• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Ess
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 17:41:09 följande:

Nu så!
    Har läst det ni skrivit och kommer inte kommentera enskilda inlägg via citat.

Jag vill först berätta att jag är född på första halvan av 60-talet och fick mitt första barn 1981. Då kom en fotograf till BB två gånger i veckan och tog kort på alla nyblivna föräldrar som var intresserade. Dessa bilder publicerades sedan i lokalpressen och vi föräldrar erbjöds att köpa bilderna. Barnens äldsta kusin är född 1978 och finns också på en sådan bild i sina föräldrars hem. Så ja, jag är 50+ och har BB-bilder från mina barns första tid.

Det där larvet med utläggningen om vad jag egentligen skulle mena väljer jag att inte kommentera. Det var liksom.. rätt lågt.

Sedan undrar jag om (A) tänker bemöta mitt inlägg angående hennes felaktiga påståenden om mig, det vore intressant. Så när du flinat klart (A) så förlara för mig varför du hoppade på mig med lögner.
    Att du sitter och "hehehe-ar" förvånar mig då du skrikit dig blå angående andras beteende. Rätt underhållande och mycket bekräftande av mina terorier. Så även om det är lågt så blev det roligt.

Åter till matlagningen-----------------------> will be back!

Jag själv har ingen, mina något yngre kusiner har inga, min makes barn har mig veterligen inga, och jag har inga på mina tre barn heller.
  • Ess
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 09:23:57 följande:
    Det är nog ingen mer än du som läser in att det påstås BB-bilder finns i de flesta hem!
    Då kanske du ska läsa (Märkligt)s inlägg.
  • Ess

För att gå över till statyn som tråden handlar om, släng skiten. Du har själv skrivit att din sambo inte bryr sig om den, och hade exet velat ha den så hade hon tagit den i bodelningen. 
    Skänk den till en biståndsloppis, någon annan kan kanske behöva en billig bröllops present åt nån.

Det är bättre att flytta till ett gemensamt boende för då åker sådana saker av sig självt liksom, plus att man inreder hemmet tillsammans för att smaken ska passa båda.

• Ess
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 11:30:04 följande:
    Det är helt okej att du tycker så.

Jag är dock av den åsikten att man ska få ha kvar minnen från tidigare förhållande (om dom betyder mycket för en själv)
    Ts har skrivit att mannen inte har något intresse av den, och då ser han den knappast som ett minne värt att bevara, eller hur?
  • BioBonus
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 11:30:04 följande:
    Det är helt okej att du tycker så.

Jag är dock av den åsikten att man ska få ha kvar minnen från tidigare förhållande (om dom betyder mycket för en själv)
    Ja, men om maken själv inte bry sig om dess varande eller icke varande så är det väl bara att kasta skiten?
  • Moderator

.

Efter en liten trådrensning uppmanar jag er att håller er till ämnet igen. Att diskutera andra medlemmars beteende är helt onödigt och har sällan positiv utgång.
    /Moderator

.

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Brumma
    Ess skrev 2016-05-27 11:25:03 följande:

För att gå över till statyn som tråden handlar om, släng skiten. Du har själv skrivit att din sambo inte bryr sig om den, och hade exet velat ha den så hade hon tagit den i bodelningen. 

Skänk den till en biståndsloppis, någon annan kan kanske behöva en billig bröllops present åt nån.

Det är bättre att flytta till ett gemensamt boende för då åker sådana saker av sig självt liksom, plus att man inreder hemmet tillsammans för att smaken ska passa båda.

Håller definitivt med om det sista stycket (även det första men det sista tål att tryckas på).

Det blir sällan bra att flytta in i ngn annans hem. Speciellt inte om det hemmet delats av en respektive så till den grad att inredning osv är mestadels.någon annans. Det blir lätt så att man känner sig som en inneboende och ibte vågar sätta sitt avtryck på inredningen.

Bättre då att flytta till nytt eller - om man måste bo kvar - blås ut hela hemmet och inred tillsammans med gemensamma saker.
  • Brumma
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 12:14:39 följande:

I och med att jag tycker att ts ger ett ganska så svartsjuksjukt intryck här i tråden kan det vara som så att han inte vågar säga rakt ut till ts att han egentligen vill behålla den.

Jag tycker även att det förstärks av svärmoderns pik.

Tycker nog det snarare låter som om han faktiskt inte bryr sig och att den bara "blivit kvar".

Det blir ju lätt så att man blir lite blind för hur hemmet ser ut ibland :)

Oavsett så är det knappast svärmoderns sak att pika om. Förhoppningsvis har hon uppfostrat en säker son som klarar av att stå upp för sin egen sak. Och om hon ibte gjort det är det ksnske läge att låta honom klara sig själv i sitt eget hem med den sambo han själv valt ;)
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:35:55 följande:

Det kvittar för honom om det är framme eller inte. Det symboliserar ett äktenskap där han blev lämnad och där hon behandlade honom som skiten under hennes skor när dom separerade.

Det var sambons syster som gav dom den.

• BioBonus
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 12:16:46 följande:

Det är väl ändå inte upp till att avgöra hur vida jag resonera som dig eller ej?

Man behöver inte tycka lika.

Va?

Jag har inte sagt att du inte får tycka som du vill. Jag håller snarare helt med dig - man måste få behålla minnen som är viktiga för en.

Men - eftersom så inte verkar vara fallet från mannens sida så är det väl bara att slänga statyn?
  • BioBonus
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 12:57:34 följande:
    Ber om ursäkt för att jag var lite för snabb på tangenterna!

Det jag menade var att för att det ska kunna bli en fortsatt bra diskussion så är det inte enbart nödvändigt att diskutera utifrån scenariot "det är väl bara att slänga skiten?"

Det kan vara som så att han upplever henne som svartsjuk av sig-i så fall kan det vara som så att han för hennes skull går med på att slänga den(även om den väcker minnen för honom)

Dock förstår jag inte svärmoderns pik.

(hon har ej med det att göra)
    Visst kan det vara så. Det kan också vara som TS skriver och han faktiskt inte bryr sig ett dyft. Och då är det ju bara att slänga skiten. Vill han väldigt gärna ha den kvar så får han väl säga ifrån. Annars betyder den fortfarande inte tillräckligt mycket för honom för att ta striden om den...
  • Anonym (Nemas problemas)
    I och med att jag tycker att ts ger ett ganska så svartsjuksjukt intryck här i tråden kan det vara som så att han inte vågar säga rakt ut till ts att han egentligen vill behålla den.

Tror det dräller av karlar som säger vad hon vill höra, för husfridens skull.
  • Ess

Kärringar är som dom är och har dom chansen att pika så tar dom den.

Varför skulle han påstå en sak han absolut inte menar?
    Jag slår vad om att om de fått statyn av någon annan än hans syster, så hade den redan prytt garaget. Du kan ju tänka dig vilka pikar mottagarna fått av svärmor om de inte haft den framme!
  • BioBonus
    Ess skrev 2016-05-27 13:41:24 följande:
    Kärringar är som dom är och har dom chansen att pika så tar dom den.

Varför skulle han påstå en sak han absolut inte menar?
    Jag slår vad om att om de fått statyn av någon annan än hans syster, så hade den redan prytt garaget. Du kan ju tänka dig vilka pikar mottagarna fått av svärmor om de inte haft den framme!

Precis. Alla män håller inte varenda pinal de fått tillsammans med exet för heliga. Även om exen själva gärna vill tro det och skylla på den nya när saker de köpt/fått tillsammans hamnat på loppisen eller tippen...
    Jag tror dessutom att kvinnor rent generellt är mer sentimentala än män, men jag kan ha fel.

Jag tror inte han bryr sig det minsta. Som du säger - den har stått framme mest för hans mammas skull och han har inte orkat bry sig :) 

Svar på tråden Är jag en hemsk människa?