• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:43:33 följande:

Nej,jag anser mig varken vara mer framgångsrik eller snyggare än någon annan i världen men däremot anser jag mig i vissa lägen ha mer kunskap och mer erfarenhet än dom som levt kortare tid än mig.

Jag ser en del nyanser i mitt liv och har därmed vetskap om att det finns både mer och mindre framgångsrika människor än mig. Tydligt - när jag kommit upp i den åldern jag har - är att det inte alltid har med just ålder att göra utan ambition, kunskap, vetgirige, nyfikenhet osv. Och - ibland - tillfälle.

Jag arbetar i en bransch som drar åt sig unga hungriga människor - som helt ärligt är skitduktiga. Och en del av dem är betydligt mer framgångsrika än jag. Medans en del, äldre än mig, inte är det.

Min ålder ksnske gjort mig tillräckligt "vis" för att se dessa nyanser ;konstigt att du missat det :)
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 21:08:39 följande:

Visst maám.

Du är ju inte direkt okänd för att försöka känga till dem du inte håller med. Men det är ok, seså sparka en gång till!

jag sparkar inte. Men du använder din ålder för att få en yngre människa att känna sig underlägsen (vilket inte verkar lyckas) och det är inte speciellt snyggt.

Att använda sin ålder som argument för att man har rätt? Nä :)

Men du har rätt. Vi lämnar detta nu :)
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 21:12:33 följande:

Ja,man ser ofta Brumma med att försöka känga till dom som inte håller med.

Jag vet inte hur mycket Kritik Brumma har fått tagit för det...

Har inget emot alls att man inte håller med. Tvärtom faktiskt.

Men när ngn spelar översittare eller det uppstår en mobb så ja, då har jag svårt att vara tyst.

Den "kritik" jag fått ta för att jag ifrågasätter översitteri kommer vanligtvis från anonyma människor som har svårt för att bli ifrågasatta. Helt ärligt bryr jag mig inte om deras åsikter.

Om jag tar åt mig några åsikter är det snarare de som kommer från dem som kan ta en diskussion utan att börja sparöka på andra. Som faktiskt läser VAD man skriver istället för att läsa in egna förutfattade meningar och från dem som har vettiga svar på en diskussion.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 21:16:33 följande:
    Min poäng med det inlägget, vännen var att försöka påvisa för Brumma att dyka rätt in i trådar och börja dividera med dom hon anser göra påhopp biter ytterst lite på mig.

Brumma är förresten känd på fl för det,men även känd för att försöka känga till dom som ej håller med.
    Vi är inte vänner, du och jag, så du behöver inte kalla mig det. Jag är ledsen för din skull, härskartekniker som dina är för genomskinliga för att lyckas. Sluta tjata om Brumma. Jag bildar mig då, nu och för alltid en egen uppfattning om folk. Gå vidare.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 21:14:17 följande:
    jag sparkar inte. Men du använder din ålder för att få en yngre människa att känna sig underlägsen (vilket inte verkar lyckas) och det är inte speciellt snyggt.

Att använda sin ålder som argument för att man har rätt? Nä :)

Men du har rätt. Vi lämnar detta nu :)
    Efter klargörande av din ståndpunkt ja. *s*

Sure!
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 21:25:40 följande:

Trots att du påstår dig inte vara emot olika åsikter i en diskussion har du för vana vid det här laget att gång på gång starta OT diskussion (tjafs) med dom som ej tycker som dig,även om dom besitter kunskaper och erfarenheter i ett ämne som du saknar.

Det är dessa saker som jag vänder mig mot hos dig.

(inte hur du är som person i övrigt)

Ibland hamnar jag i diskussion med änniskur som har mer kunskap än mig. Då tackar jag vanligtvis för informationen och är glad över att ha lärt mig något nytt.

Om någon däremot påstår sig veta något men inte kan visa på fakta har jag lite svårare att tro dem .Åsikter är inte samma sak som kunskap :)

Som sagt - åsikter är roligast när man INTE har samma. Det blir inte så mycket diskussion annars. Det är snarare hur åsikterna presenteras som jag ibland sätter mig emot.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 21:47:49 följande:
    Ja,du kan du inte skilja på personangrepp och att attackera sakfrågan i en diskussion undrar jag om du kanske borde gå en kurs i argumentationsteknik?

Forumet är uppbyggt så att vem som helst får svara vem som helst, närsomhelst.
    Jag är av den åsikten att man, om man vill ha en trevlig stämning och bra diskussion, bör vara lyhörd för de man för sig med.
    För mig innebär ett systematiskt användande av "lilla gumman", "vännen", "du som är så ung.." ett respektlöst sätt som jag inte är intresserad av att vara en del av. 
    Jag hade kunnat fortsätta diskutera det med dig om du inte, efter att jag bad dig sluta, fortsatte använda den typen av sätt att tilltala mig. Nu har jag inget intresse av att fortsätta diskutera "sakfrågan" med dig. 
  • Sommarlöv

Jag förstår dig till fullo. En kärlekssymbol är en helt annan sak än bruksting. Erbjud svärmor att förvalta statyn om den är viktig för henne.

• Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 09:30:03 följande:
    Va? Vilka inlägg? Vad skulle jag anmäla? 

Inte min stil.
    Är massa inlägg anmälda i denna tråd
  • Ess
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:31:13 följande:
    Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.
    Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.
    Då räknas mina erfarenheter betydligt mer än (A)s då. Jag har aldrig sett en enda sk bb bild uppsatt hemma hos någon. Jag har överhuvudtaget aldrig träffat någon som har bilder på exet uppe eller framme efter de skiljt sig. De har bilder på sitt barn framme, men de med exet har plockats bort.

Kommer du dragandes med att du är dubbelt så gammal som mig med, så kommer jag aldrig att tro dig för då är du, om inte död så åtminstone jävligt gammal!
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?