DevilsDaughter skrev 2016-06-29 13:42:28 följande:
Mammaresan och Myline: Skönt att inte vara ensam om att känna såhär. Jag tycker verkligen att tiden efter ägglossningen är jätteseg.
Så länge jag har mens är det ok för då vet man att nästa försök är långt borta och det är inget man kan analysera el så. Tiden för ägglossning är också ok för då kan man planera och ha sex vilket ju är kul ;) Sen händer det liksom ingenting, bara vänta.
Jag kommer ju att testa med ÄLtest i några dagar nu för att ha koll så att ÄL inte blir senare eftersom jag inte är helt hundra på att det var ÄL jag hade i söndags.
Så jag funderar på att fortsätta att ÄLtesta till mensen kommer för att snappa upp ev graviditet.
Men vill inte bli knäpp av alla test heller, vet ju att man lätt blir det. Men jag får mens på ÄL+10 och hade jag ÄL i söndags och ändå ska testa några dagar för att utesluta sen ÄL så blir det inte många dagar extra att testa. Kluven..
Ja, jag vet ju hur det är att bli knäpp med testande så... Men jag tror du får pröva dig fram och hitta vart det känns bra för dig. Vilken nivå av att testa som känns bra. Många väntar ju bara in mensen och testar inte förrän flera dagar efter BIM medan vissa testar redan en vecka innan BIM så ja, fundera lite hur du vill göra. Det jag vet är att när man väl börjat testa i en cykel är det däremot svårt att bryta det mönstret. Man är så inne i det.
Men jag vet precis vad du menar med att just väntan mellan ÄL och BIM är jobbig då inget händer. Haha.