• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Fkvi
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 13:55:07 följande:

Ja det ser lovande ut. Skulle dock fortsätt att testa för att se när det blir maximalt positivt och när det vänder också.

Ja men precis, tänkte göra det för att vara säker :)
  • 10oktober
    Deni81 skrev 2016-06-29 10:53:23 följande:

Ja då har ni också mycket att lägga ut för! Ja inte blir man rik på att få barn inte :-/ Det är ju synd, det är ju vi som för samhället vidare!

Skönt! Snart dags att börja planera ÄL ska ni testa med ÄL-tester?

Jo, det är en del. Men det är rätt roligt samtidigt. Längtar tills jag får ta tag i de två extrarummen som kommer få bli barnrum i framtiden! :)

Japp, det borde bli kring den 11:e. Nä, vi kör utan sånt ett tag nu framåt. Förra månaden var ÄL väldigt tydlig så då hade vi "bara" sex oftare än vanligt. Har det inte tagit sig till jul så kanske vi börjar med något sånt. Hur gör ni?
  • Cfmilla

Tror minsann att äl kom tidigare än vanligt, så äl+6 idag och nått jävulskt ont i bröstvårtorna och inbillar mig nån växtvärk i tjejmagen... Bim borde vara runt 7/7 :... Hoppas hoppas!

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 13:42:28 följande:
    Mammaresan och Myline: Skönt att inte vara ensam om att känna såhär. Jag tycker verkligen att tiden efter ägglossningen är jätteseg.
    Så länge jag har mens är det ok för då vet man att nästa försök är långt borta och det är inget man kan analysera el så. Tiden för ägglossning är också ok för då kan man planera och ha sex vilket ju är kul ;) Sen händer det liksom ingenting, bara vänta. 
    Jag kommer ju att testa med ÄLtest i några dagar nu för att ha koll så att ÄL inte blir senare eftersom jag inte är helt hundra på att det var ÄL jag hade i söndags.
    Så jag funderar på att fortsätta att ÄLtesta till mensen kommer för att snappa upp ev graviditet.
    Men vill inte bli knäpp av alla test heller, vet ju att man lätt blir det. Men jag får mens på ÄL+10 och hade jag ÄL i söndags och ändå ska testa några dagar för att utesluta sen ÄL så blir det inte många dagar extra att testa. Kluven..

Ja, jag vet ju hur det är att bli knäpp med testande så... Men jag tror du får pröva dig fram och hitta vart det känns bra för dig. Vilken nivå av att testa som känns bra. Många väntar ju bara in mensen och testar inte förrän flera dagar efter BIM medan vissa testar redan en vecka innan BIM så ja, fundera lite hur du vill göra. Det jag vet är att när man väl börjat testa i en cykel är det däremot svårt att bryta det mönstret. Man är så inne i det. Glad

Men jag vet precis vad du menar med att just väntan mellan ÄL och BIM är jobbig då inget händer. Haha. Flört

mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Myline

DevilsDaughter: Jag vill inte heller testa för mycket. Lär ju liksom inte vara mer gravid bara för att jag testar varje dag tyvärr. Så jag ska verkligen försöka att tänka på annat, och så får jag helt enkelt se om mensen dyker upp eller inte. Inbillar mig symtom. Får se om det är det, eller om jag bara känner dem för att jag vill och hoppas så mycket. Ikväll blir det övertid på jobbet. Allt för att tänka på annat :)

• Fkvi

ÄLtest nummer två. Blir nog inte tydligare än såhär idag. Ska jag tolka det som ägglossning på g? Vad tror ni? :) är så svårt att få på bild, tycker inte bilden ger rättvisa återigen.. Tydligare vänsterstreck irl.. Men osäker

• Deni81
    10oktober skrev 2016-06-29 15:12:13 följande:

Jo, det är en del. Men det är rätt roligt samtidigt. Längtar tills jag får ta tag i de två extrarummen som kommer få bli barnrum i framtiden! :)

Japp, det borde bli kring den 11:e. Nä, vi kör utan sånt ett tag nu framåt. Förra månaden var ÄL väldigt tydlig så då hade vi "bara" sex oftare än vanligt. Har det inte tagit sig till jul så kanske vi börjar med något sånt. Hur gör ni?

Vad mysigt att ni planerar barnrum! Vi har kämpat ganska länge så ämnet är infekterat. Så nu har jag lagt ner tester. Vi pratar inte om det och pratar absolut inte om barnvagnar eller namn eller barnrum än. Vi har gjort utredning och allt är bra så till hösten får vi börja med ivf ifall det inte tar sig "av sig självt" liksom
  • 10oktober
    Deni81 skrev 2016-06-29 18:34:58 följande:

Vad mysigt att ni planerar barnrum! Vi har kämpat ganska länge så ämnet är infekterat. Så nu har jag lagt ner tester. Vi pratar inte om det och pratar absolut inte om barnvagnar eller namn eller barnrum än. Vi har gjort utredning och allt är bra så till hösten får vi börja med ivf ifall det inte tar sig "av sig självt" liksom

Nja, än så länge är det nog bara jag som har en vision om hur det ska se ut ;) men vi har pratat mycket om namn och hur livet med barn kommer se ut. Min man är fisketokig så jag skulle tro att medan jag funderar på hur barnrummet ska se ut så funderar han på bra fiskespön för barn ;)

Vad tråkigt att höra att ni fått kämpa, är jätterädd för att vi ska få det svårt också :/ men förstår att man slutar prata om det om man bara blir ledsen av det. Får hoppas att det tar sig nu ändå, utan ÄL-tester :)
  • Mammaresan
    Fkvi skrev 2016-06-29 16:17:29 följande:
    ÄLtest nummer två. Blir nog inte tydligare än såhär idag. Ska jag tolka det som ägglossning på g? Vad tror ni? :) är så svårt att få på bild, tycker inte bilden ger rättvisa återigen.. Tydligare vänsterstreck irl.. Men osäker
    Ägglossning på G men skulle inte tolka det som att det är positivt riktigt än. :) Men om ni kan så ha sex oavsett tänker jag. Flört
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Fkvi
    Mammaresan skrev 2016-06-29 18:51:26 följande:

Ägglossning på G men skulle inte tolka det som att det är positivt riktigt än. :) Men om ni kan så ha sex oavsett tänker jag.

Hade nog druckit för mkt vatten vid förra för tog ett till nu som är solklart positivt haha! Så idag blir det att "ligga i" ;)
Svar på tråden Bim Juli 2016