• Fkvi

Bim Juli 2016

Enligt min app ska jag ha mens 12 juli men vi försöker just nu igen efter ett missfall så antar att bim för mig är då :)

• Fkvi
    Anonym Mie skrev 2016-06-22 17:34:20 följande:

Hoppar in här! :) 

Hur ofta har ni sex? Är på försök 1. Vi kör på varannan dag men det känns för sällan OM jag skulle ha ägglossning en dag vi inte har sex.

Sperman kan ju finnas kvar men det känns ju som att varannan dag inte är så ofta. Samtidigt är nog det den mängden vi är sugna på att göra. 

Vi ska köra på alla dagar jag ska vara fertil, ÄL-dagen + dagen efter ÄL, för att vara säkra :)
  • Fkvi

Imorgon har jag ÄL, håller tummarna nu att efter mitt missfall få känna lyckan igen och att det går vägen denna gång!

• Fkvi
    emzerus skrev 2016-06-25 20:08:52 följande:

Äl+10 idag. Någon som ser det jag ser, ett svagt svagt plus? Tog detta nu ikväll efter att endast ha hållt mig i 2 timmar. 

Jag ser ett jättesvagt streck! Vänta någon dag, testa igen med morgonurin! :) men jag skulle säga grattis!
  • Fkvi
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 10:55:04 följande:

Blir nog knappast något denna månaden heller Enligt min app så ska jag ha ägglossning om två dagar. Men inga ägglossningsflytningar än och negativt ägglossningstest i morse... Vi har inte haft sex senaste veckan, både sambon och jag är trötta och halvt utslagna av pollenallergi, mest han. vill inte ta på krafterna i onödan. Försökte få till det i morse innan jobbet, men sambon orkade inte. Spelade kanske inte så stor roll i och för sig, i och med att ägglossningstestet ändå visade negativt. Åh vad jag längtar efter att få skriva något positivt här, haha. Men det ser mörkt ut för oss...

Du och jag sitter i samma sits. Har använd clearblues ägglossningstester för att ha koll men nu ska jag byta till Apotekets egna då jag vill se om clearblues är trasigt eller vad det är frågan om.

Försök fråga sambon imorgon om ni inte kan försöka? Krävs ju lite ansträngning om ni ska få till det ;) se till att ladda upp med bra allergimedicin på förmiddagen så bör ni piggna till inför eftermiddagen/kvällen?

Kämpa!
  • Fkvi
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 11:08:24 följande:

Clearblue har funkat bra för mig tidigare, men i och med att jag inte fått ägglossningsflytningar än, så tror jag antingen att ägglossningen var tidigare och att jag missat den, eller att den är sen... Ska testa igen i morgon. Jo, stackars sambon ansträngde sig i morse, vid 6-tiden före jobbet, men han lyckades inte komma dessvärre. Men får bli nytt försök i morgon förhoppningsvis.

Kan vara så, men sen kommer det ju fler ägglossningar som tur är så det är ju inte försent än :)

Håller tummarna!
  • Fkvi
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 13:12:05 följande:

Tack! Nu har både ägglossningsflytningar och känningar kommit med buller och bång plötsligt.. Trots negativt test idag. Så förhoppningsvis är den på väg!

Ja där ser du! Testa imorgon så kanske det visar positivt! ;)
  • Fkvi
    Dalkullan92 skrev 2016-06-29 10:59:57 följande:

Hoppar in här på heltid nu :) Fick mensen tidigare. I måndags. Så har bim den 22-24 juli nu och Äl runt 13-15 juli. Ska köpa clearblue dubbel hormon indikator den här månaden :)

Hoppas på en april bäbis nu :D

Vad använder ni för metod för att pricka ägglossning??

Jag använder P Tracker Lite (app för iPhone) där jag skriver in när jag har mens så räknar den ut mina fertila dagar + ÄL. När det börjar närma sig ÄL så testar jag med ägglossningstester :) stämmer ungefär på pricken
  • Fkvi
    Dalkullan92 skrev 2016-06-29 12:36:27 följande:

De använder jag mig oxå av men märkt nu att de stämde ganska så bra :) men fick tidigare förra månaden och den som var nu. Men mina cykler har varit kortare dom månaderna oxå. Har alltid haft 28 dagars cykel men 27 förra å nu 26 när vi försökt. Så nu köra jag med tester ifrån dag 8 :)

Toppen! För mig misstämde det bara inför mars-månad i år, använt appen i ca 3 år så den är ju väldigt bra! :) Aha okej, lycka till påvägen mot plusset! :)
Svar på tråden Bim Juli 2016