Bim Juli 2016
Hej tjejer! Var med i majtråden i och med första försöket men valde att pausa forumtråtar och ÄL-test nu andra försöket. Nu kan jag dock inte låta bli för jag blir sjukt förvirrad.
Jag har en cykel på 29 dagar med vanligtvis kort lutelfas, 11 dagar. BIM på måndag 5/6.
Förra månaden körde jag CB digitala ÄL-test som visade fullt utslag dag 19 i cykeln. Den här månaden hoppade jag som sagt tester men hade ÄL-flytning förra tisdagen och ÄL-smärtor förra onsdagen så jag antog att ÄL skedde därefter, vilket hade stämt med förra cykeln.
Idag trodde jag att jag var på ÄL +6/7 men kände av smärta i äggstockarnatt igen. Tog för skojs skull ett ÄL-test (sticka) alldeles nyss trots att jag precis kissade för två timmar sen och se på fan - tokfullt utslag! Extremt förvirrad. Vi har ju dragit ner frekvensen på sexandet och hade senast i söndags. Ska självklart köra ikväll också men min mens är ju beräknad till måndag redan?
Bör tilläggas att jag började med B6 den här cykeln i hopp om att förlänga lutealfasen någon dag. Är det möjligt att det har helt försenat ägglossningen? Gah!