• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-17 21:08:56 följande:

Sist var jag hysteriskt trött men det är jag inte den här gången och det gör mig lite nojig.. Men brösten är svullna och ömma och det spänner i magen. Är lite (läs rätt så) orolig för missfall men jag försöker slappna av och tänka på annat ;)

Jag har också väldigt svullen mage redan! Ni som varit gravida tidigare, svullnar magen fortare andra gången? Känns som folk redan ser det på mig, haha ;)

Nojja inte! Mina två tidigare graviditeter har jag varken varit trött eller illamående utan mått hur bra som helst. Nu är det helt tvärtom. Det kommer gå så bra för dig så. 
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Tack gulliga du! Jag sysselsätter mig och tänker på annat så gott det går men ibland kommer tankarna och känslorna över mig ;) Oftast känner jag mig mest bara lugn och kär i den lilla i magen <3

Så rolig du är med "just denna minut mår jag bra", haha ;) Vissa dagar känns det verkligen så ;)

Gamlamamman skrev 2016-06-17 21:37:07 följande:

Nojja inte! Mina två tidigare graviditeter har jag varken varit trött eller illamående utan mått hur bra som helst. Nu är det helt tvärtom. Det kommer gå så bra för dig så. 

• Applerose

För mig värker det lite till och från i magen. Kanske ska va så? Men blir ju lite nojig då jag aldrig varit gravid innan. Vågar liksom inte anstränga mig för mycket heller. Hur försiktig ska man vara?

• BeautifulMoments
    Applerose skrev 2016-06-17 23:49:38 följande:

För mig värker det lite till och från i magen. Kanske ska va så? Men blir ju lite nojig då jag aldrig varit gravid innan. Vågar liksom inte anstränga mig för mycket heller. Hur försiktig ska man vara?

Det är inget konstigt. Det växer ju där inne :) du behöver inte va rädd för att anstränga dig, det är inte farligt!
    My life, My choice!
  • Hanalaya

Jag får ÄNTLIGEN hoppa in i en sådan här tråd.

Efter åtta (8) ÅR av försök visade CB digital för första gången "gravid".

Det sjätte IVF-försöket, som vi sagt skulle vara sista. Som inte gav några embryon till frysen.

38 år. Överviktig. Men jag hoppas ändå den eller de (det sattes in två embryon) vill och kan stanna kvar. Bara att få ett plus är ett stort steg framåt.

Om jag fattat rätt hur man räknar när man gör IVF är BF 21 feb 2017.

• stor grön drake

Det blev ett svagt + imorse, efter ett år av försök, de senaste månaderna med stöd av metformin. Bf enligt räknaren är 21 februari ????

Jag har en pojke sen tidigare som blir 7 i november och jag är så glad att få barn tidigt på året om detta lilla gryn vill stanna ?

Jag är 32 och överviktig, så kommer väll att få skäll av BM på det inskrivningen, men förutom 7 år äldre så är förutsättningarna samma som med sonen, och jag hade inte ett fel i världen den graviditeten.

• Stellla
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-17 21:08:56 följande:

Sist var jag hysteriskt trött men det är jag inte den här gången och det gör mig lite nojig.. Men brösten är svullna och ömma och det spänner i magen. Är lite (läs rätt så) orolig för missfall men jag försöker slappna av och tänka på annat ;)

Jag har också väldigt svullen mage redan! Ni som varit gravida tidigare, svullnar magen fortare andra gången? Känns som folk redan ser det på mig, haha ;)

Jag håller helt med att magen känns mer svullen. Går in i vecka 7(6+0) idag och jag skämtar inte om jag säger att min mage ser ut som den gjorde i vecka 14 förra graviditeten. Och då var de ändå tre år sen sist jag var gravid. Spänner jättemycket och mina vanliga byxor kan jag knappt knäppa. Undrar hur länge jag kommer kunna hålla detta hemligt :P
  • syskon1981
    Stellla skrev 2016-06-18 08:58:22 följande:

Jag håller helt med att magen känns mer svullen. Går in i vecka 7(6+0) idag och jag skämtar inte om jag säger att min mage ser ut som den gjorde i vecka 14 förra graviditeten. Och då var de ändå tre år sen sist jag var gravid. Spänner jättemycket och mina vanliga byxor kan jag knappt knäppa. Undrar hur länge jag kommer kunna hålla detta hemligt :P

Jag är rejält svullen på kvällen. På morgonen är jag nästan platt som jag brukar vara, sen sväller den mer och mer under dagen. Är väl tarmarna som ändrat sig. Bävar inför måndagen då jag jobbar till 18.30 då kommer jag inte kunna dölja magen. Är på 5+6 idag. Jag måste verkligen tänka på vad jag sätter på mig.

Stort grattis och välkomna! :)

Jag tror inte ni behöver vara oroliga att få skäll. Sist jag var gravid fick jag bara rådet att inte öka för mycket eftersom jag redan var tung, och sen fick jag göra en extra glykosbelastning (eller vad det heter). Alla värden var bra hela tiden och det kändes inte som någon tittade snett.

Hanalaya skrev 2016-06-18 06:41:15 följande:

Jag får ÄNTLIGEN hoppa in i en sådan här tråd.

Efter åtta (8) ÅR av försök visade CB digital för första gången "gravid".

Det sjätte IVF-försöket, som vi sagt skulle vara sista. Som inte gav några embryon till frysen.

38 år. Överviktig. Men jag hoppas ändå den eller de (det sattes in två embryon) vill och kan stanna kvar. Bara att få ett plus är ett stort steg framåt.

Om jag fattat rätt hur man räknar när man gör IVF är BF 21 feb 2017.

stor grön drake skrev 2016-06-18 07:16:22 följande:

Det blev ett svagt + imorse, efter ett år av försök, de senaste månaderna med stöd av metformin. Bf enligt räknaren är 21 februari ????

Jag har en pojke sen tidigare som blir 7 i november och jag är så glad att få barn tidigt på året om detta lilla gryn vill stanna ?

Jag är 32 och överviktig, så kommer väll att få skäll av BM på det inskrivningen, men förutom 7 år äldre så är förutsättningarna samma som med sonen, och jag hade inte ett fel i världen den graviditeten.

Jag funderar också på hur länge man kan hålla det hemligt! Tur det är dags för semester snart, haha ;)

Stellla skrev 2016-06-18 08:58:22 följande:

Svar på tråden BF Februari 2017