Bim Juli 2016
Hoppar in här. 30 år, försök nr 2 med barn nr 1. BIM 11/7.
Hoppar in här. 30 år, försök nr 2 med barn nr 1. BIM 11/7.
Hoppar in här! :)
Hur ofta har ni sex? Är på försök 1. Vi kör på varannan dag men det känns för sällan OM jag skulle ha ägglossning en dag vi inte har sex.
Sperman kan ju finnas kvar men det känns ju som att varannan dag inte är så ofta. Samtidigt är nog det den mängden vi är sugna på att göra.
Bara för att jag hela tiden intalat mig att jag faktiskt inte har några symtom, så började jag känna saker idag. Galet hungrig hela dagen, och nu på kvällen blev jag yr och lite illamående. Detta trots att jag ätit och druckit ordentligt hela dagen. Kan detta vara några symtom tro, eller inbillar jag mig bara att det skulle kunna ha med ett plus att göra?
Grattis till alla graviditeter
En fråga:
Jag får alltid ömma bröst i samband med ägglossning och denna ömhet håller i sig ända fram till mensens början. Dock når den en peak cirka 3-4 dagar innan mens för att sedan sakta mattas av.
Har förstått att ömheten beror på en ökning av progesteron vid ägglossning som sedan naturligt minskar vid mens. Vid en eventuell graviditet minskar dock inte progesteronet.
Detta skulle väl i så fall betyda att om ömheten börjar avta dagarna innan mens så är man inte gravid?
Jag kanske överanalyserar, men det låter ju inte helt orimligt?
Gjorde ett tidigt test i dag, på BIM-3, och det var så negativt som det kunde bli. Troligtvis går vi vidare mot försök nummer tre och ÄL 27:e juli.
Skönt ändå att det är sommar, varmt och ljust med mycket annat att fokusera på
Mensen kom tyvärr i dag så nu hoppar jag över till augustitråden. Stort lycka till till er som fortfarande väntar på BIM