• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • jvd89
    Hojjan skrev 2016-06-13 22:36:15 följande:
    Vad kul!

Vi fick en dotter i februari i år och ska ha (en lillebror tror jag, mår mycket bättre denna gången!) i månadsskiftet januari/februari. Även om jag går över maximalt så blir det mindre än ett år mellan dem

Vi vill också ha tätt, dessutom vill vi ha i början av året så vi är supernöjda. Gjorde ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå, helt otroligt med tanke på att fostret bara är 10 mm!

Superkul att någon här är i en liknande situation som vi!
    Vad roligt att de är en till som ska ha tätt. Jag snittades och frågade därför på återbesöket hur fort jag fick bli gravid igen då jag och sambon vill ha tätt mellan barnen. Hon sa att du får bli de nu om du vill men kanske inte det mest optimala.(de va i februari) så jag hoppas att de ska gå bra:) när jag ringde för att boka tid med bm sa dom inget iaf:) men de som är konstigt är att vissa får rådet att vänta ett år, vissa får inga rekommendationer alls(typ jag) och till vissa säger dom att man inte får föda inom ett år men bli gravid. Men nu är jag ju gravid så kroppen borde ju va redo annars hade de ju aldrig blivit något:)
  • PMEH

Hej! Plussade för lite mer än en vecka sedan, är i vecka 4+6 med första barnet :) bf är enligt natural cycles den 16/2. vill gärna gå med i fb gruppen :)

• Hojjan
    jvd89 skrev 2016-06-14 10:06:45 följande:

Vad roligt att de är en till som ska ha tätt. Jag snittades och frågade därför på återbesöket hur fort jag fick bli gravid igen då jag och sambon vill ha tätt mellan barnen. Hon sa att du får bli de nu om du vill men kanske inte det mest optimala.(de va i februari) så jag hoppas att de ska gå bra:) när jag ringde för att boka tid med bm sa dom inget iaf:) men de som är konstigt är att vissa får rådet att vänta ett år, vissa får inga rekommendationer alls(typ jag) och till vissa säger dom att man inte får föda inom ett år men bli gravid. Men nu är jag ju gravid så kroppen borde ju va redo annars hade de ju aldrig blivit något:)

Jag födde vaginalt men tänker så jag med, om kroppen inte är redo (framför allt livmodern) så blir det väl inget. Min första ÄL efter förlossningen så släppte aldrig ägget, det blev en cysta (hade tid till gyn för att kolla upp ett myom efter förlossningen så hon såg det på ultraljudet), jag tänker att kroppen helt enkelt inte var redo än. Det är definitivt konstigt att det är så olika, bör ju finnas nationella riktlinjer!

Bokat tid idag för inskrivning, jag som håller på att explodera för att jag vill berätta för min BM att jag är gravid igen, fick tid 29/7, 45 dagar kvar! Jag avgudar min BM, världens underbaraste människa! När hon ville snacka preventivmedel efter förlossningen sa jag bara "det behövs inte, det är ett år mellan mig och min bror", hon bara log världens största leende och fattade utan att jag behövde säga något mer
  • Nina05

Ser att senaste inläggen handlar om att bli mamma igen och så kommer jag nu här och förstör med mitt inlägg om rädsla.. Jag börjar nämligen oroa mig för att jag ska tvingas genomgå ytterligare ett missfall då ömheten i brösten försvann, bara sådär vilket jag vet kan vara ett tecken på missfall.. Dessutom har det huggit i magen stundvis idag :/ Ska på inskrivning och vul imorgon så jag hoppas jag får veta då, men detta känns inte alls kul :( 

• BeautifulMoments
    Nina05 skrev 2016-06-14 14:22:03 följande:

Ser att senaste inläggen handlar om att bli mamma igen och så kommer jag nu här och förstör med mitt inlägg om rädsla.. Jag börjar nämligen oroa mig för att jag ska tvingas genomgå ytterligare ett missfall då ömheten i brösten försvann, bara sådär vilket jag vet kan vara ett tecken på missfall.. Dessutom har det huggit i magen stundvis idag :/ Ska på inskrivning och vul imorgon så jag hoppas jag får veta då, men detta känns inte alls kul :( 

Mina ömma bröst försvann för 1 vecka sen. Efter ett par dagar Kom ett dovt illamående istället. Är inte huggen i magen som de växer? Googla och såg flera på familjeliv sol skrivit att deras symtom försvunnit när man gått in på deras profiler har dem ändå fått barnen.
    My life, My choice!
  • Nina05
    BeautifulMoments skrev 2016-06-14 14:40:58 följande:
    Mina ömma bröst försvann för 1 vecka sen. Efter ett par dagar Kom ett dovt illamående istället. Är inte huggen i magen som de växer? Googla och såg flera på familjeliv sol skrivit att deras symtom försvunnit när man gått in på deras profiler har dem ändå fått barnen.
    Okej.. ja det stämmer kanske. Har läst att om symtomen försvinner plötsligt, så är det oftast ett dåligt tecken.. därav blir jag orolig :/ Men jag får hoppas att det är som för en del andra då, att det inte inneburit någon fara.
  • Hojjan
    Nina05 skrev 2016-06-14 14:22:03 följande:

Alla känner vi den oron, den gnager långt inne i oss och finns där hela tiden.

Vi lyckades bli gravida på första försöket och fick en flicka, nu blev vi gravida på första försöket igen och jag kan inte hjälpa att känna att sådan tur kan man inte ha, denna gången måste det gå åt helvete. Dessutom fick mannens kusin precis MF, första graviditeten för dem, så det får mig att känna ännu mer att man inte kan ha sådan tur två gånger. Jag hade samma känsla förra gången och då gick det bra så jag hoppas på det igen!

Huggande i magen hade jag massor förra gången, det är livmodern som växer, illamående i mängder (gick ner 1 kilo i veckan första 14 veckorna), foglossning, ömma bröst och alla andra symptom som finns. Denna gången: nästan INGENTING ALLS (lite foglossning när jag går mycket)! Trodde det hade gått åt helvete och att kroppen inte var redo, igår fick vi se ett litet hjärta slå, 7+0 idag

Det bästa vi kan göra är att försöka att inte oroa oss, graviditeten är bara början på ett barns liv. Om man börjar oroa sig redan nu finns det en risk att man fortsätter när barnet är fött, då kan man ju hålla på att oroa sig resten av sitt liv! Detta insåg jag någon gång halvvägs in i förra graviditeten och jäklar vad livet blev lättare efter det, då började jag slappna av lite mer då jag inte vill bli en nojjig mamma! :-P
  • jvd89

Som jag förstår de så är de om symptomen försvinner snabbt i samband med någon blödning som det kan vara något tokigt på gång, symptom kan komma och gå. Förra gången kunde jag må jätteilla och kräkas ena dagen och andra dagen va de som bortblåst. Tror man ska försöka att inte oroa sig för mycket(även om man ändå gör de)

• Monsan
    syskon1981 skrev 2016-06-13 12:41:40 följande:

Visst känns det overkligt att man är gravid? Skulle vilja att tiden gick fortare nu!

Funderar på ett privat ul den här gången då jag hade ofostrig graviditet förra gången. Nån mer som ska boka det?

Grattis till plusset.. jag har bokat tidigt ultraljud pga en ofostrig graviditet innan jag blev gravid med sonen som nu är 4 månader...
  • Monsan
    jvd89 skrev 2016-06-13 20:39:19 följande:

Fick vårt första barn i november förra året och nu 6 månader senare är man gravid igen, vilket både jag och sambon ville. Vi har sagt länge att vi ville ha tätt mellan barnen. Hur har ni de mellan era barn, ni som har sen innan?

Grattis.m Min son är 4 månader så det kommer skilja 12 månader exakt.. :).. vi vill oxå ha väldigt täta barn med trodde aldrig att det skulle gå så fort.
Svar på tråden BF Februari 2017