• Anonym (!)

Är jag en hemsk människa?

Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:31:19 följande:
    Allt? Skrev hon allt? Eller skrev hon kanske en staty som var en bröllopspresent? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
    Allt man fått i bröllopspresent då , herregud det är materiella ting . Både jag o min man har saker vi fått när vi gift oss i tidigare liv o set används oxå .
    O vad e skillnaden om dom fått den i gemensam julklapp tex ?
  • Anonym (!)
    Anonym (Nr 2) skrev 2016-05-24 12:35:55 följande:
    Det kvittar för honom om det är framme eller inte. Det symboliserar ett äktenskap där han blev lämnad och där hon behandlade honom som skiten under hennes skor när dom separerade.

Det var sambons syster som gav dom den.
    Det är väl han som får bestämma om den ska stå framme , det är ju hans staty .
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:41:07 följande:
    ...som står i deras hem. Man bestämmer väl tillsammans vad som ska vara framme i form av prydnadssaker, tavlor osv? Om ts säger att mannen inte bryr sig om den ska stå framme eller inte, varför går då flera här i tråden på som om det är fel att ta bort den? DET tycker jag är märkligt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
    Fattar inte vad det spelar för roll ? Det är en staty inte fd frun som står där
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:44:36 följande:
    Jag har förstått att du inte fattar det. Man behöver inte se likadant på saker och ting, men man behöver inte heller förlöjliga de som tycker annorlunda än man själv. 
    Ts frågade ju o då måste man väl få svara vad man tycker ?
  • Anonym (!)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 12:58:38 följande:
    Du uppträder själv både buffligt och taggigt mot dom i tråden som är av annan åsikt än dig i frågan i trådstarten.
    Exakt med om man håller med ts är det ok tydligen
  • Anonym (!)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 13:04:29 följande:
    Det är det såklart inte.

Tyvärr tenderar tråden att spåra är en eller flera skribenter kommer med "pekpinnar" om vad man får skriva och inte.

För att återgå till frågan i trådstarten :

Jag är rätt kluven hurvida ts är löjlig eller ej.
    Det var ju inte nån av oss som gav dom pekpinnarna utan du själv
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:07:27 följande:
    Ja, det gör jag kanske. På samma sätt som jag uppträder bufflgt mot de som behandlar andra människor otrevligt i verkliga livet. 

För att bryta ner det: 

TS frågar (uppenbarligen vill hon inte vara "en hemsk människa") om hon gjort fel.
    Två personer säger direkt till henne att hon är löjlig.
    Jag blir irriterad eftersom det är ett så uppenbart "bakom-skärmen-beteende". Sådär pratar man inte mad varandra ansikte mot ansikte och då behöver man inte göra det bakom en datorskärm heller. 

Så visst, jag uttrycker mig kanske inte så finkänsligt heller just nu men det är en reaktion på att ts blev kallad löjlig från början. 
    Skulle en vän ställa frågan öga mot öga skulle jag även där säga att hon var löjlig o fånig
  • Anonym (!)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 13:12:59 följande:
    Ja, det skulle kanske jag också. Men visst är det skillnad på hur man behandlar sina vänner (som man har byggt upp en jargong och ett förtroende med) och en vilt främmande människa? 

När man pratar med någon man inte känner är det nog inte så vanligt att man är så....rättfram som du var. 

Men, vi ska kanske runda av vår del av diskussionen eftersom den är rätt ot och eftersom vi aldrig lär se på saken på samma sätt. 
    Skulle inte spela nån roll om det kom en vilt främmande människa heller . Jag säger vad jag tycker ändå
  • Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 14:29:57 följande:
    Vad har svartsjuka att göra med att man inte vill ha exets gamla saker upptryckt i nyllet på en varenda eviga dag i sitt eget hem?

Sunt förnuft att göra sig av med allting som har en känslomässig koppling till exet. Varför har man ens kvar sådant?

Jag överlever nätt och jämt över att bo i en lägenhet som min sambo och hans ex har bott i, med vissa saker som de haft i sitt gemensamma hem. Härdar ut i tanken då jag ändå vet att han betalat för allt och att det är orimligt att kasta ut allt och köpa nytt bara för att. Men nu håller vi ändå successivt på att köpa nya fräscha grejer till vårt hem, gemensamt. 

Och juste, de har ett barn gemensamt också. Lite svårt att göra sig av med deras barn. Barnet har ett gulligt (...) litet familjefoto på mamman, pappan (min sambo) och barnet när de var en enda stor familj. Eller det var i och för sig taget efter att det separerat. Överlever den hemska bilden genom att undvika att vara i barnets rum mer än nödvändigt. 

En annan grej är om det står i de gemensamma utrymmena. Då ska det ut.

Vari ligger svartsjukan? Ts har all rätt i världen att kräva att allt sådant ska ut illa kvickt. Vem tusan vill leva i ett hem där man blir påmind om exet mer än absolut nödvändigt (barnen går som sagt inte att göra så mycket åt)?
    Vad är det om inte svartsjuka ?
  • Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 15:40:45 följande:
    Anonym (Nemas problemas) skrev 2016-05-24 15:23:18 följande:Jag tycker hela ditt inlägg skriker svartsjuka. Du undviker att gå in i barnens rum för där finns ett"hemskt"  foto på en mamma, pappa och deras barn. Men svartsjuk .........nej absolut inte.
    Herregud, jag är inte på något sätt svartsjuk. Har inget intresse, dock, om att vara något slags substitut till en mamma. Kunde de inte hålla ihop sin relation trots barn så är det ju hemskt tråkigt för dem. Men det ska inte drabba mig. Jag valde att vara med min sambo för att jag tycker om honom. Jag är en partner till honom. Jag är ingens styvmamma och inte någon som accepterar vad som helst. Jag vill inte i ansiktet bli upptryckt deras familjebild, är inte intresserad av att vara en ersättare för dem. Bilden skulle jag kasta ut om den var i våra gemensamma rum. Svartsjuka? Nej, bara väldigt trött på att behandlas som om jag är någons substitut. Varför ska man dras med ex så förbannat mycket? Kul för de som har bra relation med sina ex, varför de nu ska ha det, men varför ska nuvarande partner drabbas utav det?

Svartsjuk alltså i högsta grad
  • Anonym (!)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 16:36:52 följande:

Nej du är varken hemsk eller löjlig TS. Lika normalt att ta bort en staty som representerar ett avslutat äktenskap som det är att ha tagit av sig vigselringen. Att ha den framme för svärmors skull när inte ens din man bryr sig om den vore ju helt knäppt.

Oj vet du ? Jag har min gamla vigselring på mig dagligen jag , dock har jag gjort om den lite o texten i den är borta
  • Anonym (!)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 16:57:04 följande:
    Då har du ju raderat det som gjort den till en symbol för ditt äktenskap.
    Inte fan var det texten i ringen som inte ens syns som är symbolen
  • Anonym (!)
    Anonym (--) skrev 2016-05-24 18:22:04 följande:
    Du hade ju gjort om den sa du. Men den är alltså fortfarande en symbol för ditt äktenskap eller? Och du har en ny man?
    Tagit bort texten o satt bytt en sten o ja klart det är en symbol då det är en vigselring . Ja jag är omgift sen 9 år tillbaka .
  • Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-24 22:16:19 följande:
    Finns inga familjealbum på min sambo, hans ex och deras unge. Men om det skulle finnas det så skulle jag kräva att det antingen förvarades hos barnets mamma eller någonstans i barnets rum där jag slipper se det. Aldrig i livet att det hade fått ligga framme i vårt gemensamma sovrum, vardagsrum eller annat rum i huset. Varför i hela friden skulle det?!
    För att det är hans barn på bilder , men i ert förhållande kanske det bara är dina känslor som betyder nått ?
  • Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 09:30:03 följande:
    Va? Vilka inlägg? Vad skulle jag anmäla? 

Inte min stil.
    Är massa inlägg anmälda i denna tråd
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?