• mamalolo

Bim Juli 2016

Hej alla! Hoppar in här för försök nr 3 efter tidigt MF i april. Har PCOS och tre veckor mellan mens och ÄL. Frustrerande med så lång väntan. :( Borde få ÄL vilken dag som helst men stickorna förvirrar mig lite denna gång. Visar väldigt olika.

Fick vattniga/vita flytningar idag. När brukar ni få sådana? Innan ÄL?

• mamalolo
    Anonym (L) skrev 2016-06-29 19:10:14 följande:

Hej!

Hoppar in här. Hoppas ni kan  hjälpa mig lite. Testar med testlagrets ÄL-stickor. Alla tester på bilden är tagna mellan klockan 06-07 på morgonen. Tidigare månader har testlagrets stickor varit svaga fram tills dagen jag haft ÄL då testet stegrat från supersvagt till superpositivt.

Är testet 28/6 positivt? (detta är cykeldag 13 räknat från att jag hade mens 16/6) testet 29/6 är ju svagare. Jag har varje kväll (efter att ha hållit mig i fyra timmar) testat negativt med CB digitala test. vilket förvånade mig då jag trodde jag skulle få glad gubbe 28/6.

Någon som har erfarenhet?

Har lite samma denna månad. Vad jag har hört ska ÄL-test helst tas senare på dagen (typ 10-21). Tror det står i instruktionerna? Kanske spelar in?
  • mamalolo
    Skyrocket skrev 2016-06-30 08:58:26 följande:

Har medvetet hållit mig undan från familjeliv ett tag. Blev så himla ledsen när mensen dök upp, trots att det var vårat första försök. Ser bebisar och gravida överallt.. har velat ha en trea länge men det är först nu som vi verkligen börjat försöka och då känns varje dag evighetslång. Vi har i alla fall ordnat ett större boende, från ca 74 kvm till 116 i höst. Känns skönt..

Stort grattis till alla plus! Så roligt att se er glädje och få följa vägen dit. :)

Hade kunnat vara jag. Önskar vi hade börjat försöka med trean tidigare för nu går tiden och det känns hopplöst. Vet att jag egentligen inte har något att vara missnöjd över. Två fina barn. Men hjärnan anpassar sig liksom efter de förväntningar man har och just nu känns plötsligt inget kul. Ser bara andra gravida hela tiden och nu är t o m grannen gravid. :( Stor kram!
  • mamalolo
    Marängen skrev 2016-06-30 18:51:22 följande:

God kväll! Det har varit lite knasig dag idag, jag var hos gyn på sjukhuset pga av en annan sak och då frågade jag om hon kunde titta att allt såg bra ut efter missfallet och att allt hade kommit ut.. Allt såg bra ut, dock så visade ultraljudet att jag har ägglossning idag och det känns helt knäppt med tanke på att det bara är 11 dagar sedan jag började blöda ut mitt missfall.. Men kul såklart att jag har ägglossning, synd bara att vi inte har haft sex..

Oj, förstår att det kom som en överraskning. Kan ni inte ha sex nu?

Hur såg gynekologen det förresten? Jag var där igår och då hade jag en 18 mm stor blåsa så antagligen är ÄL på g men min gynekolog sa att det även skulle kunna vara så att jag just haft ÄL.
  • mamalolo
    Skyrocket skrev 2016-06-30 12:04:23 följande:

Jag förstår precis vad du menar med att man inte ska vara missnöjd..har ju två friska och fina barn redan..men det är något i mig som saknas. Går inte att förklara. Svågern och svägerskan väntar sitt första barn och vi är sååååå glada för deras skull men samtidigt är jag så avundsjuk! Vill också. Har ni försökt länge? Kramar!!

Egentligen inte. Blev gravid på första försöket i feb men tidigt missfall i april. Sedan dess två försök, nu tredje (har 35-36 dagars cykel). Låååång väntan ändå. Ni då?
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-05 07:44:22 följande:

Visst fan är det väl ett streck idag också?! ÄL+11. Fortfarande svagt, undra när man kan testa cb digital veckoindikator. När jag gjorde det med dottern ÄL+14 fick jag "gravid 2-3"..hmm...vet inte riktigt vad jag ska tro, kan jag verkligen fått ett plus?!

Jag ser!! Va kul! Hoppas att det över ger utslag digitalt!
  • mamalolo

En fråga: brukar ni ha sex även dagen efter ÄL? Denna cykel hade jag fullt utslag lite längre (1 1/2 dygn) och hade sex dagen innan och första dagen med utslag men inget efter. Funderar på om jag borde försöka pricka ÄL lite bättre? Min mans spermier kanske inte lever så länge?

• mamalolo
    corran skrev 2016-07-05 19:02:49 följande:

Resultatet. Åh så skönt! Svart på vitt nu, jag ÄR gravid <3

Stort grattis! Har du haft några känningar?
  • mamalolo
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 17:03:02 följande:

Ville ba hoppa in och säga att mina misstankar blev bekräftade idag på bim+2 :)

Kul!! Grattis! Vad har du haft för symptom?
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-08 05:01:52 följande:

Alltså...är jag helt dum? Tog stickan nu. Och det HAR ökat. Såg det otroligt mycket snabbare nu och slapp "titta nära". Blev glad. Doppade digitala. "Inte gravid". Vad är det här? Eftersom det har ökat, varför får jag inte utslag på digitala? Vad ska jag göra? Det där var min sista sticka också.....så himla förvirrad:(

Jag ser också strecket tydligt. Vad skumt! Jag tänker två saker: att du antingen hade ÄL senare än du tror (använde du stickor/temp?) eller att det är någon slags kemisk graviditet. Har inget bra svar tyvärr. :(
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-08 07:03:50 följande:

Fick utslag på ÄL 23/6 så jag gissar därför att jag hade ÄL 24e. Fy:( blir så ledsen! Känner mig helt tom. Eftersom stickan har ökat var jag 100% säker på att digitala skulle visa...om det är kemisk, hur länge brukar det ta innan man börjar blöda då?! Skulle haft mens i förrgår..

Förstår det. :( Är verkligen ingen expert på kemisk grav men när jag läst på FL så låter det som att mensen kommer ganska snart inpå. För vissa nästan som en vanlig mens. Men håller tummarna för att det inte handlar om ett sådant i ditt fall. Kram!
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-08 08:16:19 följande:

Ja...nu känner jag mig bara helt matt och känner för att inte göra NÅT till mensen kommer eller helt enkelt testa om flera dagar igen, för att vara på den säkra sidan. Har ringt vårdcentralen nu som snart ska ringa upp, tänkte fråga om jag får komma till dom och göra gravtest, eller vad de har för tankar runt mina olika resultat..

Håller tummar och tår!
  • mamalolo
    Milie skrev 2016-07-08 07:43:30 följande:

Hur kort lutealfas kan man ha och ändå vara fertil? Min ÄL brukar komma CD12, men verkar nu vara runt CD17. Cykeln förlängs tyvärr inte utefter ÄL så min lutealfas är nere på 7-8 dagar.

(Det hela beror på att jag ammar, så jag kommer inte att använda några preparat.)

Fråga: Hur vet du att cykeln inte förlängs?
  • mamalolo
    Milie skrev 2016-07-08 10:17:03 följande:

Jag förstår inte riktigt frågan. Cykeln förlängs inte eftersom den inte gör det. Alltså tidigare cykler har också haft sen ägglossning men ej blivit förlängda.

Aha, då är jag med. Jag har en väldigt varierande längd på min cykel men lutealfasen är nästan alltid lika lång. Dock var min senaste plötsligt väldigt kort. Så märkligt! Vet inte hur man hanterar att den varierar. Har hört att <10 dagar är lite problematiskt. Kanske boka in tid hos gyn?
  • mamalolo
    Milie skrev 2016-07-08 20:29:24 följande:

Ja, jag hade någonstans i bakhuvudet att 10 och uppåt fungerar. Innan jag fick barn hade jag 11-12 dagar, och det gick ju bevisligen. Hehe.

Nja, jag funderade mest på hur det var. Jag vet ju att det beror på amningen så det får bli som det blir tills dottern eller jag vill sluta amma.

Vad mystiskt att din blev kort mitt upp i allt. Det låter ju annars tryggt med en regelbunden och tillräckligt lång lutealfas.

Låter klokt! Jag har PCOS vilket säkert strular till saker. Lite trött på min kropp. :)
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-09 09:11:10 följande:

Äntligen börjar det bli ordning på torpet här! Guuuud LYCKA!

Stoooort grattis!!
  • mamalolo
    copycat skrev 2016-07-09 10:53:38 följande:

Tack!<3 men gud så roligt! Vad glad jag blir, vi är gravida!:D grattis tillbaka!:D <3

Så kul för er båda! Grattis! Har ni några känningar?
  • mamalolo
    Marängen skrev 2016-07-11 21:49:51 följande:

Jag tror inte jag har haft nån äl den här månaden. Som jag skrev förut, första ultraljudet jag gjorde efter missfallet vad 11 dagar ifrån första blödningsdagen, det visade att jag precis haft ägglossning.. Sen 8 dagar senare var jag igen på ultraljud och då visade det att jag snart ska ha ägglossning (på samma sida båda gångerna). Men jag har inte haft nått äl-sekret men kände av höger äggstock efter det första ultraljudet.

Jag fick relativt starkt äl-test i fredags men tog inget mer den dagen utan tog på lördagen och då var det mycket svagare igen. Aaah!!!! Blir galen!

Jag tror jag fortsätter ta både äl-tester och gravtest så få jag se när mensen kommer. Jag vill ju börja med progesteronet direkt efter äl men jag vet ju inte ens om eller när det var :(

Knepigt! Jag rekommenderar varmt att kombinera ÄL-test med tempning. Blir lite tydligare när man har två källor.
  • mamalolo

Lutar åt en kort lutealfas för mig igen denna cykel (9-10 dgr). Någon av er som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med det i Sthlm (antar att jag behöver progesteron?) eller har tips på specifika mottagningar som är bra?

Svar på tråden Bim Juli 2016