Monsan skrev 2016-06-25 16:10:58 följande:
Vi försökte i 2 år och 9 månader innan vi blev gravid första gången.. vi skulle precis börja med hormonsprutor när mensen inte kom..:).. det slutade dock i MA, men lyckades bli gravid direkt efter och nu är sonen snart 5 mån... blev gravid igen 3 mån efter förlossningen men det slutade dock i MF så nu satsar vi på att bli gravid ännu en gång direkt.. för oss verkar det ha lossnat helt.. fortsätt testa, menh åll det lite för dig själv.. det gjorde jag och det funkade jätte bra... :)
Vad skönt att det lossnade till slut! Jag är ju dock redan stressad över åldern
Är 35, har försökt ett år. Första barnet för oss båda. Om jag ska vänta i drygt 2 år till så kommer jag ju inte hinna få två barn. Eller jo, klart jag hinner, men chansen minskar ju drastiskt efter 35 bara...
Men skönt att ni fick ett barn ändå till slut! Det låter som att ni är på väg att få till ett andra!
Jag tror att jag var på väg att bli gravid förrförra cykeln, för den blev försenad och jag hade noll pms och noll symtom på att få mens. Och cykeln blev förändrad efter det, den är lite knasig nu så det kanske har "lossnat" och snart kanske det fäster ett frö. Jag håller tummen men ska inte heller testa mer med gravtest, för de senaste gångerna har det visat negativt och sen har mensen kommit samma dag. Sånt slöseri med dyra tester
Lycka till!