• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Linnis92
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:11:41 följande:

Om det var hennes möbler, varför tog hon inte dem med sig?

Eller menar du att det var deras möbler?

Det är ju faktiskt bara möbler!

Varför är det ens relevant varför hon inte tog dem med sig? Hon kände väl för att köpa nytt hon också.

Just precis, det är BARA möbler, då kan det också bytas ut. Hade det varit saker som hade ett emotionellt värde, såsom foton och grejer så hade jag inte ens begärt det.
  • Anonym (M)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 21:08:19 följande:

Huset jag flyttade in i har kvinnan aldrig ens bott i, men han hade kvar hennes möbler för att fylla ut med.

Så om han hade låt säga haft kvar hennes bil så hade han även behövt göra sig av med den, för att du inte kan åka i den när hon har åkt i den innan?
  • Linnis92
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 21:14:05 följande:

Så om han hade låt säga haft kvar hennes bil så hade han även behövt göra sig av med den, för att du inte kan åka i den när hon har åkt i den innan?

Haha nej, han har kvar deras gemensamma bil och det använder jag lika flitigt som han gör.

Anser inte att det heller är att jämföra med som leva bland hennes grejer.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 21:11:07 följande:
    Även om så vore så tycker jag inte att det är märkligt alls. Sen kostar det ju en del att bona om ett helt hem. Personligen har vi tagit det i etapper, men hade jag haft Linnis92's ekonomi så hade även jag blåst ut hela sambons hem till förmån för att bygga vårt egna. Och helst flyttat igår. Livet är för kort för att substituera i andras liv.  Jag tycker det är klokt att utifrån personliga resurser bygga sitt egna (gemensamma), inte leva i skuggan av en tidigare relation. 
    Den kostnaden skulle jag mycket hellre lägga på något annat.
    Men jag är iofs inte sotis av mig.
    Gamla ex stör mig inte på något sätt.

Du blir inte ett substitut för att du inte raderar ett minnen från ett tidigare förhållande!
    Alla vill inte heller radera sina tidigare relationer totalt och det bör man acceptera.
    Det kan finnas minnen man vill ha kvar men när man läser hur ni resonerar är det nog bäst att tiga om varför man vill ha kvar en viss sak... 
  • Anonym (Märkligt)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 21:16:46 följande:
    Haha nej, han har kvar deras gemensamma bil och det använder jag lika flitigt som han gör.

Anser inte att det heller är att jämföra med som leva bland hennes grejer.
    Din logik är väldigt haltande.
  • Linnis92
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:16:59 följande:

Du blir inte ett substitut för att du inte raderar ett minnen från ett tidigare förhållande!

Alla vill inte heller radera sina tidigare relationer totalt och det bör man acceptera.

Det kan finnas minnen man vill ha kvar men när man läser hur ni resonerar är det nog bäst att tiga om varför man vill ha kvar en viss sak... 

Fast du får det att låta som att jag, vi, inte tillåter att det finns minsta lilla spår av partners tidigare liv och det har i alla fall jag sagt flera gånger till dig att det finns, så jag fattar inte varför du hängt upp dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:19:08 följande:

Ja,verkligen!

Det var det som jag försökte påvisa för henne med mina frågor till henne.
  • Anonym (A)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 21:14:01 följande:
    Varför är det ens relevant varför hon inte tog dem med sig? Hon kände väl för att köpa nytt hon också.

Just precis, det är BARA möbler, då kan det också bytas ut. Hade det varit saker som hade ett emotionellt värde, såsom foton och grejer så hade jag inte ens begärt det.
    Menar du att du hade låtit honom ha kvar foton på dem, och annat som påminner om dem tillsammans? Shit, det hade varit det första som åkt ut om det var jag.. och dem behöver man inte ens ersätta med nytt, om det inte är på en själv och partnern. 
  • Linnis92
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:19:08 följande:

Anonym (M) skrev 2016-05-24 21:22:22 följande:

Ja,verkligen!

Det var det som jag försökte påvisa för henne med mina frågor till henne.

Men då är skönt det är helt okej att tycka olika mot vad ni tycker.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:16:59 följande:

Varför skulle man vilja ha kvar något från ett tidigare förhållande? Jag försöker tänka om det finns något som jag har med mig in i detta förhållande, som jag fått från nåt ex.. kan inte komma på något just nu men hade knappast varit främmande för att byta ut det mot något annat om min partner hade begärt det. Nu är min partner allt annat än svartsjuk, så han hade inte brytt sig, men hade han gjort det så hade jag självklart prioriterat honom framför något ex. Alla dagar i veckan. Varför ha en ny relation om man inte kan släppa den gamla? För mig helt ofattbart. 
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?