• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:05:24 följande:
    Låt oss säga att barnet har det i sitt rum.
    En kväll har ni gäster och så kommer barnet in i rummet ni sitter i, med albumet i famnen, och vill visa bilder på sin mamma.
    Vad gör du då?

Och nästa tanke, om mamman har en ny man som är lika sotis som du... var ska den stackars ungen förvara sina bilder då?
    Barnet får förvara sitt fotoalbum i sitt rum.

Sitter jag med vänner hemma hos mig så vet jag med säkerhet att det inte är någon som är intresserad av att titta på bilder på min sambos ex. Inte mina släktingar för den delen heller.
  • Anonym (öh)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:06:10 följande:
    Eller i sitt rum. Går alldeles utmärkt.
    Hålls du i ditt rum med din skit?
  • Anonym (A)
    Anonym (öh) skrev 2016-05-24 23:07:13 följande:
    Men att du brer ut dig över hemmet med pryttlar och what not får ungen förstås bara tugga i sig. Trist att en del barn har så flata farsor som låter sig toppridas av osäkra jäntor.
    Jag har personliga ägodelar i mitt och sambons sovrum. Barnets rum är barnets rum och vårt sovrum är vårt sovrum. I resten av huset så finns möbler och dylikt som jag och barnets pappa köpt. 
  • Anonym (A)
    Anonym (öh) skrev 2016-05-24 23:08:00 följande:
    Hålls du i ditt rum med din skit?
    Japp.
  • Anonym (öh)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:08:28 följande:
    Jag har personliga ägodelar i mitt och sambons sovrum. Barnets rum är barnets rum och vårt sovrum är vårt sovrum. I resten av huset så finns möbler och dylikt som jag och barnets pappa köpt. 
    Jo, så är det nog säkert. 
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:02:15 följande:
    Så jag bryr mig bara om barnet om barnet får precis som den själv vill, eller låter barnet fritt sprida sina saker överallt i ett hem som vi delar (vilket alltså betyder att även jag, hör och häpna, bor där). Jag ser det inte som att det är barnets hem utan det är vårt hem, vi är flera här. Varför jag anklagas för att vara känslokall för att jag inte vill ha en annan familj fotoalbum liggandes i mitt vardagsrum förstår jag inte. Är inte vårt hem en plats för våra saker och foton? Jag skulle aldrig låta en sån trivial sak (som dessutom kan placeras på andra platser där det gör mycket mer nytta: i mammans hem eller i barnets rum) förpesta mitt allmäntillstånd och välmående i mitt hem som jag vistas i varje dag. Inte ens för ett stackars barn..
    Du är en egoist, inte bara svartsjuk. Du borde inte blivit ihop med en man som har barn tidigare. Empatilös.

Det är inte "en annans familjs fotoalbum", det är barnets familj vare sig du gillar det eller inte.
  • Furienna
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:58:54 följande:
    Ja, vardagsrummet hade varit en perfekt plats för fotoalbumet om min sambo fortfarande levde med mamman till hans barn!

Men eftersom det inte längre är så, så ser jag inte meningen med att någon annans fotoalbum ska ligga i mitt (vårt) vardagsrum. Jag vill inte ha det där och skulle aldrig någonsin acceptera det. I mitt hem!?

Som sagt, är det för barnets skull viktigt så kan barnet förvara det hos sin mamma, eller i sitt eget rum eller något. Men för allmän beskådan i ett hem som jag lever i, dit jag tar min familj, släkt och vänner? Det är helt uteslutet.
    Fast jag tycker att barnet har rätt att ha sitt fotoalbum i vardagsrummet. Kanske inte framme på ett bord, men absolut i ett skåp tillsammans med andra fotoalbum. Som sagt. det flyger ju knappast upp och trycker sig in i ditt ansikte.
  • Anonym (Suckar)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 23:12:47 följande:

Du är en egoist, inte bara svartsjuk. Du borde inte blivit ihop med en man som har barn tidigare. Empatilös.

Det är inte "en annans familjs fotoalbum", det är barnets familj vare sig du gillar det eller inte.

Du är tamigfan den klokaste jag har sett på det här forumet.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:07:36 följande:
    Barnet får förvara sitt fotoalbum i sitt rum.

Sitter jag med vänner hemma hos mig så vet jag med säkerhet att det inte är någon som är intresserad av att titta på bilder på min sambos ex. Inte mina släktingar för den delen heller.
    Nej men om det är din sambos släkt då?
    Barnets farmor och farfar till exempel?
    Eller din sambos vänner som han har känt länge, långt innan dig?

För det är väl inte bara din familj som hälsar på?

Vad skulle dina vänner eller släktingar säga till barnet?
    "Nej lilla vän vi vill inte se bilder på din mamma"???
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:08:28 följande:

Avger barnets fotoalbum gaspartiklar som gör att det måste vara placerat i barnets rum,där du inte vistas?
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?