• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:53:51 följande:

Har du sett UBOS, trollboken?

Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.

Åh herregud vad häftigt. Du har varit i alla hem i Sverige där det lever ett barn! Eftersom du kan säga att de flesta har BB-BILD på väggen. Eller. Kan det vara så att du råkar känna folk som är samma skrot och korn som du? Jag har då aldrig sett en BB-BILD på en vägg och har ändå spenderat, säkert lika mycket tid som du, i olika hem. Har aldrig sett detta någonsin - men ändå drar jag inte slutsatsen att INGEN har det. Klart det finns folk som har. Men de flesta? Nja.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:57:07 följande:

Han spelar inte, hans barn är det absolut viktigaste för honom.

Hur han kan vara ihop med dig som skiter i hans barns behov fattar jag faktiskt inte.

Vilka behov skiter jag i?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:57:07 följande:

Han spelar inte, hans barn är det absolut viktigaste för honom.

Hur han kan vara ihop med dig som skiter i hans barns behov fattar jag faktiskt inte.

Hur kan du vara så säker på det? Det finns många föräldrar som inte bryr sig om sina barn och som inte tycker att deras barn är det viktigaste. Vad får dig att tro att min man inte är en av dem?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:53:51 följande:

Har du sett UBOS, trollboken?

Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.

Känner nog inte någon som har BB-bilden på väggen i vardagsrummet faktiskt.. Varken gifta, sambos eller skilda..
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:03:04 följande:
    Hur kan du vara så säker på det? Det finns många föräldrar som inte bryr sig om sina barn och som inte tycker att deras barn är det viktigaste. Vad får dig att tro att min man inte är en av dem?
    I så fall är du ihop med en skitstövel.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:01:10 följande:

Jag kanske ska lägga upp en bild här tråden som visar hur en bok fladdrar en person bokstavligen i ansiktet?

Jag är mer intresserad av den där studien som (märkligt) har gjort. Hur är den gjord? Är resultaten statistiskt signifikanta? Vilket typ av urval är gjort? Är det snöbollsurval så bekräftar det lite min tes att endast (märkligt) närmaste har det att att hen då tror att de flesta har så i sina hem. Vad är förresten de flesta? Mer än hälften? Skulle vara spännande att läsa studien som hen troligen har som grund för sitt påstående,annars skulle jag vilja påstå att påståendet är lite taget ur luften utan någon saklig grund.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 19:58:07 följande:
    Åh herregud vad häftigt. Du har varit i alla hem i Sverige där det lever ett barn! Eftersom du kan säga att de flesta har BB-BILD på väggen. Eller. Kan det vara så att du råkar känna folk som är samma skrot och korn som du? Jag har då aldrig sett en BB-BILD på en vägg och har ändå spenderat, säkert lika mycket tid som du, i olika hem. Har aldrig sett detta någonsin - men ändå drar jag inte slutsatsen att INGEN har det. Klart det finns folk som har. Men de flesta? Nja.
    Du har spenderat lika mycket tid som jag?
    Jag tror inte det, jag är dubbelt så gammal som dig. På ett ungefär.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:09:20 följande:

Hmm..

Det låter knappast som hon är ihop med en sån.

Hon tror sig vara både snyggare och mer framgångsrik än barnets bio mamma.

"Tror sig"? Jag vet. Och det finns ingenting som ni kan mena talar för att så inte skulle vara fallet. Vad vet ni? Eller utgår ni från att jag, med en Så hemsk personlighet (som inte vill ha barnets mammas foton i mitt vardagsrum), inte kan vara vacker på utsidan?
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:09:20 följande:
    Hmm..

Det låter knappast som hon är ihop med en sån.

Hon tror sig vara både snyggare och mer framgångsrik än barnets bio mamma.
    Nej det håller jag med om. Men A skulle nog önska att det vore så.
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:09:38 följande:

Du har spenderat lika mycket tid som jag?

Jag tror inte det, jag är dubbelt så gammal som dig. På ett ungefär.

Men jag få?strax över 40?

Räknas inte de hem jag besökt?

Inte ett enda har haft just BB-bilden i vardagsrummet. .
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?