• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)
    IA89 skrev 2016-06-27 21:47:16 följande:

Yey! Då är vi ju flera här som hoppas just den dagen! Härligt! Några symptom än?

Såg att jag tydligen har BIM 7/7.. Haha! Oh well. Nära iaf Inga symptom alls faktiskt. Förutom en svullen ådra på ena bröstet. För dig då?
  • DevilsDaughter

Nu känner jag mig tjatig.. Men jag har beräknad ägglossning på onsdag men kände väldigt kraftiga ägglossningssmärtor på söndag kväll. Vi hade sex och det var riktigt ömt där inne, kändes precis som vid ägglossning.
    Men jag har inte haft några synliga ÄL-flytningangar, eg inga flytnignar alls. Går utan trosskydd och det är helt torrt, inte en fläck! Men nu på morgonen (en dag innan beräknad ÄL) så var det genomskinliga flytningar, väldigt lite dock och inte trådigt. Kanske har jag ägglossning imorgon ändå då? Har beställt ÄLstickor som jag ska få idag, så ska sätta igång att testa direkt, borde ju ge utslag typ nu om ÄL är imorgon.. Vad jobbigt det är när kroppen inte beter sig som den brukar. Jag känner alltid supertydligt när jag har ÄL och vet precis när det sker. Kanske är det en sån månad när man inte har har någon ägglossning och att det därför blir lite halvskumma känningar...

• ohsnap

Förra månaden hade jag kraftig ägglossningasmärta på lördagen, men testen gav inte utslag förrän onsdag kväll- dvs trolig äl på torsdagen.

På onsdagkvällen fick jag även ordentliga äl-flytningar. Så tror nog att du kanske inte haft din ägglossning än.

DevilsDaughter skrev 2016-06-28 09:43:16 följande:

Nu känner jag mig tjatig.. Men jag har beräknad ägglossning på onsdag men kände väldigt kraftiga ägglossningssmärtor på söndag kväll. Vi hade sex och det var riktigt ömt där inne, kändes precis som vid ägglossning.

Men jag har inte haft några synliga ÄL-flytningangar, eg inga flytnignar alls. Går utan trosskydd och det är helt torrt, inte en fläck! Men nu på morgonen (en dag innan beräknad ÄL) så var det genomskinliga flytningar, väldigt lite dock och inte trådigt. Kanske har jag ägglossning imorgon ändå då? Har beställt ÄLstickor som jag ska få idag, så ska sätta igång att testa direkt, borde ju ge utslag typ nu om ÄL är imorgon.. Vad jobbigt det är när kroppen inte beter sig som den brukar. Jag känner alltid supertydligt när jag har ÄL och vet precis när det sker. Kanske är det en sån månad när man inte har har någon ägglossning och att det därför blir lite halvskumma känningar...

• mixXi

Har haft paus här i två veckor nu i väntan på äl. Men idag äntligen kom mina äl-flytningar! Nu ska jag börja testa med äl-stickor för att se om min teori stämmer (brukar ha äl-flytningar 3-4 dagar och när de upphör får jag jätteont i bröstvårtorna och då har jag tänkt att jag haft äl)

Så här såg dagens test ut. Betyder väl att det är på g? Eller vad säger ni som har mer erfarenhet av äl-stickor?

• 10oktober
    Deni81 skrev 2016-06-28 00:06:06 följande:

Håller med helt! Jag har aldrig brytt mig om min ÄL någonsin förut, förutom att jag har varit mer sugen på sex då. Det har varit det enda tecknet. Nu analyserar man flytningar, känner efter stickningar, smärtor, ont i brösten eller inte. Jag har nog haft alla symtom! Tyckt att magen putat lite mer, bröstvårtorna förändrats, ja allt! Så nu blir det till att slappna av, för jag tror faktiskt inte man märker någonting förrän mensen är sen. Jag kommer inte testa något mer heller, förrän mensen är rejält sen. Jag tror det är nyttigast för ens psykiska och fysiska hälsa och för förhållandet!

Oj vad jag känner igen mig! Egentligen håller jag med dig, varför hålla på att fundera innan BIM? Men ack vad svårt det är när man väl är där!

En helt annan fundering dök upp igår. Vi har köpt ett hus och håller på att renovera det och alla pengar går till detta just nu. I slutet av 2017 kommer en stor utgiftspost som vi inte kommer kunna flytta på (nytt avlopp som ska grävas) och till det har vi börjat spara redan nu. Men om vi i början av 2017 ska vara föräldralediga kommer vi inte kunna spara så mycket som tänkt och då blir det bli tajt! Så egentligen vore det bra om em graviditet dröjde ett par månader till i alla fall. Men så vill jag inte tänka! ;)
  • corran
    mixXi skrev 2016-06-28 12:58:08 följande:

Har haft paus här i två veckor nu i väntan på äl. Men idag äntligen kom mina äl-flytningar! Nu ska jag börja testa med äl-stickor för att se om min teori stämmer (brukar ha äl-flytningar 3-4 dagar och när de upphör får jag jätteont i bröstvårtorna och då har jag tänkt att jag haft äl)

Så här såg dagens test ut. Betyder väl att det är på g? Eller vad säger ni som har mer erfarenhet av äl-stickor?

Ser ut stt va på g :)
  • Loncelot

Negativt igår bim idag och känner att mensen är på G så jävla tröttsamt detta....pfff aja...

• Myline
    Loncelot skrev 2016-06-28 14:02:10 följande:

Negativt igår bim idag och känner att mensen är på G så jävla tröttsamt detta....pfff aja...

Håller ändå en tumme för dig!! Jag har BIM 5/7, och känner på mig att det kommer vara negativt, trots att jag får för mig att jag har symtom. Tänker att jag säkert inbillar mig saker. Men vi får fortsätta hoppas :)
  • Loncelot
    Myline skrev 2016-06-28 14:07:46 följande:

Håller ändå en tumme för dig!! Jag har BIM 5/7, och känner på mig att det kommer vara negativt, trots att jag får för mig att jag har symtom. Tänker att jag säkert inbillar mig saker. Men vi får fortsätta hoppas :)

Saken är den att inom ett dygn tills mensen kommer så får ja som stramningar/elektricitet i mitt ena ben/lår o då vet ja att mensen kommer, o så gardet varit nu senaste timmen..
  • DevilsDaughter

ohsnap: A det är nog inte omöjligt att det är så.. Har en teori om att det kanske kan vara en dos östrogen som satt fart på äggstockarna och därav värken? Hoppas verkligen att testen kommer idag så jag kan testa redan idag. Kanske har jag ägglossning onsdag eller torsdag då istället. Hoppas nästan på det faktiskt för annars var det nog ingen riktig ägglossning jag hade..

Mixx: Tycker det ser ut som att det är på g jag också!

Loncelot: Va tråkigt! Hoppas att du har fel och att mensen inte kommer!

Svar på tråden Bim Juli 2016