• Stellla

BF Februari 2017

Hej hej!

Hoppar in här. Plussade förra veckan och BF är 10/2. Detta blir andra barnet, första föddes i oktober 2013, så lite mer än tre år emellan blir det :) vill gärna gå med i Facebook gruppen med så jag skickar iväg ett PM till tjejerna som fixar det.

• Stellla
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-17 21:08:56 följande:

Sist var jag hysteriskt trött men det är jag inte den här gången och det gör mig lite nojig.. Men brösten är svullna och ömma och det spänner i magen. Är lite (läs rätt så) orolig för missfall men jag försöker slappna av och tänka på annat ;)

Jag har också väldigt svullen mage redan! Ni som varit gravida tidigare, svullnar magen fortare andra gången? Känns som folk redan ser det på mig, haha ;)

Jag håller helt med att magen känns mer svullen. Går in i vecka 7(6+0) idag och jag skämtar inte om jag säger att min mage ser ut som den gjorde i vecka 14 förra graviditeten. Och då var de ändå tre år sen sist jag var gravid. Spänner jättemycket och mina vanliga byxor kan jag knappt knäppa. Undrar hur länge jag kommer kunna hålla detta hemligt :P
  • Stellla

I vår kommun erbjuds alla kub. Och när vi var gravida med första barnet (född 13) så tänkte vi att vi ville göra kub enbart för att få ett tidigt ultraljud och få se bebben. Sen blev de en liten chock att vi fick rätt låga (höga) eller vilket håll man säger, siffror. 1/30. Och då var jag 23 och min sambo 29.

Så vi gjorde fostervattensprov, men allt var bra och gick bra. Och nu väntar vi ju syskon. Jag tror att vi skulle/kommer göra likadant denna gången. Både med Kub och fostervattensprov faktiskt om de blir aktuellt.

• Stellla

Jag har små blödigt lite sen i fredags. 1177 sa att jag skulle ringa gyn imorgon. Så hoppas jag får tid till vul imorgon så man slipper den här oron! :/

• Stellla

Någon som varit på vul och blivit framflyttade i BF? Jag har haft endel blödningar så fick komma in för vul för 1,5 vecka sen. Då var jag enligt sista mensen i v 8. Men läkaren sa att jag enbart var i vecka 6 och man såg ett hjärta som pickade på. Så de var otroligt skönt. Idag fick jag komma in igen för blödningarna har inte slutat. Men bebbens hjärta slog och man såg att jag tydligen blödde ifrån livmoderhalstappen. Och BF är fortfarande 10 dagar senare än vad enligt mensen och ägglossningen ( som jag vet när den var med hjälp av ägglossnigstest) säger. Någon som varit med om de tidigare? Trodde inte de kunde ta så lång tid innan ägget blev befruktat. Så jag har lite oroligkänslor över att barnet är så litet..

• Stellla
    1900920802 skrev 2016-07-15 21:35:52 följande:

Jag blev tillbaka flyttad , var in på vul som enligt sista mens skulle jag vara i v 7+3 , men jag var i v 5+5. Och hjärtat slog och de såg bra ut för mig med.. visst är de knäppt att de endå inte stämmer in med äl eller från sista mens :) nu är jag i v 9+2 idag!

jag är också jätte jätte jätte orolig för att barnet ska vara för litet, mitt var 4.1 mm på vul då!

Borde ha växt på sig rejält nu isf, men man är bra sugen på att försöka få ett till vul för å se vad som hänt och vad dom skulle säga :)

BjörkW skrev 2016-07-15 19:58:23 följande:

Det är kanske skillnad när det är så litet, men sist på ul blev jag flyttad från 6e enligt mensen till 18de så kom ungen 27de. Helt frisk :)

Vad skönt att ni varit med om liknande. Då behöver jag inte oroa mig mer :) känns knäppt att jag trodde länge att jag var längre gången än vad jag var och nu så har man hoppat tillbaka ett par veckor, börja om på nytt känns de lite som :P

Min förra graviditet fick vi en pojke och då mådde jag illa varje morgon fram till v 20.

Nu så mår jag illa hela dagarna nästan hela tiden. Hoppas de släpper snart! Mår illa av typ allt.
  • Stellla
    Applerose skrev 2016-07-27 19:13:19 följande:

Är det någon här som haft någon blödning?

Jag har haft strimmor av blod i flytningarna vid två tillfällen. Ringt bm och så länge jag ej har ont eller blöder mensliknande så är det oftast ingen fara. Är så sjukt orolig just nu :( vågar knappt gå på toaletten, suck!

Jag har haft ganska mycket blödningar. Började i v6 precis som förra gången. De gick över på en vecka. Men sen kom det tillbaka och jag blödde i stort sätt varje dag. Men enbart på pappret när jag torkade mig. Både brunaktigt och klar rött. Ringde och fick komma in och göra vul. Allt såg bra ut. 9 dagar senare var jag på inskrivning. Då blödde jag fortfarande så min BM blev lite orolig så hon fixade en tid för vul dagen efter. Det konstaterades att jag blödde från livmoderhalstappen.

Blev tillsagd inget sex och om de inte slutat om två veckor måste jag återkomma.

Det slutade inte och enbart 6 dagar senare så var jag på toa och efter jag ställt mig upp och dragit upp trosor och jeansshorts så känner jag att de blir blött. När jag drar ner så har de kommit så mycket blod så jag blodat igenom både trosor och shorts och blod på insida lår. Då trodde jag verkligen de var kört. Droppade ner i toaletten med när jag satte mig. Fick komma in och allt var bra med bebisen. Blödde fortfarande från livmoderhalstappen. Fick tablett som skulle stoppa blödningen. Och så började läkarn prata om cellprov och cellförändringar. Så ska få göra cellprov i v 12.

Som sagt oron slutar aldrig. Nu tänker man på de här med cellförändringar istället eftersom dom tycker de är så konstigt att jag blöder så mycket och länge från livmoderhalstappen.

Oj de blev ett långt inlägg :P ville mest få fram att jag har haft så mycket blödningar och väldigt mycket ibland och för en vecka sen så mådde bebisen jättebra :) och slutade blöda för 5 dagar sen :)
  • Stellla
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-07-28 20:03:39 följande:

Jag håller tummarna att det bara är mycket ytliga blodkärl eller något annat harmlöst! Var det länge sen du lämnade cellprov? Skönt det är bra med bebisen iaf!

Ja hoppas med på något sånt!

Lämnade 2014 och då var allt ok. Så är ju egentligen inte dags förens nästa år. Men ska bli skönt att få göra de nu.
Svar på tråden BF Februari 2017