Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

Anonym (EL) skrev 2016-06-28 23:00:38 följande:
    Läste inforslande och framsteg (en tidskrift på nätet) att resan från äggledaren till livmodern tar 4-5 dagar. Så det kan det säkert varit
    Intressant! Någon som vet hur lång tid det tar för spermierna att komma upp till äggledaren?

Marängen: Det är nog mycket troligt att du får ägglossning som vanligt som om du hade haft mens. Hoppas på det och beklagar missfallet.

Milie: Hur gammalt är ditt barn?

Mina ÄLtest kom som sagt inte igår men det värsta är att jag råkade somna igårkväll så det blev inget sex igår heller. Har inte haft sex sedan i söndags då jag hade ägglossningsvärken. Inte superbra kanske eftersom jag är osäker på min ÄL denna månaden. Kommer antagligen få ÄLtesten idag då. Frågan är om jag ska testa nu i några dagar framåt ifall nu ägglossningn har skjutits fram av ngn anledning. Har ju inte haft en tillstymmelse till flytningar efter att mensen tog slut.
  • DevilsDaughter

Millie: Såg nu att du skrivit att hon va 1 år! Min mens och ägglossning kom inte igång förren några månader efter att jag hade slutat att amma helt och då ammade jag dem tills de va runt året. Dock tror jag min mens  och ägglossning kom igår regelbundet direkt, men sådant är ju så olika.

• DevilsDaughter

Karitziana: Jag plussade på ÄL+8 med tredje barnet. Men om det va att ägget fäste som du kände av så får du nog inte plus än på några dagar. 

• DevilsDaughter

babylängtan: Jag brukar inte lita på CB då de ofta ger en skugga som inte betyder ngt. De billiga testen brukar va helt blanka när det är negativt (men vissa undantag förstås). Tror dock cb är bättre på att upptäcka tidiga graviditeter trots att de ska mäta samma mängd hcg.. 

• DevilsDaughter

IA89: Att plussa så tidigt so ÄL+8 (har också gjort det) beror troligtvis bara på att ägget fäste väldigt tidigt och bara för att du testade negativt nu behöver inte betyda att du inte plussar sen. Hur många dagar efter ÄL ligger du nu?

• DevilsDaughter

IA89: Om du fick positivt ÄLtest 20-21 juni så är det nog troligast att ÄL skedde 22 juni. 

Jag kommer nog testa med ÄLtest i några dagar nu när jag får testen, men tror inte att det kommer visa någonting och gör det inte det så kommer jag att räkna som att jag hade ägglossning i söndags och isf är BIM på onsdag och då kommer jag nog testa på måndag (ÄL+8). Känns bra att ha en plan iaf ;) Och så sex ikväll då förstås för säkerhetskull! 

• DevilsDaughter

IA: Japp, isf är du på ÄL+7 och det är lite tidigt. Kan också va så att du hade ÄL 21:e, men man brukar inte få positivt ÄLtest samma dag som ägglossningen så jag skulle räkna med den 22:e. 

Haha aa.. Har ju gärna sex men har en förmåga att bara somna utan förvarning och sen vakna dagen efter.. Det får INTE hända idag!

• DevilsDaughter

IA89: Roligt med husprojekt, då går tiden snabbt. Det har vi också, dock jobbar vi bägge två så blir inte så mkt gjort per dag. Tänk på att om ägglossningen blev senare än du tänkt dig så följer mensen troligtvis med och kommer nån dag senare  den också. 
    Nä ikväll så ska de bli av! Tre dagar sen sist nu! Men gör nog inget för lär inte ha haft ÄL på dessa tre dagar ändå..Men det är ju dumt att chansa..

• DevilsDaughter

columbus: Tillägg : Tror inte att b6 har försenat ägglossningen. Men om det nu är så att du har ägglossning nu så kommer nog mensen att komma senare också. 

Svar på tråden Bim Juli 2016