• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:09:38 följande:

Du har spenderat lika mycket tid som jag?

Jag tror inte det, jag är dubbelt så gammal som dig. På ett ungefär.

Fortfarande väldigt intresserad av din studie. Var är den publicerad?
  • Ess
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 19:58:07 följande:
    Åh herregud vad häftigt. Du har varit i alla hem i Sverige där det lever ett barn! Eftersom du kan säga att de flesta har BB-BILD på väggen. Eller. Kan det vara så att du råkar känna folk som är samma skrot och korn som du? Jag har då aldrig sett en BB-BILD på en vägg och har ändå spenderat, säkert lika mycket tid som du, i olika hem. Har aldrig sett detta någonsin - men ändå drar jag inte slutsatsen att INGEN har det. Klart det finns folk som har. Men de flesta? Nja.
    Jag har aldrig varit hemma hos en skiljd person som har bilder på exet framme. Det är ju bland det första man flyttar undan.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:09:28 följande:
    Jag är mer intresserad av den där studien som (märkligt) har gjort. Hur är den gjord? Är resultaten statistiskt signifikanta? Vilket typ av urval är gjort? Är det snöbollsurval så bekräftar det lite min tes att endast (märkligt) närmaste har det att att hen då tror att de flesta har så i sina hem. Vad är förresten de flesta? Mer än hälften? Skulle vara spännande att läsa studien som hen troligen har som grund för sitt påstående,annars skulle jag vilja påstå att påståendet är lite taget ur luften utan någon saklig grund.
    Det är ingen studie. Det är min erfarenhet.
    Vem är hen förresten?

Har inte påstått att det skulle vara någon "studie". Bara en iakttagelse.

Så många ord, så lite innehåll... känns som att det passar dig.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:15:07 följande:

Ja,du vännen svartsjukan du känner över att din man och hans ex har ett band som kommer knyta ihop dom för alltid (dom har ett barn ihop) lyser verkligen igenom här i tråden)

Och vadå?

Då kan man inte vara vacker? Eller?

Lite hänförd över ditt logiska tänkande när du drar slutsatser faktiskt :)
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:12:19 följande:
    Men jag få?strax över 40?

Räknas inte de hem jag besökt?

Inte ett enda har haft just BB-bilden i vardagsrummet. .
    Klart du räknas, är äldre än dig också iofs... det kanske skiljer var i landet man bor?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:16:17 följande:

Det är ingen studie. Det är min erfarenhet.

Vem är hen förresten?

Har inte påstått att det skulle vara någon "studie". Bara en iakttagelse.

Så många ord, så lite innehåll... känns som att det passar dig.

Man uttrycker inte att "de flesta hem" har något enbart på erfarenhet.

I DIN bekantskapskrets är det möjligtvis så. Men der är knappast något som är signifikant i "de flesta" hem..

Det är väldigt lustigt hur du försöker trycka ner Anonym (A) när dina iakttagelser baseras på enbart dina egna upplevelser.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:12:39 följande:
    Fortfarande väldigt intresserad av din studie. Var är den publicerad?
    Haha, det är en personlig iakttagelse endast publicerad här.
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:19:06 följande:

Klart du räknas, är äldre än dig också iofs... det kanske skiljer var i landet man bor?

Eller vilka man umgås med?

Jag har vänner från norra Sverige hela vägen ner till de allra södraste delarna av vårt land. Vänner jag besöker (och när jag är där besöker jag deras vänner och familjer). Ändå finns inga BB-bilder på vardagsrumsväggarna ;)
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:15:07 följande:
    Ja,du vännen svartsjukan du känner över att din man och hans ex har ett band som kommer knyta ihop dom för alltid (dom har ett barn ihop) lyser verkligen igenom här i tråden)
    Så det gör automatiskt att hans ex är både snyggare, yngre och mer framgångsrik än jag?

Förstår inte logiken i detta.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:19:59 följande:
    Man uttrycker inte att "de flesta hem" har något enbart på erfarenhet.

I DIN bekantskapskrets är det möjligtvis så. Men der är knappast något som är signifikant i "de flesta" hem..

Det är väldigt lustigt hur du försöker trycka ner Anonym (A) när dina iakttagelser baseras på enbart dina egna upplevelser.
    Och du skriver inte utifrån dina erfarenheter?
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?