• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (Märkligt)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 18:33:17 följande:
    Du har nog misstolkat mitt inlägg. Som jag sa så har han självklart fått spara foton och småsaker, så som gåvor men som man inte nödvändigtvis har haft framme. Men möbler och sånt har vi bytt ut.

Vi är 24 och 34 om åldern spelar någon roll?

Och nej, det var inte pga svartsjuka. Vårat hus, vårat liv, så varför ska henne gamla möbler och prylar hänga med?
    Har inte misstolkat något.
    Han "får" spara precis vad han vill, det bestämmer inte du.

Varför måste hans hem bytas ut för att du inte kan sitta i samma soffa som hans fru gjorde?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 20:41:16 följande:

Varför måste hans hem bytas ut för att du inte kan sitta i samma soffa som hans fru gjorde?
    Varför ska hon och han spara på saker som hon inte vill ha, oavsett anledning? Varför är det så fult att vilja göra sig av med sin partners ex? Varför är det så viktigt för vissa ex att för alltid vara kvar i sina tidigare partners liv? Är det Linnis92 och hennes sambos gemensamma hem så är det de båda som får avgöra vad som ska finnas eller inte. Han har ingen absolut rätt att sitta kvar på saker bara för att. Vill han ha kvar och hon inte, så får de kompromissa. Hon känner sig obekväm med att sakerna finns kvar, och han vill ha kvar dem för att han tycker dem är fina.. i min värld vinner hon där.. varför skulle man vilja sin partner illa?
  • Linnis92
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 20:41:16 följande:

För att jag ansåg att det var rätt naturligt att vi köper nya saker till ett hus där kvinnan inte ens har bott.

Så det handlar inte om svartsjuka - vilket du verkar ha snöat in på helt och hållet.
  • Linnis92
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 20:48:41 följande:

Varför ska hon och han spara på saker som hon inte vill ha, oavsett anledning? Varför är det så fult att vilja göra sig av med sin partners ex? Varför är det så viktigt för vissa ex att för alltid vara kvar i sina tidigare partners liv? Är det Linnis92 och hennes sambos gemensamma hem så är det de båda som får avgöra vad som ska finnas eller inte. Han har ingen absolut rätt att sitta kvar på saker bara för att. Vill han ha kvar och hon inte, så får de kompromissa. Hon känner sig obekväm med att sakerna finns kvar, och han vill ha kvar dem för att han tycker dem är fina.. i min värld vinner hon där.. varför skulle man vilja sin partner illa?

Tack för stödet! Skönt att någon har förståelsen.
  • Anonym (M)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 20:50:40 följande:

För att jag ansåg att det var rätt naturligt att vi köper nya saker till ett hus där kvinnan inte ens har bott.

Så det handlar inte om svartsjuka - vilket du verkar ha snöat in på helt och hållet.

Så du kan heller inte sitta i samma bil som hon har åkt i?,du kan heller inte äta på samma restaurang som hon har ätit på? Osv.
  • Linnis92
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 20:53:56 följande:

Så du kan heller inte sitta i samma bil som hon har åkt i?,du kan heller inte äta på samma restaurang som hon har ätit på? Osv.

Öh va? Det har jag absolut inga problem med. Har svårt att se att "äta på samma restaurang" är samma sak som att leva bland hennes grejer.
  • Anonym (Märkligt)

Du skrev att hennes saker åkte ut när du flyttade in. Det tolkade jag som att du flyttade in i deras gamla hem men jag kanske missförstod?

Citerar:"Här åkte allt efter sambons ex ut, när jag flyttade in. Ville inte överskuggas utav henne utan få något som var "vårat". Självklart har han fått spara småsaker som foton och grejer, mest för sonens skull. Men möbler och prydnadssaker finns inte kvar i huset :) "

Jag har inte snöat in på något, jag ser det uppenbara. Men jag är inte så förvånad, det är rätt vanligt bland unga tjejer.
  • Linnis92
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:05:37 följande:

Du skrev att hennes saker åkte ut när du flyttade in. Det tolkade jag som att du flyttade in i deras gamla hem men jag kanske missförstod?

Citerar:"Här åkte allt efter sambons ex ut, när jag flyttade in. Ville inte överskuggas utav henne utan få något som var "vårat". Självklart har han fått spara småsaker som foton och grejer, mest för sonens skull. Men möbler och prydnadssaker finns inte kvar i huset :) "

Jag har inte snöat in på något, jag ser det uppenbara. Men jag är inte så förvånad, det är rätt vanligt bland unga tjejer.

Huset jag flyttade in i har kvinnan aldrig ens bott i, men han hade kvar hennes möbler för att fylla ut med.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:05:37 följande:

Även om så vore så tycker jag inte att det är märkligt alls. Sen kostar det ju en del att bona om ett helt hem. Personligen har vi tagit det i etapper, men hade jag haft Linnis92's ekonomi så hade även jag blåst ut hela sambons hem till förmån för att bygga vårt egna. Och helst flyttat igår. Livet är för kort för att substituera i andras liv.  Jag tycker det är klokt att utifrån personliga resurser bygga sitt egna (gemensamma), inte leva i skuggan av en tidigare relation. 
  • Anonym (Märkligt)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 21:08:19 följande:
    Huset jag flyttade in i har kvinnan aldrig ens bott i, men han hade kvar hennes möbler för att fylla ut med.
    Om det var hennes möbler, varför tog hon inte dem med sig?
    Eller menar du att det var deras möbler?

Det är ju faktiskt bara möbler!
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?