• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Milli_1

Känner mig lite nere, hade hoppats vara gravid nu innan semestern. Det positiva är att jag hittat ett mönster på när det inte tagit sig och det redan dag 17 i cykeln. Kan spara på en hel veckas hopp o förtvivlan nu och bara fundera på det i fem dagar.

Nästa helg ska jag få gosa med en bebis så hoppas det smittar av sig

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-06-25 02:08:32 följande:

Jag skulle avvaktat lite huruvida det verkligen är mens. Om det börjar blöda till mer så är det ju mest troligt mens men eftersom det är så långt in på din faktiska BIM kan det lika gärna vara en Nidblödning (när ägget fäster i livmoderväggen). Brukar dina cykler ligga på 36 dagar i vanliga fall eller var det bara tillfälligt just den cykeln som passerade?

Vet inte hur mina cykler är då jag är inne på den andra efter uttaget av spiral, den första var 36 och denna här ja det vet jag ju tydligen inte.. Haha men under spiral åren har mensen kommit väldigt sällan har aldrig räknat bara vart glad att typ sällan ha å blöda lite. Men efter utag så första mensen blödde jag kraftigt i nästan 7 dagar och andra ännu kraftigare men typ 5 dagar, innan spiral och dom perioder i livet utan p-piller eller p-stav så blöder jag mycket och 5-7 dagar så det känns som normalt, dock har jag nog mest haft kring 28dagar.

Ja det är bara att vänta, inte en droppe på hela natten :)

Men nidblödning skall ju vara jätte ovanligt och en klar ljusröd färg, men det kan ju bara vart nån mellanblödning typ.

Som sagt som du sa bara vänta en vecka till har det inte kommit igång nån mens så e det bara att testa. Men en blir ju helt knäpp på hur kroppen beter sig, innan förra mensen var jag sååå skengravid att jag var 100% säker på att jag var gravid. Haha dumma kropp!! :)
  • Anonym (EL)

Någon som testar med CB digital? Testade en fast gubbe igår men gubben försvann inte så jag kunde inte testa idag igen. Ska det va så? Är testet (alltså den tjocka pinnen) förbrukad vid en fast smiley? Det står ju att den ska visa de två mest fertila dagarna. Men det fick bara testa till första fasta smileyn för mig eftersom den inte försvann ur rutan. Kissade på pinnen och det va två starka streck idag också.

• emzerus
    Anonym (EL) skrev 2016-06-25 10:15:13 följande:

Någon som testar med CB digital? Testade en fast gubbe igår men gubben försvann inte så jag kunde inte testa idag igen. Ska det va så? Är testet (alltså den tjocka pinnen) förbrukad vid en fast smiley? Det står ju att den ska visa de två mest fertila dagarna. Men det fick bara testa till första fasta smileyn för mig eftersom den inte försvann ur rutan. Kissade på pinnen och det va två starka streck idag också.

Jag använder mig av cb digitala ältest fast den rosa, den som bara ger en fast glad gubbe vid äl. Men jag tror det blev nåt fel på ditt test eftersom gubben inte försvann...den ska ju slocka efter typ 10 min eller nåt sånt. Jag har iaf använt mig av samma "pinne" flera cykler i rad... 

Men om du fick fast gubbe igår så skulle jag räkna med att äl sker inom 48 h from när du tog testet....och försöka täcka upp ikväll o kanske imorgon eller på måndag m sex om ni har möjlighet så tror jag att ni täcker in äl bra.
  • Anonym (EL)
    emzerus skrev 2016-06-25 10:28:04 följande:

Jag använder mig av cb digitala ältest fast den rosa, den som bara ger en fast glad gubbe vid äl. Men jag tror det blev nåt fel på ditt test eftersom gubben inte försvann...den ska ju slocka efter typ 10 min eller nåt sånt. Jag har iaf använt mig av samma "pinne" flera cykler i rad... 

Men om du fick fast gubbe igår så skulle jag räkna med att äl sker inom 48 h from när du tog testet....och försöka täcka upp ikväll o kanske imorgon eller på måndag m sex om ni har möjlighet så tror jag att ni täcker in äl bra.

Ja då va det nog något konstigt med min pinne haha. Tänker som dig, att vi försöker ha sex idag, imorgon och kanske måndag också. Fick två starka streck både igår och idag så senast imorgon borde ägget släpp. Kanske köper den rosa med bara en gubbe på nästa gång om det inte tar sig nu.
  • corran

Ägglossning idag så bim blir 9e Juli. Tror dock inte att chansen är så stor då vi enbart haft sex 4-5 dagar innan äl. Men man vet ju aldrig :)

Lycka till allihopa!

• Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-25 00:03:42 följande:

Han säger att han inte vill ha någon annan osv. Men han vill ha barn, det vill han. Blev gravid så otroligt lätt och snabbt två gånger förra året, men nu verkar det omöjligt... Jag känner mig också negativ, men jag hoppas på plus snart för oss båda! Ja, just det! Min kusin och hennes man försökte i närmare 10 år, utredning visade inget fel, men det tog sig likt förbannat inte! Men så efter alla dessa år så fick de två barn i snabb följd. Utan minsta hjälp. Kanske du redan skrivit om det, men har ni sökt hjälp nu efter ett års försök? Vet också att det finns kuratorer att prata med, har en nära vän som är inne behandling av ofrivillig barnlöshet, efter fyra års försök.

Jo vi har gjort en utredning, den visade inga fel på någon av oss. Vi får hjälp med ivf om 5 månader ifall vi vill men enligt gynekologen ska det kunna ta sig på naturligt vis. Problemet nu är ju att sambon inte vill "försöka", alltså med ÄL-tester. Och då blir det ju inga riktiga försök... Nu har vi haft morgonligg två dagar i rad och i onsdags kväll. Och jag tror ÄL är typ nu, för jag har haft lite smärta och lite ÄL-flytningar. Nu är det vänster äggstock och den är lite snällare, både med smärtor och pms:en. Hoppas också vi får plus snart! Låter som din man verkligen vill i alla fall!
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-06-25 00:55:23 följande:

Deni: Jag tror inte alls på det där.. Att man inte passar ihop så bra genetiskt för att göra barn tror jag inte har alls med hur man är som par. Det tär på förhållandet, men det är pga det man går igenom, inte att man inte passar ihop. Vi försökte över ett år med första barnet och man blir knäpp tillslut. Sen bara tog det sig. Barn två tog 6 månader, barn 3 tog 8 månader och fjärde barnet blev till på första försöket. Så ibland tar det bara tid och ibland inte..

Ja tyvärr så tär det så! Jobbigt att det ska behöva vara så... Det brukar släppa när man själv släpper det helt! Och det är ju det som är då himla svårt. Att bara låta det vara och släppa taget.
  • Monsan
    corran skrev 2016-06-25 15:03:28 följande:

Ägglossning idag så bim blir 9e Juli. Tror dock inte att chansen är så stor då vi enbart haft sex 4-5 dagar innan äl. Men man vet ju aldrig :)

Lycka till allihopa!

Vi hade sex en gång 4 dagar innan maximalt utslag på äl test och det tog sig..:).. slutade tyvärr i mf så nu väntar jag på att grav testen ska bli negativa så jag kan börja äl testa igen..
  • Monsan
    Deni81 skrev 2016-06-25 15:13:45 följande:

Jo vi har gjort en utredning, den visade inga fel på någon av oss. Vi får hjälp med ivf om 5 månader ifall vi vill men enligt gynekologen ska det kunna ta sig på naturligt vis. Problemet nu är ju att sambon inte vill "försöka", alltså med ÄL-tester. Och då blir det ju inga riktiga försök... Nu har vi haft morgonligg två dagar i rad och i onsdags kväll. Och jag tror ÄL är typ nu, för jag har haft lite smärta och lite ÄL-flytningar. Nu är det vänster äggstock och den är lite snällare, både med smärtor och pms:en. Hoppas också vi får plus snart! Låter som din man verkligen vill i alla fall!

Vi försökte i 2 år och 9 månader innan vi blev gravid första gången.. vi skulle precis börja med hormonsprutor när mensen inte kom..:).. det slutade dock i MA, men lyckades bli gravid direkt efter och nu är sonen snart 5 mån... blev gravid igen 3 mån efter förlossningen men det slutade dock i MF så nu satsar vi på att bli gravid ännu en gång direkt.. för oss verkar det ha lossnat helt.. fortsätt testa, menh åll det lite för dig själv.. det gjorde jag och det funkade jätte bra... :)
Svar på tråden Bim Juli 2016