• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:26:15 följande:

Kanske ska klargöra vad jag menar med BB-bilder...

Menar inte från förlossningen utan de bilder som publicerades i lokalpressen.

Inte heller dessa har jag sett på bäväggen hos någon.

Studiotagma bilder på barnen har jag sett, men då är det enbart barnet på, inte hela familjen.

Familjwbildwr har jag oxå sett. Men aldrig hos ngn som inte längre lever med den andra föräldern. Däremot tar "nya" familjen ibland kort och sätter upp.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:26:08 följande:

Jag tror inte att någon av er är mer snygg och mer framgångsrik än den andre.

Du själv anser dig aldrig snyggare än någon annan?

Det finns ingen I hela världen som är mindre attraktiv än dig? Eller mer framgångsrik?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:31:13 följande:

Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.

Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.

Att vara äldre ger inte per definition mer erfarenhet inom väsentliga områden. Inte heller ger ålder och erfarenhet ngn mer "lokhet" per automatik.

Säg mig, hade din svärmor, farmor, mamma, moster osv någonsin några åsikter på hur du uppfostrade, matade, klädde, nattade dina barn? Om de hade det - då hade de självklart mer rätt än dig pga sin ålder och erfarenhet?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:46:11 följande:
    Är man lite äldre så har man i regel hunnit skaffat sig ett bra självförtroende och inre styrka som man kan ha nytta av t.ex när man inleder en relation med en partner med barn sen tidigare.
    Så länge man inte har självförtroende kring att man är snygg och framgångsrik, eller?
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:50:48 följande:

Har man ett bra självförtroende och inre styrka behöver man inte dela upp människor i "hur snygga och hur framgångsrika" dom är ställt till en själv.

I ärlighetens namn så skrev hon ju bara det för att ngn påstod att hon var svartsjuk över TT exet var yngre, snyggare och mer framgångsrik än hon.

Vad tycker du hon skulle svara på det? Slita i att bemöta det? Skriva sanningen? (även om "snygghet" visst kan sitta i betraktarens öga är ålder ganska lätt att mäta).Framgång också i vissa avseenden.

Ljuga, lägga sig platt och hålla med?

Så ge dig på den somvar den som delade upp efter ålder, snygghet o hur frgångsrik man är från början. Vilket alltså inte var Anonym (a) utan smulpaj om jag inte minns fel..
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:43:33 följande:

Nej,jag anser mig varken vara mer framgångsrik eller snyggare än någon annan i världen men däremot anser jag mig i vissa lägen ha mer kunskap och mer erfarenhet än dom som levt kortare tid än mig.

Och i vissa avseenden har en del människor förmodligen mer erfarenhet och kunskap än dig - trots att de är yngre.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:42:04 följande:
    Att vara äldre ger inte per definition mer erfarenhet inom väsentliga områden. Inte heller ger ålder och erfarenhet ngn mer "lokhet" per automatik.

Säg mig, hade din svärmor, farmor, mamma, moster osv någonsin några åsikter på hur du uppfostrade, matade, klädde, nattade dina barn? Om de hade det - då hade de självklart mer rätt än dig pga sin ålder och erfarenhet?
    Nej de hade inga åsikter.

Och jag vidhåller att ålder ger erfarenhet och mer klokskap.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:46:11 följande:

Är man lite äldre så har man i regel hunnit skaffat sig ett bra självförtroende och inre styrka som man kan ha nytta av t.ex när man inleder en relation med en partner med barn sen tidigare.

Och en del äldre fastnar i sitt eget och kan aldrig någonsin tänka sig att rucka på "sina åsikter och sin erfarenhet" så att det passar att leva i en bo usfamilj.

Det har väldigt mycket mer med personlighet att föra än ålder. Enligt mig då ;)
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 21:02:05 följande:

Nej de hade inga åsikter.

Och jag vidhåller att ålder ger erfarenhet och mer klokskap.

Vidhåll du det om det får dig att känna dig lite "bättre och viktigare" i diskussioner med yngre..
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:50:48 följande:
    Har man ett bra självförtroende och inre styrka behöver man inte dela upp människor i "hur snygga och hur framgångsrika" dom är ställt till en själv.
    Om man vill det då?

Tror knappast det finns endast ett rätt sätt att leva sitt liv på
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?