• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (M)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:07:27 följande:

Ja, det gör jag kanske. På samma sätt som jag uppträder bufflgt mot de som behandlar andra människor otrevligt i verkliga livet. 

För att bryta ner det: 

TS frågar (uppenbarligen vill hon inte vara "en hemsk människa") om hon gjort fel.

Två personer säger direkt till henne att hon är löjlig.

Jag blir irriterad eftersom det är ett så uppenbart "bakom-skärmen-beteende". Sådär pratar man inte mad varandra ansikte mot ansikte och då behöver man inte göra det bakom en datorskärm heller. 

Så visst, jag uttrycker mig kanske inte så finkänsligt heller just nu men det är en reaktion på att ts blev kallad löjlig från början. 

Eftersom att ts har ställt frågan ;

"är jag än hemsk människa?"

Kommer ts både få svar från dom som tycker att ts är det respektive dom som inte tycker att ts är det.

Jag kan inte så någon i tråden som har gått över gränsen mot ts.
  • Ann Cistrus
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 13:13:50 följande:
    Eftersom att ts har ställt frågan ;

"är jag än hemsk människa?"

Kommer ts både få svar från dom som tycker att ts är det respektive dom som inte tycker att ts är det.

Jag kan inte så någon i tråden som har gått över gränsen mot ts.
    Jag tycker att det är taskigt att kalla någon löjlig för att de har en annan åsikt än jag. Men, jag förstår att det är ett normalt sätt att uttrycka sig mot varandra för de flesta här på fl... 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:12:59 följande:
    Ja, det skulle kanske jag också. Men visst är det skillnad på hur man behandlar sina vänner (som man har byggt upp en jargong och ett förtroende med) och en vilt främmande människa? 

När man pratar med någon man inte känner är det nog inte så vanligt att man är så....rättfram som du var. 

Men, vi ska kanske runda av vår del av diskussionen eftersom den är rätt ot och eftersom vi aldrig lär se på saken på samma sätt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
    Skulle inte spela nån roll om det kom en vilt främmande människa heller . Jag säger vad jag tycker ändå
  • Anonym (M)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:12:59 följande:

Ja, det skulle kanske jag också. Men visst är det skillnad på hur man behandlar sina vänner (som man har byggt upp en jargong och ett förtroende med) och en vilt främmande människa? 

När man pratar med någon man inte känner är det nog inte så vanligt att man är så....rättfram som du var. 

Men, vi ska kanske runda av vår del av diskussionen eftersom den är rätt ot och eftersom vi aldrig lär se på saken på samma sätt. 

Men vi gör rätt i att lägga ner denna OT diskussion, som ändå inte kommer att leda någon vart.

Jag tycker på ett sätt att ts är löjlig då ts verkar utgå enbart utifrån sina känslor.
  • Ann Cistrus
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 13:15:49 följande:
    Skulle inte spela nån roll om det kom en vilt främmande människa heller . Jag säger vad jag tycker ändå
    Ok.
  • BioBonus

Jag skulle nog också plockat ner den, eftersom den symboliserar deras äktenskap och så hade jag ersatt den med nåt som symboliserar oss och  vårt istället.

Att ha kvar bruksföremål är väl en sak, men symboler på min och min fd makes äktenskap skulle jag ställa undan. Inte slänga, eftersom det tillhör minnena i livet. Men inget jag känner jag behöver påminna vare sig mig själv eller min make på. 

En liten reflektion bara - jag hoppas du inte ser dig som nr 2 i verkliga livet ;) 

• Anonym (A)
    Holma skrev 2016-05-24 12:47:57 följande:

Då ska man tänka lika om bonusbarn då ? Dom finns ju för att mamman exet o pappan haft sex ? Fy ska man påminnas om att dom haft sex med varandra så fort man ser barnen ?

Så tänker jag allt som oftast när barnet ränner runt här. Kul kul..
  • Anonym (A)

Såklart du fick en pik av svärmor. Och andra här. De som inte själva leder i situationen har en förmåga att ständigt ha åsikter om det. Svärmor ska ge blanka sjutton i vad ni gör i ert hem och vilka saker ni väljer att ha framme. Svärmor sörjer säkert den trasade relationen för svärmor är lite inskränkt. Jag tycker du ska säga till din man att hon pikade dig kring det, och att han ska hålla en liten föreläsning för henne om respekt och vem som är den viktigaste i hans liv nu. Nummer 2or (jag är en sådan också) förväntas oftast ta väldigt mycket skit från både den ena och den andra, man ska bara acceptera att bli jämförd och åsidosatt - nej men självklart ska vi sitta och prata om hans ex en hel middag, det låter jättekul och bra!

Nej, nobody puts baby in the corner. Kan du säga åt henne själv om han inte gör det? 

• BioBonus
    Holma skrev 2016-05-24 12:47:57 följande:

Då ska man tänka lika om bonusbarn då ? Dom finns ju för att mamman exet o pappan haft sex ? Fy ska man påminnas om att dom haft sex med varandra så fort man ser barnen ?

Jag tror det är min man som ryser mer av den tanken när han ser sitt barn än jag ;)
  • Anonym (Märkligt)

TS, det gör dig inte till en hemsk människa. Bara till en onödigt svartsjuk sådan, för att svara på frågan-.

Svar på tråden Är jag en hemsk människa?