Anonym (A) skrev 2016-05-26 15:40:53 följande:
Först och främst antar jag att du syftar på mig när du menar ungdomar. Jag är 25 år gammal, lämnar alldeles strax år av studier på universitetsnivå bakom mig för att börja på en fast tjänst. Jag lever med man och hans barn sedan flera år tillbaka. Allt är stabilt och tryggt osv osv osv.. Att kalla mig ungdom gör mig provocerad och är ytterligare en av dessa härskartekniker som används för att trycka ner andra. Inte okej, enligt mig. För övrigt är det ingen som har sagt att den har samma erfarenhet som någon som är 100 år. Men erfarenheter kan man få på flera olika sätt, och som någon sa här uppe så garanterar inte en hög ålder automatiskt att man har massa erfarenheter som står över någon annans. Att jag (och flera med mig) inte har sett detta innebär inte att det inte existerar, men motparten var ju så säker på sin sak att varenda människa har en sådan sak hemma hos sig. Vilket ju inte är fallet.
Varför är det provocerande att bli kalla för ungdom? Du ÄR ju en ungdom, var glad för det istället!
Vilka skolor du gått i har inget med det att göra, det är hur gammal du är. Eller snarare ung.
Att det skulle vara någon sorts härskarteknik är bara missuppfattningar av dig.
Skulle faktiskt förutsätta att en 50-åring har sett fler hem än en som är hälften så gammal. Det vore konstigt annars.
Du får ursäkta mig men hur många år du spenderat på universitet eller för den delan på en arbetsplats har inget med hur mogen du är att göra.
När jag läser det du bidragit med här i tråden lyser du av omognad, TROTS dina 25 år.