?

Jag vet att det bästa är väl att avstå helt från alkohol men det är ju så tidigt och ägget har säkerligen inte ens fäst än. 

En annan fråga, om jag hade ägglossning i onsdags, blir det då äl+2 idag fredag?

• corran
    Tra3dockan skrev 2016-07-01 09:29:23 följande:

Till en annan fundering. I morgon ska jag till en kompis och vi ska troligtvis ut på kvällen. Jag hade troligen ägglossning i tisdags eller onsdags. Tror ni det är ok att smutta på ett glas då?

Jag vet att det bästa är väl att avstå helt från alkohol men det är ju så tidigt och ägget har säkerligen inte ens fäst än. 

En annan fråga, om jag hade ägglossning i onsdags, blir det då äl+2 idag fredag?

Smutta på ett glas du med gott samvete :) Ha så kul!

Ja precis äl+2 :)
  • Monsan
    Myran92 skrev 2016-07-01 08:27:02 följande:

Så svagt så svagt! Japp var tvungen att ta två stickor nu på morgonen, den andra kanske skulle visa något mer? ;) Men, BIM kanske är framflyttat ett par dagar, tror ÄL kom ca 3 dagar senare än beräknat..

Grattis.. det där är absolut två positiva test.. :)
  • DevilsDaughter

Myran: Grattis! Absolut positivt!!

Trädockan: Det räcker nog det ni hade :) Jag brukar resonera så med alkohol under graviditetsförsök att lite vin (jag dricker aldrig mycket) kan inte skada så länge jag inte har testat positivt och är jag nära BIM så testar jag alltid innan jag dricker ngt. 

• Loncelot
    Tra3dockan skrev 2016-07-01 09:29:23 följande:

Jag brukar räkna positivt äl test som äl+1 likaväl som när man får mens då är det cykel dag1.
  • Loncelot
    emzerus skrev 2016-07-01 08:17:46 följande:

Mensen kom idag på bim så alla min svagt positiva gravtest var antingen spök eller en kemisk graviditet :( 

Så less på detta! Måste ju orka kämpa vidare men ibland undrar jag hur vi ska orka... om man ändå kunde veta med säkerhet att vi kommer få barn en dag så skulle det ändå vara lättare men eftersom vi inte vet om det nånsin kommer att bli vår tur så känns det väldigt tufft :( 

Vi alla här förstår och känner med dig alla tycker vi detta är mer eller mindre jobbigt men att bli negativt inställd till det hela gör det bara ännu jobbigare försök se allt så positivt som möjligt så ska du se att det tar sig snart försök aktivera dig med sånt som du tycker är roligt så blir det mesta det också
  • DevilsDaughter

Fler som ligger runt ÄL+5? Känner ni något? Haha vabbar idag och är sååå rastlös, lillan sover. Har funderat på smärtan jag kände igår och kan inte låta bli att tänka att det kanske var ägget som fäste och att det typ var nerver som jag kände av pga det. Just när det skedde gjorde det ONT och var en läskig känsla och inget jag känt tidigare eller förknippade med symptom på mens el graviditet.. men det skedde på kvällen på ÄL+4 (fyra dagar efter ägglossningen) så det är ju inte omöjligt väl att det var det jag kände? Har läst om de som skrivit att de känner ett stick när ägget fäster och detta var ju långt ifrån ett stick men ändå, man tar ju det man harFlört

Svar på tråden Bim Juli 2016