• Nina05

BF Februari 2017

Plussade i onsdags efter 2 års kamp. BF 13 feb. Är väldigt rädd att det ska sluta i mf då vi tidigare gått igenom två stycken.. Men hoppas givetvis det går vägen :)

• Nina05
    syskon1981 skrev 2016-06-13 12:41:40 följande:

Visst känns det overkligt att man är gravid? Skulle vilja att tiden gick fortare nu!

Funderar på ett privat ul den här gången då jag hade ofostrig graviditet förra gången. Nån mer som ska boka det?

Jag skulle vilja att det går väldigt, väldigt fort då jag är rädd för missfall. Vill komma över i vecka tretton snarast så största risken minskar iaf.. Känner mig väldigt rädd faktiskt. Jag ska ringa min gyn imorgon, har gått hos en privat mottagning i över 2 år nu för att få hjälp med stimulering för att bli gravid så jag hoppas jag får komma på vul hos dem snarast.

Jag tycker också det känns overkligt att jag är gravid ;) 
  • Nina05

Ser att senaste inläggen handlar om att bli mamma igen och så kommer jag nu här och förstör med mitt inlägg om rädsla.. Jag börjar nämligen oroa mig för att jag ska tvingas genomgå ytterligare ett missfall då ömheten i brösten försvann, bara sådär vilket jag vet kan vara ett tecken på missfall.. Dessutom har det huggit i magen stundvis idag :/ Ska på inskrivning och vul imorgon så jag hoppas jag får veta då, men detta känns inte alls kul :( 

• Nina05
    BeautifulMoments skrev 2016-06-14 14:40:58 följande:
    Mina ömma bröst försvann för 1 vecka sen. Efter ett par dagar Kom ett dovt illamående istället. Är inte huggen i magen som de växer? Googla och såg flera på familjeliv sol skrivit att deras symtom försvunnit när man gått in på deras profiler har dem ändå fått barnen.
    Okej.. ja det stämmer kanske. Har läst att om symtomen försvinner plötsligt, så är det oftast ett dåligt tecken.. därav blir jag orolig :/ Men jag får hoppas att det är som för en del andra då, att det inte inneburit någon fara.
  • Nina05
    langtanefterbaby skrev 2016-06-16 10:06:04 följande:

Detta är fortfarande så sjukt overkligt! Som jag längtat efter plusset! Ska bli kul att följa alla andra

En fråga till alla er, jag är heeeelg nybörjare på detta

När ringer ni BM och bokar inskrivning? jag plussade i tisdags, men har min BIM imorgon och tänker att ialf vänta till det står 2-3 på det digitala testet. Eller man ska vänta längre? Eller ringa direkt?

Jag vill egentligen bara skrika ut till alla att jag är gravid, haha. Men får vänta. Vi har planer på att berätta för våra föräldrar under vår första semestervecka, då framförallt mina svärföräldrar lär fråga ut mig om varför jag ej dricker alkohol! Då kommer vi vara runt v 9. Sen eventuellt vänta med syskonen någon vecka till! Hur länge kommer ni vänta med att berätta?

Jag ringde några dagar efter vi fått plus och var på inskrivning där igår (är i vecka 5). Ringa kan du göra direkt så får du en tid, antingen nära inpå eller några veckor framåt.

Vi har sagt att vi inte kommer att berätta alls, utan när det börjar synas och folk frågar så kommer vi säga som det är.
  • Nina05
    Hojjan skrev 2016-06-16 12:27:57 följande:
    Var du på inskrivning eller var det bara hälsosamtal? Hos oss är det hälsosamtal i v 6-8 och sedan inskrivning i v 12-14.
    Jag var på inskrivning igår. Jag går privat och vi har gått där för hjälp i 2 år nu så det har kanske med det att göra..
Svar på tråden BF Februari 2017