• Bäbiiiis

Bim Juli 2016

Hej! Får jag vara med här även om jag troligtvis inte kommer ha bim förrän i augusti. Jag har precis fått konstaterat MA vid ultraljud i v 12. Fostret slutade växa i v 9 och på tisdag ska jag skrapas. Sen vet jag inte alls hur snabbt mensen och äl kommer igång men jag längtar så tills vi kan försöka igen.

På informationsbladet jag fick står det att mensen borde komma 2-4 veckor efter skrapningen vilket låter hoppfullt. Sedan borde jag ha 19 dagar till äl vid en normal cykel. Ev får jag ju äl redan innan första mensen men vet inte om vi vågar försöka redan då eftersom gyn rekommenderade att vänta en mens.

Tänkte att det vore kul att följa er i alla fall så länge och sedan hoppa in i en "bim augusti-tråd".

• Bäbiiiis
    corran skrev 2016-06-30 16:52:48 följande:

Nej så tråkigt :( varit med om samma, slutade växa v 9 och upptäcktes v 11, men jag fick dock göra en medicinsk abort.

Min mens kom till baks ca 5 veckor efter det.

Kram

Beklagar ditt missfall. Det är inte kul alls :( Man ställer ju så snabbt in sig på att det ska komma en bebis även om man känner till riskerna.

Vet du om du hade någon äl innan din mens efter 5 veckor?
  • Bäbiiiis
    Myran92 skrev 2016-07-01 08:27:02 följande:

Så svagt så svagt! Japp var tvungen att ta två stickor nu på morgonen, den andra kanske skulle visa något mer? ;) Men, BIM kanske är framflyttat ett par dagar, tror ÄL kom ca 3 dagar senare än beräknat..

Å jag ser streck! Nu har jag inte läst något av vad du skrivit tidigare men det behöver inte alls vara så att man plussar starkt på bim. Det där ser väldigt positivt ut enligt mig! :D
  • Bäbiiiis
    finder skrev 2016-07-03 12:45:25 följande:

Kan säga att jag aldrig fått starkare än kontrollstrecket med testlagrets och ändå fått 2 barn

Omöjligt att säga. Jag tycker de ser snarlika ut men kanske att det till vänster är lite starkare...
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-04 13:58:32 följande:

Tjejer. ÄL+10 idag. Gick upp på morgonen och kissade UTAN att testa (just för att jag inte vill egentligen, är ju så tidigt). Men tro på fan om jag ändå inte får för mig att testa NU? Mitt på dagen? Med att ha hållt mig typ 2 timmar. Hur dum är man? Nåja, uppenbarligen dum. Men hörrni....ja det är sjukt tidigt (plussade svagt med dottern på ÄL+14), men är det bara jag som ser ett ultrasvagt streck? Lägger in originalet plus en som jag trixat med för att ni ska förstå vad jag menar:) snälla titta och hojta om ni tror det är nada, spök, eller om det faktiskt är ett galet tidigt (för å va mig) plus.....

Jag anar ett streck på bilden längst ner. Hoppas hoppas...!!
  • Bäbiiiis
    Anonym (Mamu) skrev 2016-07-04 23:26:06 följande:

En fråga om ältest, spelar det någon roll om teststrecket syns svagt eller inte alls? I flera dagar nu är teststrcket ungefär lika starkt varje dag, ca hälften av kontrollstreckets styrka. Betyder det att en stegring är på g eller visar den teststrecket oavsett om lh finns eller inte? Luddig fråga kanske, hoppas någon förstår :)

Grattis till plussen!!

Jag tror det kan synnas tydligt utan att det betyder att äl är påväg. Men det verkar vara olika från person till person. Jag får alltid två streck på mina men om det blir starkare och starkare kan ju äl vara påväg.
  • Bäbiiiis
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 10:06:29 följande:

Någon som har erfarenhet av rfsu:s test? Gjorde två stycken test nu på urin nr två, testade första vid fem imorse.

Ett med sticka från gravidkollen och det var helt blank inte en tillstymmelse till någonting. Och så en sticka från rfsu och där kan man ana en skugga av ett streck. Det är så svagt så det är ju negativt, men jag kan ju ändå se någonting.. Vet att det typ alltid är så med CB, men rfsu? Testet är giltigt i 30 minuter så man har ju gott om tid på sig att titta och det finns verkligen ngt där.. Syns mest i vissa vinklar..

Jag har testat rfsu några gånger och aldrig fått spök men jag upplever att man plussar lite senare med dom jämfört med test från billiga-tester.se. Det gjorde jag i alla fall nu senast. Billiga tester är både billiga, snabb leverans i brevlådan (2 dagar oftast) och har aldrig visat fel för mig. Jag har varit gravid 3 gånger (2 mf tyvärr) då jag använt dessa och har nu beställt både gravtest och ältest därifrån. Jag brukar köpa de billigaste stickorna.
  • Bäbiiiis
    FyrAAAA skrev 2016-07-05 19:44:33 följande:

Hej på er igen!

Grattis till fler plus idag!!!

Har ni någon erfarenhet av billiga testers test kontra clear blir vanliga?

Har många billiga testers stickor som jag köpte men har "bara" två clear blue, vet inte när jag ska våga förbruka det första av de två!? Har tidigare grav testat svaaagt pos på dagen för bim, vilket är på lördag, med vanliga clear blue. Är det någon som tex testat neg med billiga testers och pos med clear blue samma dag eller ska man tänka att de är likvärdiga?

Jag tycker Billiga tester är jättebra. Har använt stickorna. De har gett mig tidiga + 3 gånger vid äl+9 ungefär och aldrig något falsk. De ger tydligare utslag än både cb och rfsu enligt mig.
  • Bäbiiiis
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 09:13:37 följande:

bääbis: Tycker också att de är bra, använde de förr. Vet du hur länge stickorna är giltiga efter att testet är utfört? Jag köpte från gravidkollen denna gången för de va lite billigare, men giltighetstiden var bara 5 minuter och det tycker jag är lite för lite. Räcker att något av barnen ropar och man behöver gå ifrån och hjälpa med ngt så är testet ogiltigt sen.

Vilken dryg väntan det blir idag på mensen. Så länge den inte har kommit så kan man ju inte låta bli å tänka tänk om, men så brukar jag oftast få den på em/kväll... Lite grann i bakhuvudet sådär funderar jag på att köpa ett testa tidigt 10mlu.. Det borde ju verkligen visa nu om det är ngt. ÄL+10 idag. Men borde ju egentligen testa ett sådant med morgonurin då.. Men eftersom mensen ska komma idag och antagligen kommer idag så känns det såå onödigt att köpa ännu ett test till! Precis som om man kunde hindra mensen från att komma liksom!

Ja det kanske står att man ska läsa av inom 5 min men jag har aldrig varit med om att det blivit positivt senare utan att jag faktiskt varit gravid. Någon gång tror jag att strecket kommit senare men då har jag ju faktiskt varit gravid och dagen efter fått + inom testtiden.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 05:01:52 följande:

Alltså...är jag helt dum? Tog stickan nu. Och det HAR ökat. Såg det otroligt mycket snabbare nu och slapp "titta nära". Blev glad. Doppade digitala. "Inte gravid". Vad är det här? Eftersom det har ökat, varför får jag inte utslag på digitala? Vad ska jag göra? Det där var min sista sticka också.....så himla förvirrad:(

Du kan ju testa att bryta upp det digitala och se om det finns något streck där. Det verkar vara många som gärna vill få bekräftelse genom ett digitalt test. Själv skulle jag lita mer på egna ögon.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 08:58:14 följande:

Ska det finnas streck under cb digital med veckoindikator? Har aldrig brutit upp nåt test så jag är lite vilsen :/

Ja de digitala testen tror jag funkar som vanliga test fast styrkan på strecket läses av av typ en kamera eller något. Jag har brutit upp sådana test för att t.ex se att strecket blivit stakare även om jag fått gravid 1-2 på två test med några dagar emellan.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 10:46:19 följande:

Jag har mensvärk som moler, som kommer och hår, haft ömma bröst till och från inget jag känner nu dock. Känner också att det drar mot höfter/ligament. Känner mig också liksom "tung" i livmodern?!

Man greppar ju efter halmstrån nu när man sitter hemma utan grav-tester och har ju såååå många ÄL-tester så jag tog ett nu. Om jag inte är gravid och istället borde ha mens nu borde jag ha ÄL om 17-19 dagar (har ju sen ÄL, på dag 19). Tycker inte det borde vara såhär pass starkt redan nu isåfall?! Vad tror du?

Det där testet är ju superstarkt. Jag hade inte brytt mig om det digitala.

Man får ta i lite för att bryta upp dom. Jag tror jag använde en kniv eller ett mynt eller något som jag pressade in i skarven någonstans och bände upp testet.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 10:59:54 följande:

Okej får testa det:D

Det senaste är ju bara ett ÄL-test :/ tycker mer det är konstigt att det är såpass starkt hela 17-19 dagar innan nästa ÄL?! Är ju inte positivt men starkt. Funderar såklart på om det kan indikera graviditet...gud så man håller på..

Jaha just det ett äl-test. Kollade visst inte så noga. Ja äl test kan indikera grav men är ju väldigt lurigt att tolka.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 11:26:42 följande:

Okej jag fick upp den, plötsligt under uppbrytandet stod det gravid istället haha. Men det gills ju såklart inte, var bara lite kul. Fanns två remsor där inne. En med två streck och en med ett streck. Hur har det sett ut när du har brutit upp?!

Det starka strecket är kontrollstreck. Det "ensamma strecket" på övre remsan syns när man är i 1-2 veckor. När det strecket är lika starkt som kontrollstrecket och det andra strecket på nedre remsan är svagt men synligt är man i 2-3 veckor. Om alla streck är starka är man i 3+.

Väldigt svaga streck verkar inte cb registrera alls.

Jag har hittat en instruktion som är för suddig för att läsa men man ser ju bilderna. Sedan hittade jag några exempel på hur andra fått. Jag har själv inte sparat några bilder.

• Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 14:09:52 följande:

Tack vad snällt! Får hoppas mitt ensamma streck blir starkare då...eller vad tror du utifrån de instruktionerna? Kan såklart vara att jag ej är gravid också. Men då är det märkligt med de positiva stickorna..

Jag tror att du är gravid. Du har ju gjort flera positiva test (även svaga streck ska ju räknas som pos) och även om flera här varit med om spök så tror jag att det är ovanligt. Jag kommer dock aldrig köpa cb vanliga tester som ska ge två streck i form av ett pluss efter allt jag läst här. Jag tror också cb digita kommer visa 1-2 veckor för dig inom 2 dagar. Men som sagt, detta är ju bara vad jag tror ;) Håller tummarna att det stämmer!
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-09 09:27:11 följande:

Åh tack! Känns helt fantastiskt. Idag var jag HELT säker på att det skulle stå "inte gravid" igen, trots att jag precis innan plussat med Apotekets egna test (ville försäkra mig om att det inte var fel på stickorna). Går inte kite förbannad på toa för att jag vet att det är negativt och så BAMM, rakt i nyllet på mig. Haha, de där bokstäverna betyder så mycket för mig:) är uppe med dottern, sambon har sovmorgon, har smygit in och lagt det på hans nattduksbord. Sitter spänd och väntar på ett glädjetjut där inifrån:D

Åh så skönt att inte behöva tvivla mer. GRATTIS!!
Svar på tråden Bim Juli 2016