• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-06-13 22:36:15 följande:

Vad kul!

Vi fick en dotter i februari i år och ska ha (en lillebror tror jag, mår mycket bättre denna gången!) i månadsskiftet januari/februari. Även om jag går över maximalt så blir det mindre än ett år mellan dem

Vi vill också ha tätt, dessutom vill vi ha i början av året så vi är supernöjda. Gjorde ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå, helt otroligt med tanke på att fostret bara är 10 mm!

Superkul att någon här är i en liknande situation som vi!

Inget intresse av att gå med i facebook gruppen.. vill så gärna följa din resa då vi är i samma situation, men jag är så oaktiv här på familjeliv nu när jag är med i facebook gruppen.. :)..
  • Monsan
    jvd89 skrev 2016-06-14 10:06:45 följande:

Vad roligt att de är en till som ska ha tätt. Jag snittades och frågade därför på återbesöket hur fort jag fick bli gravid igen då jag och sambon vill ha tätt mellan barnen. Hon sa att du får bli de nu om du vill men kanske inte det mest optimala.(de va i februari) så jag hoppas att de ska gå bra:) när jag ringde för att boka tid med bm sa dom inget iaf:) men de som är konstigt är att vissa får rådet att vänta ett år, vissa får inga rekommendationer alls(typ jag) och till vissa säger dom att man inte får föda inom ett år men bli gravid. Men nu är jag ju gravid så kroppen borde ju va redo annars hade de ju aldrig blivit något:)

Jag snittades i februari och blev gravid direkt på första mensen.. min bm tyckte jag skulle köra igång direkt eftersom vi hade problem att bli gravid med sonen (2 år och 9 månader).. :)
  • syskon1981
    Monsan skrev 2016-06-14 17:16:12 följande:

Grattis till plusset.. jag har bokat tidigt ultraljud pga en ofostrig graviditet innan jag blev gravid med sonen som nu är 4 månader...

Åh va roligt att höra! går bara och oroar mig att det blir samma denna gång. Vet du vad risken är? Fick du boka ul privat?
  • Hojjan
    Monsan skrev 2016-06-14 17:20:26 följande:

Inget intresse av att gå med i facebook gruppen.. vill så gärna följa din resa då vi är i samma situation, men jag är så oaktiv här på familjeliv nu när jag är med i facebook gruppen.. :)..

Jag har ingen Facebook och inga planer på att skaffa heller, så tyvärr inget intresse av gruppen
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-06-14 18:04:29 följande:

Jag har ingen Facebook och inga planer på att skaffa heller, så tyvärr inget intresse av gruppen

Aha, jag förstår.. då får jag bli mer aktiv här då.. :)
  • Jcctiln

Hejsan! Någon som kan lägga till mig i Facebookgruppen? Skicka meddelande till mig då :) 19 år BF 10/2

• Monsan
    syskon1981 skrev 2016-06-14 18:02:49 följande:

Åh va roligt att höra! går bara och oroar mig att det blir samma denna gång. Vet du vad risken är? Fick du boka ul privat?

Jag vet inte vad risken för ofostrig graviditet är men jag har för mig att det inte är jätte vanligt att man går så långt utan att kroppen stöter ifrån sig det.. jag bokade privat..
  • jvd89
    Monsan skrev 2016-06-14 17:24:30 följande:
    Jag snittades i februari och blev gravid direkt på första mensen.. min bm tyckte jag skulle köra igång direkt eftersom vi hade problem att bli gravid med sonen (2 år och 9 månader).. :)
    Men åh vad skönt att veta en till som nyligen snittats och ändå är gravid igen. För mig var det att min kropp inte fungerade riktigt. Äl och mens uteblev i ett år men när jag väl fick fart på den igen så blev jag gravid snabbt. Så då kände vi att om det skulle bli så denna gången med så är de ju bättre att va utan skydd så får de ta sig när de vill, eftersom vi ändå ville ha tätt. Men denna gången tog de sig på första försöket:)
Svar på tråden BF Februari 2017