• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Ann Cistrus
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:46:10 följande:
    Ts frågade ju o då måste man väl få svara vad man tycker ?
    Ja, absolut. Det står dig fritt att kalla ts löjlig. Jag försökte bara påpeka att man kanske inte är löjlig bara för att man inte känner likadant som andra? Om jag verkar taggig nu så är det för att jag har väldigt svårt för folk som uttrycker sig buffligt så som jag upplevde dig och Anonym(Märkligt) i era första inlägg.  
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (M)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:55:55 följande:

Ja, absolut. Det står dig fritt att kalla ts löjlig. Jag försökte bara påpeka att man kanske inte är löjlig bara för att man inte känner likadant som andra? Om jag verkar taggig nu så är det för att jag har väldigt svårt för folk som uttrycker sig buffligt så som jag upplevde dig och Anonym(Märkligt) i era första inlägg.  

Du uppträder själv både buffligt och taggigt mot dom i tråden som är av annan åsikt än dig i frågan i trådstarten.
  • Anonym (!)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 12:58:38 följande:
    Du uppträder själv både buffligt och taggigt mot dom i tråden som är av annan åsikt än dig i frågan i trådstarten.
    Exakt med om man håller med ts är det ok tydligen
  • Anonym (M)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 12:59:43 följande:

Exakt med om man håller med ts är det ok tydligen

Det är det såklart inte.

Tyvärr tenderar tråden att spåra är en eller flera skribenter kommer med "pekpinnar" om vad man får skriva och inte.

För att återgå till frågan i trådstarten :

Jag är rätt kluven hurvida ts är löjlig eller ej.
  • Anonym (!)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 13:04:29 följande:
    Det är det såklart inte.

Tyvärr tenderar tråden att spåra är en eller flera skribenter kommer med "pekpinnar" om vad man får skriva och inte.

För att återgå till frågan i trådstarten :

Jag är rätt kluven hurvida ts är löjlig eller ej.
    Det var ju inte nån av oss som gav dom pekpinnarna utan du själv
  • Ann Cistrus
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 12:58:38 följande:
    Ja, det gör jag kanske. På samma sätt som jag uppträder bufflgt mot de som behandlar andra människor otrevligt i verkliga livet. 

För att bryta ner det: 

TS frågar (uppenbarligen vill hon inte vara "en hemsk människa") om hon gjort fel.
    Två personer säger direkt till henne att hon är löjlig.
    Jag blir irriterad eftersom det är ett så uppenbart "bakom-skärmen-beteende". Sådär pratar man inte mad varandra ansikte mot ansikte och då behöver man inte göra det bakom en datorskärm heller. 

Så visst, jag uttrycker mig kanske inte så finkänsligt heller just nu men det är en reaktion på att ts blev kallad löjlig från början. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (M)
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 13:05:24 följande:

Det var ju inte nån av oss som gav dom pekpinnarna utan du själv

Jag syftade nu på hur jag uppfattar Ann Cistrus buffliga och taggiga sätt som är av annan åsikt än henne själv.
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:07:27 följande:
    Ja, det gör jag kanske. På samma sätt som jag uppträder bufflgt mot de som behandlar andra människor otrevligt i verkliga livet. 

För att bryta ner det: 

TS frågar (uppenbarligen vill hon inte vara "en hemsk människa") om hon gjort fel.
    Två personer säger direkt till henne att hon är löjlig.
    Jag blir irriterad eftersom det är ett så uppenbart "bakom-skärmen-beteende". Sådär pratar man inte mad varandra ansikte mot ansikte och då behöver man inte göra det bakom en datorskärm heller. 

Så visst, jag uttrycker mig kanske inte så finkänsligt heller just nu men det är en reaktion på att ts blev kallad löjlig från början. 
    Skulle en vän ställa frågan öga mot öga skulle jag även där säga att hon var löjlig o fånig
  • DemC

Nej, det tycker jag inte. Tycker det är en fullt normal reaktion och vad din svärmor säger behöver ni inte bry er om.

• Ann Cistrus
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 13:09:22 följande:
    Skulle en vän ställa frågan öga mot öga skulle jag även där säga att hon var löjlig o fånig
    Ja, det skulle kanske jag också. Men visst är det skillnad på hur man behandlar sina vänner (som man har byggt upp en jargong och ett förtroende med) och en vilt främmande människa? 

När man pratar med någon man inte känner är det nog inte så vanligt att man är så....rättfram som du var. 

Men, vi ska kanske runda av vår del av diskussionen eftersom den är rätt ot och eftersom vi aldrig lär se på saken på samma sätt. 
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?