Mammaresan skrev 2016-06-25 02:08:32 följande:
Jag skulle avvaktat lite huruvida det verkligen är mens. Om det börjar blöda till mer så är det ju mest troligt mens men eftersom det är så långt in på din faktiska BIM kan det lika gärna vara en Nidblödning (när ägget fäster i livmoderväggen). Brukar dina cykler ligga på 36 dagar i vanliga fall eller var det bara tillfälligt just den cykeln som passerade?
Vet inte hur mina cykler är då jag är inne på den andra efter uttaget av spiral, den första var 36 och denna här ja det vet jag ju tydligen inte.. Haha men under spiral åren har mensen kommit väldigt sällan har aldrig räknat bara vart glad att typ sällan ha å blöda lite. Men efter utag så första mensen blödde jag kraftigt i nästan 7 dagar och andra ännu kraftigare men typ 5 dagar, innan spiral och dom perioder i livet utan p-piller eller p-stav så blöder jag mycket och 5-7 dagar så det känns som normalt, dock har jag nog mest haft kring 28dagar.
Ja det är bara att vänta, inte en droppe på hela natten :)
Men nidblödning skall ju vara jätte ovanligt och en klar ljusröd färg, men det kan ju bara vart nån mellanblödning typ.
Som sagt som du sa bara vänta en vecka till har det inte kommit igång nån mens så e det bara att testa. Men en blir ju helt knäpp på hur kroppen beter sig, innan förra mensen var jag sååå skengravid att jag var 100% säker på att jag var gravid. Haha dumma kropp!! :)