• Anonym (M)

Är jag en hemsk människa?

Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:55:55 följande:

Ja, absolut. Det står dig fritt att kalla ts löjlig. Jag försökte bara påpeka att man kanske inte är löjlig bara för att man inte känner likadant som andra? Om jag verkar taggig nu så är det för att jag har väldigt svårt för folk som uttrycker sig buffligt så som jag upplevde dig och Anonym(Märkligt) i era första inlägg.  

Du uppträder själv både buffligt och taggigt mot dom i tråden som är av annan åsikt än dig i frågan i trådstarten.
  • Anonym (M)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:59:43 följande:

Exakt med om man håller med ts är det ok tydligen

Det är det såklart inte.

Tyvärr tenderar tråden att spåra är en eller flera skribenter kommer med "pekpinnar" om vad man får skriva och inte.

För att återgå till frågan i trådstarten :

Jag är rätt kluven hurvida ts är löjlig eller ej.
  • Anonym (M)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 13:05:24 följande:

Det var ju inte nån av oss som gav dom pekpinnarna utan du själv

Jag syftade nu på hur jag uppfattar Ann Cistrus buffliga och taggiga sätt som är av annan åsikt än henne själv.
  • Anonym (M)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:07:27 följande:

Ja, det gör jag kanske. På samma sätt som jag uppträder bufflgt mot de som behandlar andra människor otrevligt i verkliga livet. 

För att bryta ner det: 

TS frågar (uppenbarligen vill hon inte vara "en hemsk människa") om hon gjort fel.

Två personer säger direkt till henne att hon är löjlig.

Jag blir irriterad eftersom det är ett så uppenbart "bakom-skärmen-beteende". Sådär pratar man inte mad varandra ansikte mot ansikte och då behöver man inte göra det bakom en datorskärm heller. 

Så visst, jag uttrycker mig kanske inte så finkänsligt heller just nu men det är en reaktion på att ts blev kallad löjlig från början. 

Eftersom att ts har ställt frågan ;

"är jag än hemsk människa?"

Kommer ts både få svar från dom som tycker att ts är det respektive dom som inte tycker att ts är det.

Jag kan inte så någon i tråden som har gått över gränsen mot ts.
  • Anonym (M)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:12:59 följande:

Ja, det skulle kanske jag också. Men visst är det skillnad på hur man behandlar sina vänner (som man har byggt upp en jargong och ett förtroende med) och en vilt främmande människa? 

När man pratar med någon man inte känner är det nog inte så vanligt att man är så....rättfram som du var. 

Men, vi ska kanske runda av vår del av diskussionen eftersom den är rätt ot och eftersom vi aldrig lär se på saken på samma sätt. 

Men vi gör rätt i att lägga ner denna OT diskussion, som ändå inte kommer att leda någon vart.

Jag tycker på ett sätt att ts är löjlig då ts verkar utgå enbart utifrån sina känslor.
  • Anonym (M)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 14:23:29 följande:

TS, det gör dig inte till en hemsk människa. Bara till en onödigt svartsjuk sådan, för att svara på frågan-.

Instämmer!
  • Anonym (M)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 20:50:40 följande:

För att jag ansåg att det var rätt naturligt att vi köper nya saker till ett hus där kvinnan inte ens har bott.

Så det handlar inte om svartsjuka - vilket du verkar ha snöat in på helt och hållet.

Linnis92 skrev 2016-05-24 20:50:40 följande:

För att jag ansåg att det var rätt naturligt att vi köper nya saker till ett hus där kvinnan inte ens har bott.

Så det handlar inte om svartsjuka - vilket du verkar ha snöat in på helt och hållet.

Så du kan heller inte sitta i samma bil som hon har åkt i?,du kan heller inte äta på samma restaurang som hon har ätit på? Osv.
  • Anonym (M)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 21:08:19 följande:

Huset jag flyttade in i har kvinnan aldrig ens bott i, men han hade kvar hennes möbler för att fylla ut med.

Så om han hade låt säga haft kvar hennes bil så hade han även behövt göra sig av med den, för att du inte kan åka i den när hon har åkt i den innan?
  • Anonym (M)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:19:08 följande:

Din logik är väldigt haltande.

Ja,verkligen!

Det var det som jag försökte påvisa för henne med mina frågor till henne.
  • Anonym (M)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 21:25:14 följande:

Men då är skönt det är helt okej att tycka olika mot vad ni tycker.

Du behöver absolut inte tycka som oss.

Jag blev bara lite förundrad över att du gladeligen åker runt i en bil som hon också äger men du klarar inte att sitta i samma soffa som hon har suttit i.
  • Anonym (M)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:34:37 följande:

Jo, jag märkte ju det... konstigt detta!

Det går bra att åka i bilen men inte att sitta i soffan?

Ja,tydligen så gör det.

Både bilen och soffan är ju ting som egentligen inte borde ha mer emotionellt värde än fotografierna.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:16:51 följande:

Antyder du att hon skulle vara en golddigger, eller vad har detta med något att göra?

Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:16:51 följande:

Antyder du att hon skulle vara en golddigger, eller vad har detta med något att göra?

Det är nog som så att du läser in lite för mycket av vad personen i fråga menar.

Personen i fråga vill nog precis som jag påvisa haltande logiken med att inte vilja sitta i samma soffa som sin partners ex men däremot vill åka runt i en bil som sin partners ex har suttit i.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:27:51 följande:

Det verkar, som sagt, vara lite skillnad. Bilen är hennes sambos medan den gamla soffan var något som har inhandlats till sambon och exets gemensamma bohag. Jag tycker inte det är konstigt. En trisslott som tillhör exet är ju exets så att hävda rätt till den hade varit stöld. Om inte exet lämnat över vinstlotten i fråga och sagt "varsågod" vilket verkar vara fallet med de gamla gemensamma möblerna.

Jag skulle då vilja påstå att dennes logik som sagt haltar då exet säkerligen både har suttit i soffan och i bilen.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:48:22 följande:

Är det viktigt för barnet? Ja då kan barnet ha det på sitt rum, ingen annanstans. Jag accepterar att det är barnets familj men jag vill inte ha barnets familjefoton upptryckta i ansiktet på mig varje dag i mitt hem. Det går jag bara inte med på.

Varför skulle det inte vara viktigt för barnet vilja kolla på fotografier med familjefoton?

Jag tror att man med stigande ålder får bättre förståelse för sånt.

Jag har släktingar både min sambos sida och på min egen sida som har separerat och sedan träffat ny partner.

Varken någon svartsjuka eller missunsanhet existerar där,utan alla kan umgås.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:08:28 följande:

Jag har personliga ägodelar i mitt och sambons sovrum. Barnets rum är barnets rum och vårt sovrum är vårt sovrum. I resten av huset så finns möbler och dylikt som jag och barnets pappa köpt. 

Avger barnets fotoalbum gaspartiklar som gör att det måste vara placerat i barnets rum,där du inte vistas?
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:23:40 följande:

Så är det absolut. Vill ha mina saker på mina ställen och vill inte att det ska ligga till allmän beskådan som att det tillhörde alla. Är jag extremt unik för att jag vill ha mina saker för mig själv?

Så det är enbart du som bestämmer där hemma?

Det märks på ditt sätt att resonera att du är ung och oerfaren när det gäller att kunna hantera din partner och hans barn sen tidigare.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 23:33:00 följande:

Eftersom det är jag som står för markarbetet för det mesta så anser jag mig även få ha åsikter om vad som ska ligga och skräpa och vad som kan få en särskilt plats någon annanstans.

Jag skulle vilja höra min man motivera varför han tycker att barnet måste få ha sitt fotoalbum liggandes i vårt vardagsrum istället för i sitt eget rum. Det hade varit väldigt spännande. Kan inte komma på en legitim anledning till detta. Särskilt inte om jag säger att jag inte vill att det ligger där för det inte känns bra.

Så du anser att barnets kära ägodel(fotoalbumet) är något som bara ligger och skräpar,så att du måste "gå i taket"?

Det skulle inte förvåna mig att du är arbetslös och har för mycket tid till det?
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 00:19:27 följande:

Nej,jag vill faktiskt mena att jag inte har fått någon riktig anledning till att ändra min åsikt i frågan.

I all välmening så kan jag själv avgöra när jag har mer att tillägga eller ej. Inte ens en äldre erfaren person som du kan avgöra detta åt någon så ung och oerfaren som jag :)

Så ja..

Ja, du har tiden framför dig att hinna bli så pass trygg och stark i dig själv att inte förfasas över barnets fotoalbum som råkar ligga placerat i vardagsrummet istället för i barnets rum.

Jag har släktingar både på min sambos sida och på min sida som är separade och har träffat ny partner.

Dom skulle inte ägna en tanke åt att förfasas över detta.
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 00:29:58 följande:

Alla som träffar någon med barn är likadan då eller?

Kanske har de egna barn?

Kanske har de annat de förfasas över?

Kanske har de andra problem?

Eller är de fulländade?

Jag vet inte hur jag personligen påverkas av att andra "inte har problem med det".

Jag vill inte ha ett sådant fotoalbum i mitt hem. Det hör inte hemma i mitt hem.

När du har passerat 40 år så har du säkert hunnit mognat så pass mycket att inte förfasas över ett stackars fotoalbum som ligger placerat på" fel ställe i ditt och din mans hem.

Men bra i alla fall är att din man är sån som vågar stå upp för sitt barn inför dig (ser även till barnets bästa)

Nu måste jag strax sova!
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?