Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

Hej! Hoppar in lite här! Vi kommer troligtvis inte försöka förren i augusti, men det är inte helt hundra än att det inte blir ett försök denna månaden ändå!
    Har för mig att jag såg att det var någon här som planerade femte barnet, vore kul att hitta likasinnade då vi också håller på att försöka våga oss på en femma trots en del tveksamheter. 

• DevilsDaughter

emezerus: Ingen fara för maten eller flygningen. Det enda är väl att du kanske kommer må dåligt under resan om du drabbas av illamående.

• DevilsDaughter

Hur hade ni resonerat om ni hade varit gravida tidigare och vet med er att ni mår väldigt dåligt av illamående under graviditet och att ni bokar in en resa om två månader i ett varmt land (som ju såklart kommer göra illamåendet ännu värre om man blir gravid). 
    Hade ni pausat försöken två månader eller hade ni kört på ändå?
    Vi hade helt beslutat att vänta till slutet av augusti, men en del av mig vill inte vänta..

• DevilsDaughter

Karitziana: Båda testen är negativa, ibland kan man få ett något starkare streck (som din översta bild) trots att det inte är ägglossning men det är inget att bry sig om. Strecken måste vara minst lika starka för att det ska vara positivt.

Alexandra: ok.. Ja det är svårt det där. Känner också så att tar det lång tid sen så kommer man ju ångra att man hoppade över två försök. Min man vill verkligen vänta då han (förståeligt) tycker att det är jobbigt när jag mår dåligt. Och då känns det ju tråkigt att försöka när jag vet att han egentligen inte vill att det ska ta sig,.

• DevilsDaughter

Alexandra: Tack för svar :) Ska till Kreta.. Har fyra barn sen innan och har mått dåligt med alla. Ja, jag förstår ju absolut att han vill vänta, det borde ju jag eg vilja också, att man ska vara så otålig jämt!

• DevilsDaughter

EL: Jag känner igen mig från när vi försökte med tredje barnet, då blev kroppen jättekonstig. Ett tag började jag blöda 8 dagar efter ägglossning istället för 10 vilket nästan knäckte mig då det ju såklart försvårar det hela. Jag tror faktiskt att det var min besatthet av att bli gravid som satte kroppen ur balans. 

• DevilsDaughter

Det här med hur ofta man sak ah sex kring ÄL.. Har funderat mycket på det då vi har fyra barn och några av dem har tagit lite tid att göra. De gånger det har tagit sig för oss (är säkerligen bara tillfällighet) är när vi INTE har haft sex varje dag, utan varannan till var tredje. 
    En annan intressant tanke kring det är när vi skulle betäcka vår häst (känns konstigt att jämföra med hästar men borde ju va samma kan man tycka ;)
    Vi lämnade iaf vårt sto till en hingst (mycket erfarna människor kring betäckning). Då berättade hingstägaren att de alltid parar hästarna varannan dag och aldrig två dagar i rad. Då det första insprutet ska komma ur ordentligt innan nästa sats körs in. Dvs hon menade på att kör man på dagen efter igen då är det mycket "gojs" i vägen från den första satsen i livmoder/äggledare/slida som ska ut för att det ska vara fritt fram för nästa omgång. 
    Nu vet jag ju inte alls om det är ngn sanning i detta, men brukar iaf ha detta i åtanke...

Svar på tråden Bim Juli 2016