Nina05 skrev 2016-06-14 14:22:03 följande:
Ser att senaste inläggen handlar om att bli mamma igen och så kommer jag nu här och förstör med mitt inlägg om rädsla.. Jag börjar nämligen oroa mig för att jag ska tvingas genomgå ytterligare ett missfall då ömheten i brösten försvann, bara sådär vilket jag vet kan vara ett tecken på missfall.. Dessutom har det huggit i magen stundvis idag :/ Ska på inskrivning och vul imorgon så jag hoppas jag får veta då, men detta känns inte alls kul :(
Alla känner vi den oron, den gnager långt inne i oss och finns där hela tiden.
Vi lyckades bli gravida på första försöket och fick en flicka, nu blev vi gravida på första försöket igen och jag kan inte hjälpa att känna att sådan tur kan man inte ha, denna gången måste det gå åt helvete. Dessutom fick mannens kusin precis MF, första graviditeten för dem, så det får mig att känna ännu mer att man inte kan ha sådan tur två gånger. Jag hade samma känsla förra gången och då gick det bra så jag hoppas på det igen!
Huggande i magen hade jag massor förra gången, det är livmodern som växer, illamående i mängder (gick ner 1 kilo i veckan första 14 veckorna), foglossning, ömma bröst och alla andra symptom som finns. Denna gången: nästan INGENTING ALLS (lite foglossning när jag går mycket)! Trodde det hade gått åt helvete och att kroppen inte var redo, igår fick vi se ett litet hjärta slå, 7+0 idag
Det bästa vi kan göra är att försöka att inte oroa oss, graviditeten är bara början på ett barns liv. Om man börjar oroa sig redan nu finns det en risk att man fortsätter när barnet är fött, då kan man ju hålla på att oroa sig resten av sitt liv! Detta insåg jag någon gång halvvägs in i förra graviditeten och jäklar vad livet blev lättare efter det, då började jag slappna av lite mer då jag inte vill bli en nojjig mamma! :-P