• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (Anneli)
    BioBonus skrev 2016-05-26 17:47:10 följande:
    Jag har också barn födda på den tiden och även jag blev fotograferad på BB för lokaltidningen. Så blev även de av mina vänner som blev föräldrar runt samma tid (de flesta). Och ingen av dem har bb-bilderna på väggen. Hur kan det vara så svårt för dig att acceptera att det uppenbarligen är olika även hos oss som är i samma ålder och fick barn ungefär samtidigt?
    Svårt för mig? Har jag påstått att det är det? Nej, visa mig isåfall var.
    Det jag har sagt är att enligt min uppskattning har 4 av 10 sådana bilder uppsatta.

Du blandar ihop mig med signaturen "Märkligt" tror jag.

• Anonym (Anneli)
    Anonym (Ela) skrev 2016-05-26 18:17:21 följande:
    Ja,du blandas säkerligen ihop med signaturen "märkligt"

Kan inte finna någonstans i tråden där det framgår det som BioBonus påstår om dig.
    Jag har inte skrivit så många inlägg i denna debatt så det går ju fort att konstatera.
  • BioBonus
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 18:14:59 följande:

Svårt för mig? Har jag påstått att det är det? Nej, visa mig isåfall var.

Det jag har sagt är att enligt min uppskattning har 4 av 10 sådana bilder uppsatta.

Du blandar ihop mig med signaturen "Märkligt" tror jag.

Jag uppfattar dina inlägg som att du har svårt att tro att inte alla uppskattar det ens till fyra av tio. Och det har inte med ålder att göra. Men då ber jag om ursäkt. Jag uppskattar det till noll av tio. Utifrån min erfarenhet.
  • Anonym (Anneli)

Nu har det hänt något med min citeringsfunktion... ber att få återkomma.

• Anonym (Anneli)
    BioBonus skrev 2016-05-26 18:27:52 följande:
    Jag uppfattar dina inlägg som att du har svårt att tro att inte alla uppskattar det ens till fyra av tio. Och det har inte med ålder att göra. Men då ber jag om ursäkt. Jag uppskattar det till noll av tio. Utifrån min erfarenhet.
    Du har såklart rätt till din uppskattning. Det kanske skiljer sin från olika delar av landet, vad vet jag.

Jag har inte svårt att tro något alls, jag är mest förvånad över att du inte sett detta.
    Du behöver inte be om ursäkt för det.

Vet du, nu struntar jag i dessa bb-bilder för resten av tråden.
  • BioBonus
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 19:47:00 följande:

Jag har inte svårt att tro något alls, jag är mest förvånad över att du inte sett detta.

Du behöver inte be om ursäkt för det.

Det gör jag inte heller. Jag ber om ursäkt om jag har missuppfattat dig :)
  • Anonym (--)

Seriöst? Vuxna människor hävdar sin överlägsenhet i erfarenhet och klokskap med hänvisning till sin ålder och mognad, men är ändå inte mogna nog att kunna acceptera olika åsikter eller lämna en diskussion som uppenbarligen inte leder någon vart utan istället sitter och beter sig som barnrumpor och kastar nedvärderande epitet som lilla vän omkring sig. Vilket skämt.

Har för övrigt aldrig sett en bb-bild på en vägg jag heller, varken i en kärnfamilj eller i en styvfamilj.

• Påven Johanna
    Anonym (--) skrev 2016-05-26 21:45:30 följande:

Seriöst? Vuxna människor hävdar sin överlägsenhet i erfarenhet och klokskap med hänvisning till sin ålder och mognad, men är ändå inte mogna nog att kunna acceptera olika åsikter eller lämna en diskussion som uppenbarligen inte leder någon vart utan istället sitter och beter sig som barnrumpor och kastar nedvärderande epitet som lilla vän omkring sig. Vilket skämt.

Har för övrigt aldrig sett en bb-bild på en vägg jag heller, varken i en kärnfamilj eller i en styvfamilj.

Det har inte jag heller gjort. Men efter att med egna ögon ha sett väggord, övrig dålig smak samt tvingats inse att det finns människor som bara vill ha bilder av den "lilla familjen" uppsatta på väggarna (bilder på bonusbarn ej önskvärda) så ser jag ingen anledning att tvivla på att det också finns drivor av BB-bilder runt om i landet som av innehavarna till dessa bilder anses pryda väggarna. 
  • Brumma
    Påven Johanna skrev 2016-05-27 07:20:57 följande:

Det har inte jag heller gjort. Men efter att med egna ögon ha sett väggord, övrig dålig smak samt tvingats inse att det finns människor som bara vill ha bilder av den "lilla familjen" uppsatta på väggarna (bilder på bonusbarn ej önskvärda) så ser jag ingen anledning att tvivla på att det också finns drivor av BB-bilder runt om i landet som av innehavarna till dessa bilder anses pryda väggarna. 

Jag tvivlar inte heller på att det finns massor av sådana bilder uppsatta. Men påståendet gällde att det fanns BB-bilder på väggen i vardagsrummet i DE FLESTA hem. Och DET håller jag däremot inte för troligt.
  • Brumma
    Anonym (Tina) skrev 2016-05-27 09:23:57 följande:

Det är nog ingen mer än du som läser in att det påstås BB-bilder finns i de flesta hem!

Du menar att jag har förmågan att läsa vad som skrivs?

Om någon uttryckligen skriver "De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse." så får man väl utgå från att det är precis vad personen menar?

Eller hur tänker du att man ska tolka det?
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:53:51 följande:

Har du sett UBOS, trollboken?

Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.

Svar på tråden Är jag en hemsk människa?