• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (!)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 16:36:52 följande:

Nej du är varken hemsk eller löjlig TS. Lika normalt att ta bort en staty som representerar ett avslutat äktenskap som det är att ha tagit av sig vigselringen. Att ha den framme för svärmors skull när inte ens din man bryr sig om den vore ju helt knäppt.

Oj vet du ? Jag har min gamla vigselring på mig dagligen jag , dock har jag gjort om den lite o texten i den är borta
  • Anonym (--)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 16:40:36 följande:

Oj vet du ? Jag har min gamla vigselring på mig dagligen jag , dock har jag gjort om den lite o texten i den är borta

Då har du ju raderat det som gjort den till en symbol för ditt äktenskap.
  • Anonym (!)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 16:57:04 följande:
    Då har du ju raderat det som gjort den till en symbol för ditt äktenskap.
    Inte fan var det texten i ringen som inte ens syns som är symbolen
  • Påven Johanna

Larvigt beteende, tycker jag.

Men spelar det inte din man någon roll om den är framme eller ligger i förrådet eller skänks till återvinningen så är det väl inget problem heller då. För mig hade det emellertid blivit ett problem eftersom jag inte är förtjust i vare sig svartsjuka eller att någon ska diktera villkoren för vilka saker som får ta plats i mitt liv och inte. 

• nevermind
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:33:48 följande:
    Dom fick även dyrt bestick som vi använder till vardags men känner att en kärleks staty som ska symbolisera dom blev för mycket, som ska stå i hyllan som man ska se varje dag
    Håller med dig. Du gjorde helt rätt.
  • Anonym (--)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 17:09:30 följande:

Inte fan var det texten i ringen som inte ens syns som är symbolen

Du hade ju gjort om den sa du. Men den är alltså fortfarande en symbol för ditt äktenskap eller? Och du har en ny man?
  • Linnis92
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 12:43:12 följande:

OJ!!! Herregud, tur att inte min sambo hade såna krav, då hade jag struntat i alltihop.

Är ni väldigt unga?

Jag skulle ALDRIG göra mig av med t ex foton eller gåvor jag fått av mitt ex pga en svartsjuk ny partner. Och det är inte för våra barns skull enbart utan även för min egen då jag har många vackra minnen även om vi gick isär.

Alla hatar inte sitt ex!

Du har nog misstolkat mitt inlägg. Som jag sa så har han självklart fått spara foton och småsaker, så som gåvor men som man inte nödvändigtvis har haft framme. Men möbler och sånt har vi bytt ut.

Vi är 24 och 34 om åldern spelar någon roll?

Och nej, det var inte pga svartsjuka. Vårat hus, vårat liv, så varför ska henne gamla möbler och prylar hänga med?
  • Anonym (!)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 18:22:04 följande:
    Du hade ju gjort om den sa du. Men den är alltså fortfarande en symbol för ditt äktenskap eller? Och du har en ny man?
    Tagit bort texten o satt bytt en sten o ja klart det är en symbol då det är en vigselring . Ja jag är omgift sen 9 år tillbaka .
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 15:49:10 följande:
    Råkade posta för tidigt, här kommer svaret.

Jo, du är svartsjuk men du inser det inte. Du ÄR svartsjuk, ÄR. Men du förstår det inte.
    Ingen har sagt att du ska vara någon ersättare för mamman, det är inte det som det handlar om. Om du inte förstår det så kan jag förklara, känner du att det behövs?

Undrar bara... brukar barnet ta bilden och trycka upp den i ansiktet på dig? Isåfall får du prata med pappan om det.

Jag tycker att det är fantastiskt bra att ha en fin relation med barnens pappa även om vi inte längre är ett par.
    Hans nya kvinna har inget mot det heller. Hon och jag har hittat en bra nivå att umgås på. Hon vet ju att hennes man och jag har avslutat vår relation för flera år sedan.

Du har inga egna barn va? Hur gammal är du?
    Inte just bilden men det är ofta prat om mamman.

Hm, har inte tänkt på det på det sättet att det skulle vara svartsjuka. Känner mig inte svartsjuka på mamman som person. Tänkte bara att jag var bitter.

Nej, har inga egna barn.
  • Anonym (A)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 16:36:52 följande:

Nej du är varken hemsk eller löjlig TS. Lika normalt att ta bort en staty som representerar ett avslutat äktenskap som det är att ha tagit av sig vigselringen. Att ha den framme för svärmors skull när inte ens din man bryr sig om den vore ju helt knäppt.

Håller med här.
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?