• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:16:17 följande:
    Det är ingen studie. Det är min erfarenhet.
    Vem är hen förresten?

Har inte påstått att det skulle vara någon "studie". Bara en iakttagelse.

Så många ord, så lite innehåll... känns som att det passar dig.
    Varför såna påhopp? Du känner mig inte och behöver inte uttala dig om att jag skulle vara en ful, misslyckad människa med en tom själ. Extremt onödigt.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:20:40 följande:

Snygghet och framgångsrikhet sitter i betraktarens ögon.

Att sitta på ett nätforum och "spy galla" över barnets mamma på det viset talar nog för att man egentligen inte är redo för förhållande med en man med barn sen tidigare...

Jag kan oxå vid tillfälle spy galla över min mans ex. Hon är extremt egoistiskt och låter dottern komma ikläm.

Tycker Anonym ( a) och hennes sambo att hon är snyggare än exet så är det väl mycket möjligt att hon är det. Om det så är i enbart deras ögon är väl ganska oväsentligt?

Jag är grymt mycket snyggare än min mans ex i mina o min msn ögon, men hon är säkerligen grymt mycket snyggare än mig i sina o sin mals ögon. Varför försöka förminska någon för att de gillar sitt utseende? Är det jantelagen som är framme o spökar?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:19:06 följande:
    Klart du räknas, är äldre än dig också iofs... det kanske skiljer var i landet man bor?
    Men jag räknas inte för att jag är ung eller?

Är så van med att äldre människor tror sig vara bättre människor än mig. "Lilla gumman"-attityden är så trist. Varför skulle jag var mindre viktig som människa, varför räknas inte mina erfarenheter och åsikter, för att jag är ung? 

Sådant beteende sporrar bara, tycker jag. Jag blir ännu mer sugen på att bevisa motsatsen.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:21:51 följande:
    Eller vilka man umgås med?

Jag har vänner från norra Sverige hela vägen ner till de allra södraste delarna av vårt land. Vänner jag besöker (och när jag är där besöker jag deras vänner och familjer). Ändå finns inga BB-bilder på vardagsrumsväggarna ;)
    Kanske ska klargöra vad jag menar med BB-bilder...

Menar inte från förlossningen utan de bilder som publicerades i lokalpressen.
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:22:58 följande:

Och du skriver inte utifrån dina erfarenheter?

Absolut. Men jag påstår inte att "de flesta" hem är på ett visst sätt. Vilket du gör.

Däri ligger skillnaden.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:26:15 följande:
    Kanske ska klargöra vad jag menar med BB-bilder...

Menar inte från förlossningen utan de bilder som publicerades i lokalpressen.
    Jaha men dåså! Det avgör ju saken!

Alla har ju publicerat sitt barns nylle i lokalpressen!
    Alla har ju den upphängd på vardagsrumsväggen!

...

;)
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:25:54 följande:
    Men jag räknas inte för att jag är ung eller?

Är så van med att äldre människor tror sig vara bättre människor än mig. "Lilla gumman"-attityden är så trist. Varför skulle jag var mindre viktig som människa, varför räknas inte mina erfarenheter och åsikter, för att jag är ung? 

Sådant beteende sporrar bara, tycker jag. Jag blir ännu mer sugen på att bevisa motsatsen.
    Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.
    Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:26:08 följande:
    Jag tror inte att någon av er är mer snygg och mer framgångsrik än den andre.
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:28:59 följande:
    Ja,visst kan hon tycka att hon "är snyggare och mer framgångsrik" än barnets bio mamma, men det gör henne inte till det ändå som en generell sanning.
    Jajjaja.

Jag hade som sagt aldrig sagt detta om det inte var för att en annan ovan hävdade att jag var svartsjuk pga detta. 

Då var jag ju bara tvungen att försvara mig med att det självklart inte är så att hon är yngre, snyggare och mer framgångsrik.

vem skulle inte göra det?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:31:13 följande:
    Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.
    Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.
    Klart det kan. Jag personligen är av åsikten att alla åsikter och erfarenheter räknas lika mycket, oavsett om man är 4 år eller 100 år. Alla erfarenheter är unika och den ena är inte mer värd än den andra :)

"min vän"... "lilla du"... "lilla gumman",... :)
  • Påven Johanna
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:31:30 följande:
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:28:59 följande:
    Ja,visst kan hon tycka att hon "är snyggare och mer framgångsrik" än barnets bio mamma, men det gör henne inte till det ändå som en generell sanning.
    Jajjaja.

Jag hade som sagt aldrig sagt detta om det inte var för att en annan ovan hävdade att jag var svartsjuk pga detta. 

Då var jag ju bara tvungen att försvara mig med att det självklart inte är så att hon är yngre, snyggare och mer framgångsrik.

vem skulle inte göra det?
    Vad jag (som inte har ett svartsjukt ben i kroppen) förstår så handlar svartsjuka inte om vem som är snyggast, yngst eller mest framgångsrik i yrkeslivet och/eller hos män.

Ditt förra inlägg som svar på mitt får jag återkomma till, jag ska se på Grand Design nu. 
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?