• Brumma

Är jag en hemsk människa?

smulpaj01 skrev 2016-05-25 12:00:46 följande:

Du är så svartsjuk så du slår ut alla på fl. självklart får barn ha foton framme på sina FÖRÄLDRAR!

Och du är så inkörd på att allt Ess skriver är "hatabarnenjagärenhemskkstyvmamma" prat så du inte ens läser vad hon skriver (alternativt läser men skiter i vad hon skriver utan hittar på inehållet själv)..

Ett fotoalbum - liksom paddan, böcker, ritgrejer osv tas bort efter användning och ställs tillbaka där det vanligtvis ligger. Så tar man fram det när man vill titta i det igen.

Eller tycker du inte att saker kan ställas tillbaka där man tog dem?
  • Brumma

Har bara läst TS (och sista inläggen ovan)

Nej TS, jag tycker inte alls det är konstigt att du inte vill ha en staty som symboliserar sambons o exets kärlek.

Vi fick liknande i bröllopsgåva och just den skulle jag inte ha kvar framme om vi separerade. Andra saker (serveringsfat, toast osv) har ingen koppling till vår relation utan är "användbara ting" utan känslomässigt värde och de hade självklart fått vara kvar :)

• Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 13:22:28 följande:

Det ante mig att du även skulle dyka upp i denna tråd och tro dig veta bäst!

Att förfasa sig över att ett litet barn glömmer att ställa tillbaka fotoalbumet efter sig säger nog att man har en del att jobba på.

Nej men hej.

Jo, jag kan liksom inte ta ansvar för att du inte klarar av att jag ifrågasätter påhopp på andra skribenter..

Förfasa sig?

På vilket sätt förfasade sig Ess?
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 13:34:44 följande:

Ess verkade inte förstå att det lilla barnet har ingen skuld /del att det tog slut mellan föräldrarns och att den ena av föräldrarna sedan träffar en ny partner.

Utifrån det så tycker jag det är fel att börja bråka med barnet över ett kvarglömt fotoalbum.

Ess skrev att ett fotoalbum tas bort om man glömmer det framme. Hos skrev inte någonstans att det blev bråk eller att barnet inte fick ha sitt album framme.

Tar ni inte bort saker hos er?
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 13:48:22 följande:

Självklart tar vi bort saker efter oss.

Vad tror du egentligen?

Jag tror inte att du begriper att denna tråd handlar inte om att ta bort saker efter sig utan att barnets nya partner blir svartsjuk/kränkt över att det finns minnen kvar från barnets mamma/partnerns ex.

Fast det var just att ta bort efter sig som Ess skrev om.

Vad andra skrivit kan du ju inte lägga in i hennes inlägg.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 13:53:04 följande:

Har du ens greppat vad denna diskussion egentligen handlar om?

Om inte så kan jag tala om för dig att denna diskussion handlar egentligen om svartsjuka/kränkt över att det finns minnen kvar av partnens ex/barnets mamma.

Brumma dök upp i denna tråd och startade en OT diskussion i tråden hur vida det är självklart att plocka undan efter sig.

Jag kom inte in och startade en OT diskussion

Jag påpekade att Ess INTE sagt att barnet inte fick ha ett fotoalbum. Att du sedan läste in en massa annat land jag inte ta ansvar för.

Sluta att beskyller mig för ajer jag inte gjort.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 15:36:37 följande:

Fortfarande så är inte att ta bort efter sig det som tråden handlar om!!

Tråden handlar om huruvida det överhuvudtaget är rätt eller fel att det finns minnen kvar från partnens ex/och/eller från partnens barn.

Sedan är jag lite nyfiken på vad som menas med "att få fotoalbumet tryckt rätt i ansiktet?"

Räknas det som det om fotoalbumet ligger undanstoppat i en hylla i vardagsrummet?

Men hennes inlägg handlade om det, eller hur?

Varför i hela friden frågar du mig vad det betyder? Om någon använt det uttrycket är det väl betydligt bättre att fråga den person som skrev det?
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 17:09:08 följande:

Nej,hennes inlägg handlar inte om att plocka undan efter sig ( i det syftet som du började att dividera med mig om)

Personen i fråga jag syftar på är ung(endast 25 år) och har tiden på sig som väl är att mogna och inte förfasa sig över vart i hemmet som barnets fotoalbum ligger undanplockat!!!

Helt ärligt tror jag att du blandat ihop mitt inlägg ned något annat.

Jag har inte börjat dividera med dig alls.

Det ENDA jag påpekat är att ESS inlägg handlade om att det bara var att ställa tillbaka fotoalbumet på sin plats om det glömdes framme. Glömdes framme - vilket innebär att det är ok att ha det framme.

Inget annat.

Jag har inte svarat på något inlägg som handlar om en 25 årigbonusmamma och dennas åsikter om fotoalbum.

Kan du nu sluta påstå att jag skriver diverse saker jag inte skrivit?

Som sagt jag påtalade ENBART att ESS skrev att man kan ta bort fotoalbumet efter sig. INGET annat.

Ok?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:53:51 följande:

Har du sett UBOS, trollboken?

Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.

Känner nog inte någon som har BB-bilden på väggen i vardagsrummet faktiskt.. Varken gifta, sambos eller skilda..
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:09:38 följande:

Du har spenderat lika mycket tid som jag?

Jag tror inte det, jag är dubbelt så gammal som dig. På ett ungefär.

Men jag få?strax över 40?

Räknas inte de hem jag besökt?

Inte ett enda har haft just BB-bilden i vardagsrummet. .
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?