• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Gamlamamman

Hoppar in här jag med! Känns dock ytterst overkligt. :)

Jag är 39, en månad kvar till 40. Har två barn sedan tidigare -02 och -05.

Är nervös och glad på samma gång. Detta blir min sambos första barn om allt går som det ska :)

• langtanefterbaby

Detta är fortfarande så sjukt overkligt! Som jag längtat efter plusset! Ska bli kul att följa alla andra

En fråga till alla er, jag är heeeelg nybörjare på detta

När ringer ni BM och bokar inskrivning? jag plussade i tisdags, men har min BIM imorgon och tänker att ialf vänta till det står 2-3 på det digitala testet. Eller man ska vänta längre? Eller ringa direkt?

Jag vill egentligen bara skrika ut till alla att jag är gravid, haha. Men får vänta. Vi har planer på att berätta för våra föräldrar under vår första semestervecka, då framförallt mina svärföräldrar lär fråga ut mig om varför jag ej dricker alkohol! Då kommer vi vara runt v 9. Sen eventuellt vänta med syskonen någon vecka till! Hur länge kommer ni vänta med att berätta?

• Nina05
    langtanefterbaby skrev 2016-06-16 10:06:04 följande:

Detta är fortfarande så sjukt overkligt! Som jag längtat efter plusset! Ska bli kul att följa alla andra

När ringer ni BM och bokar inskrivning? jag plussade i tisdags, men har min BIM imorgon och tänker att ialf vänta till det står 2-3 på det digitala testet. Eller man ska vänta längre? Eller ringa direkt?

Jag vill egentligen bara skrika ut till alla att jag är gravid, haha. Men får vänta. Vi har planer på att berätta för våra föräldrar under vår första semestervecka, då framförallt mina svärföräldrar lär fråga ut mig om varför jag ej dricker alkohol! Då kommer vi vara runt v 9. Sen eventuellt vänta med syskonen någon vecka till! Hur länge kommer ni vänta med att berätta?

Jag ringde några dagar efter vi fått plus och var på inskrivning där igår (är i vecka 5). Ringa kan du göra direkt så får du en tid, antingen nära inpå eller några veckor framåt.

Vi har sagt att vi inte kommer att berätta alls, utan när det börjar synas och folk frågar så kommer vi säga som det är.
  • Gamlamamman

Visst är det overkligt. :)

Vi kommer att fira midsommar med mina föräldrar så behöver berätta redan då. Annars kommer de lista ut det iaf. Haha. Väntar m att berätta för barnen tills det är mer stabilt. :)

Lycka till!

• langtanefterbaby
    Nina05 skrev 2016-06-16 10:21:52 följande:

Jag ringde några dagar efter vi fått plus och var på inskrivning där igår (är i vecka 5). Ringa kan du göra direkt så får du en tid, antingen nära inpå eller några veckor framåt.

Vi har sagt att vi inte kommer att berätta alls, utan när det börjar synas och folk frågar så kommer vi säga som det är.

Okej. Jag tänker att jag nog ringer imorgon då, eller på måndag! Spännande!!

Ja vi tänkte det med. Men så umgås vi väldigt nära med bådas föräldrar och brukar dela en flaska vin och liknande. Så därför kommer vi berätta det på semestern då dom säkert vill dricka vin oftare än just nu kan jag gissa
    Gamlamamman skrev 2016-06-16 10:36:12 följande:

Visst är det overkligt. :)

Vi kommer att fira midsommar med mina föräldrar så behöver berätta redan då. Annars kommer de lista ut det iaf. Haha. Väntar m att berätta för barnen tills det är mer stabilt. :)

Lycka till!

Ja det har min tanke varit också, men vi ska nog fira med bekanta och där tror jag absolut att jag kan smyga med det

Detsamma!!
  • Hojjan

Ring och boka med en gång, det är sommar! Jag fick tid för inskrivning 29/7, då kommer jag vara i 13+3 och inget hälsosamtal före det! Förra året var det samma sak, fick vänta på inskrivning i 5 veckor då med.
    Nina05 skrev 2016-06-16 10:21:52 följande:

Var du på inskrivning eller var det bara hälsosamtal? Hos oss är det hälsosamtal i v 6-8 och sedan inskrivning i v 12-14.
  • Nina05
    Hojjan skrev 2016-06-16 12:27:57 följande:
    Var du på inskrivning eller var det bara hälsosamtal? Hos oss är det hälsosamtal i v 6-8 och sedan inskrivning i v 12-14.
    Jag var på inskrivning igår. Jag går privat och vi har gått där för hjälp i 2 år nu så det har kanske med det att göra..
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Hej på er! Om allt går som det ska väntar jag också en liten till februari -17 :) Hir mår ni? Jag mår "oväntat bra" faktiskt. Är andra barnet och jag vill minnas att jag var betydligt tröttare med första. Den här gången är jag mest bara illamående ("bara") Haha

• Mammatilljesperochkevin06

Tredje barnet här och jag mår skit har alla symptom du kan . Tänka dig och hela dagen idag har jag mått illa och det släpper ej:( det ända jag vill är att sova haha är i vecka 7 går in i vecka 8på lördag

• Gamlamamman

Börjat känna mig illamående. Trodde först att det var någon magåkomma men det var ju nåt mycket roligare. :) Ömma bröst, men inte värre än vad jag brukar ha mellan äl o mens. O så lite molvärk. Mådde inte illa alls under mina två tidigare graviditeter så det här blev nåt nytt för mig.

Hoppas allt går vägen nu! :)

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-16 12:56:12 följande:

Hej på er! Om allt går som det ska väntar jag också en liten till februari -17 :) Hir mår ni? Jag mår "oväntat bra" faktiskt. Är andra barnet och jag vill minnas att jag var betydligt tröttare med första. Den här gången är jag mest bara illamående ("bara") Haha

Svar på tråden BF Februari 2017