• columbus

Bim Juli 2016

Hej tjejer! Var med i majtråden i och med första försöket men valde att pausa forumtråtar och ÄL-test nu andra försöket. Nu kan jag dock inte låta bli för jag blir sjukt förvirrad.

Jag har en cykel på 29 dagar med vanligtvis kort lutelfas, 11 dagar. BIM på måndag 5/6.

Förra månaden körde jag CB digitala ÄL-test som visade fullt utslag dag 19 i cykeln. Den här månaden hoppade jag som sagt tester men hade ÄL-flytning förra tisdagen och ÄL-smärtor förra onsdagen så jag antog att ÄL skedde därefter, vilket hade stämt med förra cykeln.

Idag trodde jag att jag var på ÄL +6/7 men kände av smärta i äggstockarnatt igen. Tog för skojs skull ett ÄL-test (sticka) alldeles nyss trots att jag precis kissade för två timmar sen och se på fan - tokfullt utslag! Extremt förvirrad. Vi har ju dragit ner frekvensen på sexandet och hade senast i söndags. Ska självklart köra ikväll också men min mens är ju beräknad till måndag redan?

Bör tilläggas att jag började med B6 den här cykeln i hopp om att förlänga lutealfasen någon dag. Är det möjligt att det har helt försenat ägglossningen? Gah!

• columbus
    corran skrev 2016-06-29 12:38:00 följande:

Säger samma :)

Jag tog ett imorse när jag vaknade men det var toknegativt. Jösses så förvirrande. Kan det alltså vara så att jag har ÄL på cd25? Tyckte det var sent med cd19 förra månaden, haha :)
  • columbus
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 12:35:14 följande:

columbus: Testa med graviditetstest!! Ägglossningstest reagerar även på graviditet nämligen!

Det var negativt när jag tog ett imorse. Plus att om jag nu hade ägglossning förra veckan som jag trodde så är jag bara på ÄL+6/7 idag. Ägget lät väl knappt ha fäst isåfall? Förvirrade!

Hoppas verkligen att mensen inte kommer på måndag som planerat nu när ägglossningen isåfall blev så galet sen.
  • columbus
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 12:54:39 följande:

Då är det nog sen ägglossning då, mensen borde ju inte komma på måndag. Eller så har du dubbel ägglossning :)
    Man kan plussa så tidigt som ÄL+7, men det är väldigt ovanligt. Jag plussade på ÄL+8 en gång. Men om du får fullt utslag på ett ÄLtest pga graviditet så borde du nog fått ngt utslag på graviditetstestet också.. 

Ja, det känns ju så. Men jaja, vi får mysa till det ikväll och imorgon så har vi gjort vad vi kan i alla fall. Sen är det bara hålla alla tummar och tår att BIM också blir förskjutet och att mensen inte dyker upp alls :)
  • columbus
    corran skrev 2016-06-29 12:58:18 följande:
    Men är mycket känsligsre är ett graviditetstest :) men nu ska man ju inte använda äl test som grav test såklart..

Kan ju också va så att ägget ikte släppte när det skulle så nu provar kroppen ägglosa igen. Hur som hrlst så ligg ikväll :)
    Ja, gud man blir ju inte klok på detta. Men absolut, mys ikväll och imorgon för säkerhetsskull!
  • columbus
    Mammaresan skrev 2016-06-29 13:20:38 följande:
    Ibland kan ägglossningen försenas, det är ju svårt att veta varför men det är absolut inte omöjligt. Som någon skriver så kan du ju också vara gravid och haft din ägglossning när du trodde. ÄL-testen reagerar ju på graviditet också då det är en av hormonerna som är fortsatt hög under en tidig graviditet. Däremot är det ingen idé att testa med graviditetstest om det bara är 6-7 dagar sedan ägglossning. Med andra ord hade jag allt haft sex ikväll för säkerhets skull och så hade jag tagit ett gravtest när du har BIM efter senaste menstruation också! Flört
    Ah okej! Ja, vi kör på ikväll och imorgon för att safe:a sen blir det att invänta BIM helt enkelt. Man blir ju lagom trött på kroppen som håller på alltså, haha. 

Jag testade med ägglossningstest två gånger förra veckan också efter när jag trodde att ÄL var men då var de negativa. Så om jag hade varit gravid så hade väl de ÄL-testen också varit positiva? Men ja, hur som. Sex ikväll och imorgon sen den långa väntan igen :D
  • columbus

Hej! Jag är på ÄL+7 idag (har fått "bekräftat" både med ÄL-tester och via Fertility Friend) och har BIM på tisdag, den 12:e. Har exakt noll symptom hittils och det enda jag gör är att fortsätta följa min temp (det är dock första månaden jag tempar och jag började strax innan ÄL). Tempen håller sig fortfarande över coverline.

Dock fick jag en liten ÄL-flytning när jag torkade mig imorse? Det var inte jättemycket men genomskinligt, trådigt och ja, det såg helt enkelt ut som äggvita!

Bör tilläggas att jag även hade ÄL-flytningar när jag skulle ha det. Tog ett ÄL-test imorse (och ett gravtest) för att dubbelkolla men båda var tokblanka. Är det någon annan som fått detta mellan ÄL och BIM?  Antingen innan mens eller ett plus?

• columbus
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-10 16:02:14 följande:

Jag kommer inte testa mer förrän mensen uteblivit. Mår skit, är så deppig och bara ligger under täcket och gråter och gråter. Kan inte förklara varför. Hormoner antagligen. Orkar inget alls. Sambon orkar inte riktigt bry sig. Vilken jävla skitdag

Vet inte om det är någon vidare tröst men du är inte ensam. Jag har värsta sortens PMS idag och ligger mest som ett kolli i soffan. Världens tempdipp imorse så mensen är på G imorgon eller tisdag. Man blir ju så less. Hoppas du känner dig bättre snart!
  • columbus
    Mammaresan skrev 2016-07-10 20:42:52 följande:

Stor stor kram till dig! Jag är inte så haj på det där med att tempa (och gör det inte nu) men vet att jag gjorde det under en cykel när vi försökte få till en 2:a. Då dippade jag med 0,5-1 grad om jag inte missminner mig ca 3-4 dagar innan BIM. Trodde inte jag var gravid i och med det och slutade tempa sen. Jag fick ett fint plus 2-3 dagar senare. Så dipp behöver inte betyda att man inte är gravid! Men de andra symtomen kan ju såklart vara mens... men håller ändå tummarna att det inte är det denna gången!

Tack för pepp! Mensen smygstartade dock igårkväll och kom med dunder och brak nu på morgonen :( suck..
  • columbus
    Mammaresan skrev 2016-07-11 10:30:41 följande:

Åh så jobbigt... :( <3 Ta extra hand om dig under mensen nu, det behövs när man blir så besviken och ledsen, arg eller vilken känsla som nu kan tänkas dominera mest. Stor kram!

Tack! Var ledsen igår men idag har jag haft tankarna fullt upp i jobb och då går det lite lättare. Nästa beräknade ägglossning är vi utomlands så ska försöka släppa alla tankar på det då :) hoppas det blir tredje gången gilt!
  • columbus
    Deni81 skrev 2016-07-11 13:03:05 följande:

Fick mensen nu nyss! Så det var ett nytt spännande pms-symtom som man kan sätta upp på listan! Jag är i alla fall väldigt lite skengravid långt innan BIM, det kommer tydligen någon/några dagar innan BIM. Men nu är jag redo för nästa månad, bara den förbannade mensen kan sätta igång och ta slut snabbt, haha!

Fick mens igår. Hoppas precis som du att det bara går över fort så man kan börja närma sig nästa ägglossning igen. Det är ju utan tvekan all denna jäkla väntan som är värst!
  • columbus

Vad tror ni här? Nedersta stickan idag vid 18. Tydlig ökning från tidigare idag. Värt att göra ett test vid 22-23 eller mer troligt att det positiva kommer imorgon?

• columbus
    columbus skrev 2016-07-26 20:11:05 följande:

Vad tror ni här? Nedersta stickan idag vid 18. Tydlig ökning från tidigare idag. Värt att göra ett test vid 22-23 eller mer troligt att det positiva kommer imorgon?

Inser att jag 1, har postat bilden på fel håll och 2, är kvar i fel tråd. Suck. BIM är ju såklart i augusti eftersom jag inväntar ägglossning när som helst. Tröttmössa! Hoppas någon vill svara ändå :)
Svar på tråden Bim Juli 2016