• Skyrocket

Bim Juli 2016

Jag hoppar också in här från Juni tråden. Mesen dök upp idag på BIM+1. Nästa BIM blir 23/7.

• Skyrocket

Har medvetet hållit mig undan från familjeliv ett tag. Blev så himla ledsen när mensen dök upp, trots att det var vårat första försök. Ser bebisar och gravida överallt.. har velat ha en trea länge men det är först nu som vi verkligen börjat försöka och då känns varje dag evighetslång. Vi har i alla fall ordnat ett större boende, från ca 74 kvm till 116 i höst. Känns skönt..

Stort grattis till alla plus! Så roligt att se er glädje och få följa vägen dit. :)

• Skyrocket
    Mammaresan skrev 2016-06-30 10:14:09 följande:

Men åh så härligt jennii89! STORT grattis! Tänkt inte så mycket utan glädjs över pluset istället, vad som än händer längre fram går ju inte att styra över ändå utan att passa på att vara glad när tillfälle ges är nog lika bra. Kram till dig! Hur länge har du velat skaffa en trea? Hur länge tog det att bli gravid med de andra barnen? Jag var själv jättedeppig när det visade sig att jag inte var gravid, riktigt tungt och tog nästan en vecka innan jag började inse på riktigt även om jag försökt se framåt hela tiden. Det är inte lätt! Börjar du närma dig ägglossningen nu? En ny möjlighet denna cykel!

Skönt att ni ska flytta till lite större boende till hösten också, då har du något att se fram emot och säkert en hel del att stå i med. Haha!

Vi har pratat om en trea till och från sedan sonen kom för tre år sedan. Jag har dock varit (och är) sjuk så dels vet vi inte om det kommer att fungera alls och dels har jag inte fått försöka bli gravid förrän i februari i år tidigast (varpå vi valde att avvakta ett tag till för säkerhetens skull). Så det är inte så lång tid det handlar om egentligen..men det känns som en evighet. Dottern blev till på tredje försöket (misstänker dock att jag fick ett missfall månaden innan) och sonen blev till på första försöket men det är ju innan jag blev sjuk båda två så det spökar i huvudet.

Tack för peppen! Jag har inte hunnit läsa ikapp allt än, hur går det för dig? <3
  • Skyrocket
    mamalolo skrev 2016-06-30 10:25:11 följande:

Hade kunnat vara jag. Önskar vi hade börjat försöka med trean tidigare för nu går tiden och det känns hopplöst. Vet att jag egentligen inte har något att vara missnöjd över. Två fina barn. Men hjärnan anpassar sig liksom efter de förväntningar man har och just nu känns plötsligt inget kul. Ser bara andra gravida hela tiden och nu är t o m grannen gravid. :( Stor kram!

Jag förstår precis vad du menar med att man inte ska vara missnöjd..har ju två friska och fina barn redan..men det är något i mig som saknas. Går inte att förklara. Svågern och svägerskan väntar sitt första barn och vi är sååååå glada för deras skull men samtidigt är jag så avundsjuk! Vill också. Har ni försökt länge? Kramar!!
  • Skyrocket
    adnils skrev 2016-07-02 09:44:38 följande:

Herregud!!!!

Jag blödde lite inatt, så tänkte ja nu kommer mensen igång men när jag vakna imorse hade de inte kommit mer.

Tog nyss ett CB test som visade gravid 3+.

Jag är såå glad!! Vi har försökt i mer än ett halvår!

Stort grattis!!!
  • Skyrocket
    DevilsDaughter skrev 2016-07-04 08:31:31 följande:

Negativt test idag också.. ÄL+8 :( Tungt å gå till jobbet idag..

Förstår att det är tungt och känns motigt men försök tänka att det fortfarande är tidigt. Tillåt dig att vara ledsen ett tag och ladda sedan om till imorgon! Håller tummarna för er! :)
  • Skyrocket

Enligt min app ska äl vara imorgon och det känns som att tiden står stilla. Eviga väntan på ÄL sedan symtom och bim... Blir ju knäpp. Kommer vara bortrest lagom tills att jag egentligen kan börja testa så kommer troligtvis inte kunna testa förrän bim. Väldigt blandade känslor inför det... är testoholic, haha. Kanske tar ett test bim-5 då vi ska åka.. vågar man det?

• Skyrocket
    josnos skrev 2016-07-04 12:56:08 följande:

BIM idag :D 11 månader sen vi började försöka, har haft 2 tidiga missfall innan så nu håller vi tummarna att detta lilla frö vill stanna kvar <3

Stort grattis!
  • Skyrocket
    copycat skrev 2016-07-04 13:58:32 följande:

Tjejer. ÄL+10 idag. Gick upp på morgonen och kissade UTAN att testa (just för att jag inte vill egentligen, är ju så tidigt). Men tro på fan om jag ändå inte får för mig att testa NU? Mitt på dagen? Med att ha hållt mig typ 2 timmar. Hur dum är man? Nåja, uppenbarligen dum. Men hörrni....ja det är sjukt tidigt (plussade svagt med dottern på ÄL+14), men är det bara jag som ser ett ultrasvagt streck? Lägger in originalet plus en som jag trixat med för att ni ska förstå vad jag menar:) snälla titta och hojta om ni tror det är nada, spök, eller om det faktiskt är ett galet tidigt (för å va mig) plus.....

Jag ser ett streck på nedre bilden. Vågar mig på ett grattis till dig med!

Vad roligt med alla plus som ramlar in!
  • Skyrocket
    DevilsDaughter skrev 2016-07-04 14:29:31 följande:

Skyrocket: du som är testoholic, har du brutit upp test ngn gång? (Eller ngn annan) Läst om de som har gjort det men aldrig gjort det själv. Testade med en stav imorse (testa tidigt 10mlu) men tycker det är ganska svårt att se genom rutan, det skuggas och blänker osv. Så jag öppnade testet och där under va de två streck !?! Teststrecket väldigt svagt men det fanns där! Gick dock inte att se genom rutan? Testade med ett vanligt test också (sticka som mäter 25mlu men de va blankt. Förstår ju att jag har använt testet på ett sätt som det inte ska använadas men man kan ju inte låta bli att undra.

Jag har inte brutit upp något test enbart för att jag bara testat med stickor. Hade dock lätt gjort det om jag använt såna test...hehe. Visa bild?! Är det två streck så är det! Försök ha is i magen och testa igen imorgon med samma test. Du lär få ett tydligare resultat då. Heja heja! (Inte alls meningen att uppmuntra till att bli en med testoholic ;) )
Svar på tråden Bim Juli 2016