• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Ann Cistrus

Det är väl inte konstigt att du inte vill ha deras bröllopspresent framme kan jag tycka. Det är en symbol för deras äktenskap som uppenbarligen är slut. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Fia 28

Om det är svärmor som har köpt den så tycker jag du kan ge tillbaks den till henne. Jag hade inte heller velat ha fram den.

• Rödtjärnens Anna

Vill din sambo ha den framme? Det symboliserar ju hans gamla äktenskap.

Varför inte vara rak och säga som det är både till sambon och svärmor

• Ann Cistrus
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:28:20 följande:

Fånig tycker jag . Så allt i ett hem som kommer från tidigare äktenskap ska man ta bort ?

Allt? Skrev hon allt? Eller skrev hon kanske en staty som var en bröllopspresent? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Märkligt)

Fånigt tycker jag också
    Vi har min bröllopsservis som jag fick när jag gifte mig med exet som finservis. Min sambo vet det men äter gärna från tallrikarna med god aptit.

Det är bara en sak för guds skull!

• Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:31:19 följande:
    Allt? Skrev hon allt? Eller skrev hon kanske en staty som var en bröllopspresent? 
    Allt man fått i bröllopspresent då , herregud det är materiella ting . Både jag o min man har saker vi fått när vi gift oss i tidigare liv o set används oxå .
    O vad e skillnaden om dom fått den i gemensam julklapp tex ?
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:28:20 följande:

Fånig tycker jag . Så allt i ett hem som kommer från tidigare äktenskap ska man ta bort ?

Dom fick även dyrt bestick som vi använder till vardags men känner att en kärleks staty som ska symbolisera dom blev för mycket, som ska stå i hyllan som man ska se varje dag
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:33:39 följande:
    Allt man fått i bröllopspresent då , herregud det är materiella ting . Både jag o min man har saker vi fått när vi gift oss i tidigare liv o set används oxå .
    O vad e skillnaden om dom fått den i gemensam julklapp tex ?
    Hade inte känt bra då heller då det syblisrerar dom som kärlekspar
  • Linnis92

Jag har de gjort liladant.

Ärligt talat så är det hans nya relation, hans nya liv. Varför ska hans gamla hänga över er i form av prylar?

Här åkte allt efter sambons ex ut, när jag flyttade in. Ville inte överskuggas utav henne utan få något som var "vårat". Självklart har han fått spara småsaker som foton och grejer, mest för sonens skull. Men möbler och prydnadssaker finns inte kvar i huset :)

Kan tillägga att jag inte har några saker från mitt förra ex med mig här heller så vi är på jämnlik nivå.

• Anonym (...)

Här skulle jag ändå säga att man ska skilja på sak och person..

Jag kan uppskatta saker för deras egen skönhet utan att lägga värde i vem eller varför jag fått den.

Skulle jag exempelvis fått en dyr fin glasskulptur av Mats Jonassoon av en x-make hade jag inte tagit bort den bara för att jag hade en ny man i mitt liv. Är saken fin så behåll den framme oavsett.

Jag skulle inte ens bry mig om jag och min nya använde hans gamla sängram (om den var fin) fastän han delat den sängen med någon annan. Bäddmadrass bör bytas dock. De blir ju rätt sunkiga efter några år ändå.

Svar på tråden Är jag en hemsk människa?