• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • hurtänktedunu
    Nhv skrev 2016-06-19 15:38:45 följande:

Hoppar gärna in här! Plussade i torsdags. Har inte riktigt smällt chocken än, men är såklart jätteglad! Har en son som fyllde 1år i maj. Så ja är lite orolig att de blev ett syskon för snabbt inpå.. Bf ca 3mån innan han fyller 2år. Någon här som har erfarenhet av syskon tätt inpå? Blir de jobbigt tro? Kommer ja "svika" sonen med att ha mindre tid för honom speciellt när han fortfarande är så liten o kanske inte förstår varför? Såå mycket blandade känslor! Går gärna med i fb gruppen! Är den sluten?

Nej inte sluten. Den är hemlig. Ingen ser att man är med i den. Vi är många som vill hålla det hemligt än så länge.
  • Cykeltratt

Ärligt talat mår jag jättedåligt just nu :'( har pratat allvar med sambon och han är väldigt orolig över ekonomin vilket jag helt förstår då jag slutade jobba för en månad sen (hade ett kontrakt på 6 månader och nu kunde de inte anställa mig)

Så allt är upp och ner, jag klarar inte en till abort, aldrig mått så dåligt som när jag gjorde en förra året. Och jag vill verkligen det här ändå, av hela mitt hjärta men sambon känner inte samma sak :'(

Har bf 23 februari 2017..

EnBoll skrev 2016-06-19 13:22:02 följande:

Cykeltratt, tack mår bra annars, förutom bröstvårtorna och att jag är gråtfärdig då ;)

Hur mår du och vilket bf har du?:)

• Micki88

Finns flera gruppen dock ;)

hurtänktedunu skrev 2016-06-19 17:11:19 följande:

Grattis alla nya plus. Ni som vill gå med i februari gruppen som är hemlig på Facebook kan skicka meddelande till mig

• hurtänktedunu
    Cykeltratt skrev 2016-06-19 17:27:09 följande:

Ärligt talat mår jag jättedåligt just nu :'( har pratat allvar med sambon och han är väldigt orolig över ekonomin vilket jag helt förstår då jag slutade jobba för en månad sen (hade ett kontrakt på 6 månader och nu kunde de inte anställa mig)

Så allt är upp och ner, jag klarar inte en till abort, aldrig mått så dåligt som när jag gjorde en förra året. Och jag vill verkligen det här ändå, av hela mitt hjärta men sambon känner inte samma sak :'(

Åh jag förstår att det är jobbigt. Men allt brukar lösa sig på ett eller annat sätt.

Bara ni båda vill så löser sig resten helt klart
  • emm84
    Micki88 skrev 2016-06-19 15:03:55 följande:

Gjort en till grupp! Utan regler utan attityder. En sida för att hjälpas åt och ge varandra tips! Grattis till alla nya pluss! Ni som inte är redo än får gärna gå med senare

Tråkigt att du inte ville komma tillbaka till gruppen utan väljer att starta en egen.
  • Micki88

Jag mådde inge bra i gruppen då man la en massa energi på att sätta upp regler kring att man inte fick ta bort i lägg, trotts man blivit utsatt för en massa skitsnack. (ganska självklart att man tar bort sånt) Orkar inte komma tillbaka just nu men kanske gör det senare! Har fortfarande behovet att prata med andra mammor :)

emm84 skrev 2016-06-19 18:39:36 följande:

Tråkigt att du inte ville komma tillbaka till gruppen utan väljer att starta en egen.

• hurtänktedunu
    Micki88 skrev 2016-06-19 18:44:33 följande:

Jag mådde inge bra i gruppen då man la en massa energi på att sätta upp regler kring att man inte fick ta bort i lägg, trotts man blivit utsatt för en massa skitsnack. (ganska självklart att man tar bort sånt) Orkar inte komma tillbaka just nu men kanske gör det senare! Har fortfarande behovet att prata med andra mammor :)

Jätte synd att du känner så. Regeln sattes upp för att vi admin skulle ha chansen att läsa så att om det uppstod bråk skulle vi kunna prata med dessa personer så det inte händer igen. Just för att vi är väldigt noga med att ingen skall känna sig påhoppad eller kränkt på något sätt. Detta för att en grupp med många människor och olika åsikter kan leda till att vissa blir oense och vi ville därmed ha chansen att lösa sådana saker. Så en regel att inte ta bort sina inlägg av denna anledning och en regel med att visa alla respekt tyckte vi var tillräckligt och direkt nödvändigt för allas trevnad. Jag hoppas du förstår vårt tankesätt för hur vi vill skapa en bra miljö i gruppen även om det är helt omöjligt att hindra att folk har olika åsikter och i text kan det vara svårt ibland. Jag hoppas i alla fall att du får en bra graviditet.
  • Mallin87
    stor grön drake skrev 2016-06-19 17:11:14 följande:

Surfade blocket på skoj. Drömvagnen till salu. För 1500. I min närmaste stad. Hur fånig är jag om jag köper den?

Det enda negativa är färgen, den är inte ful, jag hade samma färg till sonen, men det är den färg jag ogillar mest och ändå kan tänka mig att köpa

Sambon bara skrattade åt mig och kallade det karma. Jag skrattade nämligen åt jobbarkompisen som köpte vagn i v.10 och tyckte hon var galen som köpte vagn så tidigt...

Jag har också tittat på alla möjliga saker. För mig är det lite ett sätt att få in det i huvudet att det är på riktigt.

Var själv påväg att köpa en. Jag tänkte att har vi bestämt oss att vi vill detta även om det mot förmodan skulle gå fel så kommer vi mest troligt försöka direkt igen.

Om inte annat kan man ju sälja den.

Jag tror man ska göra det som känns rätt för en själv.
  • Mallin87
    Cykeltratt skrev 2016-06-19 17:27:09 följande:

Förstår hur jobbigt det känns!

Har själv gjort en abort av samma anledningar.

Något jag alltid ångrat men samtidigt också vetat att det var rätt beslut.

Tror både du och din sambo behöver smälta det hela och bestäm inget förhastat är mitt råd.

Som en annan skrev så tror jag det löser sig om båda vill detta. Det brukar göra det.

Första reaktionen från den ena kan alltid vara nej av rädsla och chock fråga min sambo :)

För han är allt alltid så självklart medans jag alltid behöver mer tid och vill ha allt uttänkt och klart från dag 1 :)
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Och jag fick hejda mig för att inte kontakta en säljare som lagt ut fullständigt startkit inkl vagn för 2.500, haha! Jag kommer inte våga köpa så mycket som ett par strumpor ens innan fullgångna 12 veckor ;)

stor grön drake skrev 2016-06-19 17:11:14 följande:

Surfade blocket på skoj. Drömvagnen till salu. För 1500. I min närmaste stad. Hur fånig är jag om jag köper den?

Det enda negativa är färgen, den är inte ful, jag hade samma färg till sonen, men det är den färg jag ogillar mest och ändå kan tänka mig att köpa

Sambon bara skrattade åt mig och kallade det karma. Jag skrattade nämligen åt jobbarkompisen som köpte vagn i v.10 och tyckte hon var galen som köpte vagn så tidigt...

Svar på tråden BF Februari 2017