• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

columbus: Tillägg : Tror inte att b6 har försenat ägglossningen. Men om det nu är så att du har ägglossning nu så kommer nog mensen att komma senare också. 

• corran
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 12:35:14 följande:

columbus: Testa med graviditetstest!! Ägglossningstest reagerar även på graviditet nämligen!

Säger samma :)
  • Fkvi
    Dalkullan92 skrev 2016-06-29 12:36:27 följande:

De använder jag mig oxå av men märkt nu att de stämde ganska så bra :) men fick tidigare förra månaden och den som var nu. Men mina cykler har varit kortare dom månaderna oxå. Har alltid haft 28 dagars cykel men 27 förra å nu 26 när vi försökt. Så nu köra jag med tester ifrån dag 8 :)

Toppen! För mig misstämde det bara inför mars-månad i år, använt appen i ca 3 år så den är ju väldigt bra! :) Aha okej, lycka till påvägen mot plusset! :)
  • columbus
    corran skrev 2016-06-29 12:38:00 följande:

Säger samma :)

Jag tog ett imorse när jag vaknade men det var toknegativt. Jösses så förvirrande. Kan det alltså vara så att jag har ÄL på cd25? Tyckte det var sent med cd19 förra månaden, haha :)
  • columbus
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 12:35:14 följande:

columbus: Testa med graviditetstest!! Ägglossningstest reagerar även på graviditet nämligen!

Det var negativt när jag tog ett imorse. Plus att om jag nu hade ägglossning förra veckan som jag trodde så är jag bara på ÄL+6/7 idag. Ägget lät väl knappt ha fäst isåfall? Förvirrade!

Hoppas verkligen att mensen inte kommer på måndag som planerat nu när ägglossningen isåfall blev så galet sen.
  • DevilsDaughter

Då är det nog sen ägglossning då, mensen borde ju inte komma på måndag. Eller så har du dubbel ägglossning :)
    Man kan plussa så tidigt som ÄL+7, men det är väldigt ovanligt. Jag plussade på ÄL+8 en gång. Men om du får fullt utslag på ett ÄLtest pga graviditet så borde du nog fått ngt utslag på graviditetstestet också.. 

• corran
    columbus skrev 2016-06-29 12:48:42 följande:

Jag tog ett imorse när jag vaknade men det var toknegativt. Jösses så förvirrande. Kan det alltså vara så att jag har ÄL på cd25? Tyckte det var sent med cd19 förra månaden, haha :)

Men är mycket känsligsre är ett graviditetstest :) men nu ska man ju inte använda äl test som grav test såklart..

Kan ju också va så att ägget ikte släppte när det skulle så nu provar kroppen ägglosa igen. Hur som hrlst så ligg ikväll :)
  • columbus
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 12:54:39 följande:

Då är det nog sen ägglossning då, mensen borde ju inte komma på måndag. Eller så har du dubbel ägglossning :)
    Man kan plussa så tidigt som ÄL+7, men det är väldigt ovanligt. Jag plussade på ÄL+8 en gång. Men om du får fullt utslag på ett ÄLtest pga graviditet så borde du nog fått ngt utslag på graviditetstestet också.. 

Ja, det känns ju så. Men jaja, vi får mysa till det ikväll och imorgon så har vi gjort vad vi kan i alla fall. Sen är det bara hålla alla tummar och tår att BIM också blir förskjutet och att mensen inte dyker upp alls :)
  • columbus
    corran skrev 2016-06-29 12:58:18 följande:
    Men är mycket känsligsre är ett graviditetstest :) men nu ska man ju inte använda äl test som grav test såklart..

Kan ju också va så att ägget ikte släppte när det skulle så nu provar kroppen ägglosa igen. Hur som hrlst så ligg ikväll :)
    Ja, gud man blir ju inte klok på detta. Men absolut, mys ikväll och imorgon för säkerhetsskull!
  • DevilsDaughter

Detta är eg vårt första riktiga försök, förra månaden bara "råkade" det bli ett.. Jag lovade mig själv att inte bli så inne i det och ta det lugnt å ta de som de kommer, Men varför är det så svårt? Jag tänker inte på annat och tiden bara sniglar sig fram och jag hatar tanken på att jobba. Jag är på ÄL+3 idag om jag nu hade ägglossning i söndags och det känns som att det var minst en vecka sedan jag hade ÄL.. Vi skulle eg inte börja försöka fören augusti så att vi tjuvstartade trodde jag skulle göra att jag fick lite mer tålamod.. 

Svar på tråden Bim Juli 2016