• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Ann Cistrus
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 12:31:20 följande:

Fånigt tycker jag också
    Vi har min bröllopsservis som jag fick när jag gifte mig med exet som finservis. Min sambo vet det men äter gärna från tallrikarna med god aptit.

Det är bara en sak för guds skull!

Om det "bara är en sak" borde det ju inte spela någon roll om hon tog bort den, eller hur? 

Dessutom är det skillnad på bruksföremål (en servis) och ett prydnadsföremål. Prydnadsföremål i hemmet har en tendens att vara personliga på ett annat sätt än tallrikarna och glasen. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Nr 2)
    Rödtjärnens Anna skrev 2016-05-24 12:25:13 följande:

Vill din sambo ha den framme? Det symboliserar ju hans gamla äktenskap.

Varför inte vara rak och säga som det är både till sambon och svärmor

Det kvittar för honom om det är framme eller inte. Det symboliserar ett äktenskap där han blev lämnad och där hon behandlade honom som skiten under hennes skor när dom separerade.

Det var sambons syster som gav dom den.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:33:48 följande:
    Dom fick även dyrt bestick som vi använder till vardags men känner att en kärleks staty som ska symbolisera dom blev för mycket, som ska stå i hyllan som man ska se varje dag
    Du är överkänslig. Noja så för en prydnadssak?

• Anonym (!)
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:35:55 följande:
    Det kvittar för honom om det är framme eller inte. Det symboliserar ett äktenskap där han blev lämnad och där hon behandlade honom som skiten under hennes skor när dom separerade.

Det var sambons syster som gav dom den.
    Det är väl han som får bestämma om den ska stå framme , det är ju hans staty .
  • Anonym (Märkligt)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:35:43 följande:
    Om det "bara är en sak" borde det ju inte spela någon roll om hon tog bort den, eller hur? 

Dessutom är det skillnad på bruksföremål (en servis) och ett prydnadsföremål. Prydnadsföremål i hemmet har en tendens att vara personliga på ett annat sätt än tallrikarna och glasen. 
    Beror väl på hur värde full "saken" är.

Nej, jag ser ingen skillnad på en finservis och en staty, inte om både är kärleksgåvor.
    Då skulle det i så fall vara värre att äta på de tallrikar hans ex ätit på kan jag tycka. Fast själv hade jag inte brytt mig.
  • Ann Cistrus
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:37:43 följande:
    Det är väl han som får bestämma om den ska stå framme , det är ju hans staty .
    ...som står i deras hem. Man bestämmer väl tillsammans vad som ska vara framme i form av prydnadssaker, tavlor osv? Om ts säger att mannen inte bryr sig om den ska stå framme eller inte, varför går då flera här i tråden på som om det är fel att ta bort den? DET tycker jag är märkligt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:41:07 följande:
    ...som står i deras hem. Man bestämmer väl tillsammans vad som ska vara framme i form av prydnadssaker, tavlor osv? Om ts säger att mannen inte bryr sig om den ska stå framme eller inte, varför går då flera här i tråden på som om det är fel att ta bort den? DET tycker jag är märkligt. 
    Fattar inte vad det spelar för roll ? Det är en staty inte fd frun som står där
  • Ann Cistrus
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 12:39:22 följande:
    Beror väl på hur värde full "saken" är.

Nej, jag ser ingen skillnad på en finservis och en staty, inte om både är kärleksgåvor.
    Då skulle det i så fall vara värre att äta på de tallrikar hans ex ätit på kan jag tycka. Fast själv hade jag inte brytt mig.
    Ok, du ser ingen skillnad på en servis och en staty och det är väl gött för dig. Men, jag tycker att det är lite tråkig stil att kalla ts fånig för att hon inte känner som du i frågan. 
  • Anonym (Märkligt)
    Linnis92 skrev 2016-05-24 12:34:43 följande:

Jag har de gjort liladant.

Ärligt talat så är det hans nya relation, hans nya liv. Varför ska hans gamla hänga över er i form av prylar?

Här åkte allt efter sambons ex ut, när jag flyttade in. Ville inte överskuggas utav henne utan få något som var "vårat". Självklart har han fått spara småsaker som foton och grejer, mest för sonens skull. Men möbler och prydnadssaker finns inte kvar i huset :)

Kan tillägga att jag inte har några saker från mitt förra ex med mig här heller så vi är på jämnlik nivå.

OJ!!! Herregud, tur att inte min sambo hade såna krav, då hade jag struntat i alltihop.
    Är ni väldigt unga?

Jag skulle ALDRIG göra mig av med t ex foton eller gåvor jag fått av mitt ex pga en svartsjuk ny partner. Och det är inte för våra barns skull enbart utan även för min egen då jag har många vackra minnen även om vi gick isär.

Alla hatar inte sitt ex!
  • Ann Cistrus
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:42:37 följande:
    Fattar inte vad det spelar för roll ? Det är en staty inte fd frun som står där
    Jag har förstått att du inte fattar det. Man behöver inte se likadant på saker och ting, men man behöver inte heller förlöjliga de som tycker annorlunda än man själv. 
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?