• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 00:19:27 följande:
    Nej,jag vill faktiskt mena att jag inte har fått någon riktig anledning till att ändra min åsikt i frågan.

I all välmening så kan jag själv avgöra när jag har mer att tillägga eller ej. Inte ens en äldre erfaren person som du kan avgöra detta åt någon så ung och oerfaren som jag :)
    Nehej, synd. Framför allt för barnet som du vägrar tala om åldern på.

I all välmening kan du göra vad du vill. Jag hoppas bara din sambo vaknar snart.

Godnatt lilla fröken, en vacker dag kommer du förstå. Sov sött.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 00:19:27 följande:

Nej,jag vill faktiskt mena att jag inte har fått någon riktig anledning till att ändra min åsikt i frågan.

I all välmening så kan jag själv avgöra när jag har mer att tillägga eller ej. Inte ens en äldre erfaren person som du kan avgöra detta åt någon så ung och oerfaren som jag :)

Så ja..

Ja, du har tiden framför dig att hinna bli så pass trygg och stark i dig själv att inte förfasas över barnets fotoalbum som råkar ligga placerat i vardagsrummet istället för i barnets rum.

Jag har släktingar både på min sambos sida och på min sida som är separade och har träffat ny partner.

Dom skulle inte ägna en tanke åt att förfasas över detta.
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2016-05-25 00:26:37 följande:

Så ja..

Ja, du har tiden framför dig att hinna bli så pass trygg och stark i dig själv att inte förfasas över barnets fotoalbum som råkar ligga placerat i vardagsrummet istället för i barnets rum.

Jag har släktingar både på min sambos sida och på min sida som är separade och har träffat ny partner.

Dom skulle inte ägna en tanke åt att förfasas över detta.

Alla som träffar någon med barn är likadan då eller?

Kanske har de egna barn?

Kanske har de annat de förfasas över?

Kanske har de andra problem?

Eller är de fulländade?

Jag vet inte hur jag personligen påverkas av att andra "inte har problem med det".

Jag vill inte ha ett sådant fotoalbum i mitt hem. Det hör inte hemma i mitt hem.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 00:25:33 följande:

Nehej, synd. Framför allt för barnet som du vägrar tala om åldern på.

I all välmening kan du göra vad du vill. Jag hoppas bara din sambo vaknar snart.

Godnatt lilla fröken, en vacker dag kommer du förstå. Sov sött.

Barnet är snart 7.

Barnet har nog större problem i framtiden att ta uti med än ett hypotetiskt fotoalbum som hen fick ha för sig själv i sitt rum. Stackarn. Typ som att hen har en mamma som inte bryr sig.

Vad ska min sambo vakna upp till som han inte redan vet? Tror inte min sambo tror att jag skulle bli glad av att ha barnets familjealbum liggandes i mitt vardagsrum. Gamla familjen upptryckt i ansiktet? Nej tack.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 00:29:58 följande:

Alla som träffar någon med barn är likadan då eller?

Kanske har de egna barn?

Kanske har de annat de förfasas över?

Kanske har de andra problem?

Eller är de fulländade?

Jag vet inte hur jag personligen påverkas av att andra "inte har problem med det".

Jag vill inte ha ett sådant fotoalbum i mitt hem. Det hör inte hemma i mitt hem.

När du har passerat 40 år så har du säkert hunnit mognat så pass mycket att inte förfasas över ett stackars fotoalbum som ligger placerat på" fel ställe i ditt och din mans hem.

Men bra i alla fall är att din man är sån som vågar stå upp för sitt barn inför dig (ser även till barnets bästa)

Nu måste jag strax sova!
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2016-05-25 00:39:21 följande:

När du har passerat 40 år så har du säkert hunnit mognat så pass mycket att inte förfasas över ett stackars fotoalbum som ligger placerat på" fel ställe i ditt och din mans hem.

Men bra i alla fall är att din man är sån som vågar stå upp för sitt barn inför dig (ser även till barnets bästa)

Nu måste jag strax sova!

Det har jag alldeles säkerligen!

Jag vet,visst är det bra?
  • Asirna

Varför ska ni ha något som symboliserar hans förra relation?! Skulle jag aldrig tillåta i mitt hem med min partner.
    SÅ nej, du är ingen hemsk människa, jag hade gjort likadant.

• Tow2Mater
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:35:55 följande:
    Det kvittar för honom om det är framme eller inte. Det symboliserar ett äktenskap där han blev lämnad och där hon behandlade honom som skiten under hennes skor när dom separerade.

Det var sambons syster som gav dom den.
    Damma av den och råka slå den i golvet, problem solved.
  • Anonym (Snälla människor !)

Hej TS

Ta bort alla prylar som du/ni inte mår bra av.det är ditt hem och det inreder du bäst du/ni vill. Det är bara prylar! Oavsett vad de kostar. Vad löjligt att ha framme saker som inte ger god energi till en.

//

Och ang barnets fotoalbum så ser jag absolut inte ngt problem med att barnet har det i sitt rum. Vad tjafsar ni om och skuldbelägger folk för ingenting.

Jag har inte heller ngt liggande kvar från mitt gamla äktenskap. Ingen bild på mitt ex i mitt vardagsrum trots att jag har barn... Och mina barn lider inte av det! Bara så att ni vet!

• Påven Johanna
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:47:35 följande:
    Allt annat än arbetslös. Kan dock förstå att det verkar så med tanke på hur mycket tid jag lagt på denna tråd.

Menar inte att det ligger och skräpar men det hade inte haft en naturlig plats i vardagsrummet utan hade fått finns sin plats i barnets eget rum. Så är det bara. Hade jag hört någon rimlig motivering till varför det skulle vara någon annanstans så hade jag kunnat fundera på det. Till exempel om vi hade, som ovan sagts här, haft massa andra fotoalbum liggandes. Men knappt då heller alltså.
    Motivering till att man tar med sig ett fotoalbum ut i ett gemensamt utrymme och sedan låter det vara kvar där? Behöver du en motivering till det, alltså? Vi förvarar en del album i en kinesisk kista i vardagsrummet, någon gång ibland tar någon upp ett album därifrån och bläddrar i det. Efteråt händer en av tre saker - antingen läggs det tillbaka eller så ligger det kvar där det senast blev lagt eller så bläddrar någon annan i det. 

Det är ingen stor sak att barnet har ett fotoalbum på sitt rum - det är först när barnets förbjuds att ha det någon annanstans eller sitta någon annanstans och titta i det som det blir en stor och fullständigt vettlöst idiotisk sak. Om barnet tar sitt fiktiva fotoalbum under armen och kommer ut i köket och sätter sig och bläddrar i det där och du (Ung brunett - det är du, vad?) inte kan tåla det för att bildinnehållet är ointressant eller snarare stötande för dig så gör du fel mot barnet om och när du agerar på den impulsen. 
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?