• Anonym (Arg mamma)

Nu ska han plötsligt ha barnen?

Jag lämnade barnens pappa för snart ett år sedan. Jag tyckte inte han engagerade sig tillräckligt i mig eller barnen. Pappan jobbar nätter och har haft barnen varannan helg. Han har då sagt att han vill ha barnen varannan vecka så snart han fått nytt jobb. Visst, han har tagit föräldraledigt rätt så mycket för att ha barnen mer och så. Men allvarligt, tror inte att han söker nytt jobb för fem öre.

Nu har jag fått ett jobb på en annan ort och skulle vilja flytta dit med barnen. Pappan har nu blivit helt tokig och säger att antingen stannar jag på orten och vi fortsätter med "planen" att han ska ha dem varannan vecka inom ett år eller så flyttar jag men då stannar barnen med honom och bor hos mig varannan helg istället. Vad har jag för rättigheter och vad kan han egentligen göra åt saken?

Menar, han kan inte ha dem för att han jobbar natt. Ska hans mamma passa barnen varje natt eller? Barnen har ju alltid bott hos mig. Fattar inte varför han ska komma nu och bete sig som en jävla idiot när han inte har brytt sig innan? 

• Svar på tråden Nu ska han plötsligt ha barnen?
  • Anonym (Didi)
    Anonym (sluta) skrev 2016-04-09 18:07:43 följande:

LÄS!!!!

Jag har förklarat 10 gånger nu att MAMMAN vill flytta 8 mil från barnens trygghet. Skola/dagis. För att hon vill, hon kanske får ett fast jobb. Fattar du? Eller ska vi ta det en gång till? DET ÄR HON SOM ÄR PROBLEMET här inte pappan. DÄRFÖR kommer hon aldrig få rätt. Så spara dina personliga åsiketer och händelser för dig själv och håll dig till tråden.

Ok, och jag anser att en förälder som inte ser till att få tummarna ur arslet och fixar ett jobb som gör att han kan ha sina barn är en JÄVLIGT dålig ursäkt till förälder! Hur i helvete kan man sätta barn till världen utan att ha förutsättningarna att se till att barnen får en fungerande vardag??? Det funkade INNAN, när föräldrarna bodde ihop men NU är NU och det är dags för slapphäcken till farsa att inse att han är ensamstående förälder och anpassa sig till det! Kom inte med något jävla dravel om att det inte är så lätt att byta jobb. Det går om man vill, annars får man väl börja plugga? Det handlar om att få rätt på sina prioriteringar!

Det handlar inte om vad man VILL som förälder, det handlar om vad barnen BEHÖVER och barn mår bäst av två engagerade föräldrar!
  • Anonym (Didi)
    nevermind skrev 2016-04-09 18:18:37 följande:

Du får väl köra till jobbet varje morgon då..?

Absolut, allt för att pappan ska få bestämma!
  • Anonym (Didi)
    Nenne666 skrev 2016-04-09 18:10:38 följande:

Va?

Du har aldrig hört talas om det? Aldrig snubblat över några trådar där föräldrar med gemensam vårdnad krigar om precis ALLT?
  • Anonym (Didi)
    Nenne666 skrev 2016-04-09 18:09:08 följande:

Öh! Vad gör nu pappan som är då dumt mer än att sätta sig emot att mamman tar med sig barnen i en flytt? Det är väl inte mer än rätt? Sedan att du sitter här och målar fan på väggen är ju en annan sak.

Och någon annan målar upp lösningar som de "antar" att pappan har för så måste det ju vara. Fl i ett nötskal!
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-09 18:21:18 följande:

Ok, och jag anser att en förälder som inte ser till att få tummarna ur arslet och fixar ett jobb som gör att han kan ha sina barn är en JÄVLIGT dålig ursäkt till förälder! Hur i helvete kan man sätta barn till världen utan att ha förutsättningarna att se till att barnen får en fungerande vardag??? Det funkade INNAN, när föräldrarna bodde ihop men NU är NU och det är dags för slapphäcken till farsa att inse att han är ensamstående förälder och anpassa sig till det! Kom inte med något jävla dravel om att det inte är så lätt att byta jobb. Det går om man vill, annars får man väl börja plugga? Det handlar om att få rätt på sina prioriteringar!

Det handlar inte om vad man VILL som förälder, det handlar om vad barnen BEHÖVER och barn mår bäst av två engagerade föräldrar!

Det är en lika dålig ursäkt till förälder som planerar att ta barnen och flytta 8 mil och därmed försvåra barnens möjligheter till umgänge och framtida vv boende...
  • Nenne666
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-09 18:21:18 följande:

Ändå tycker du att ts kan ta med sig barnen och sjappa? Barnen ska väl inte ryckas upp ur sin trygghet mot en otrygghet som ts 'erbjuder'? Hur tänker du? Pappan löser nog sitt nu för att barnen ska slippa släpas runt i Sverige på olika osäkra jobb och boenden som ts presenterar. Är det något som är ansvarslöst så är det vad ts planerar.
  • Nenne666
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-09 18:27:16 följande:
    Och någon annan målar upp lösningar som de "antar" att pappan har för så måste det ju vara. Fl i ett nötskal!
    Men vad gör pappan som är så hemskt?
  • Nenne666
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-09 18:25:29 följande:
    Du har aldrig hört talas om det? Aldrig snubblat över några trådar där föräldrar med gemensam vårdnad krigar om precis ALLT?
    Jag undrar vad det har med saken att göra?
  • Anonym (Didi)
    Anonym (?) skrev 2016-04-09 18:25:36 följande:

Men är du dum på riktigt ?

Varför skulle ts jobb vara viktigare än barnens relation till pappan o deras trygghet där dom bor nu ?

Det kan jag tyvärr inte svara på. Å andra sidan har jag ju aldrig hävdat det heller.

Jag tycket att det är en dålig lösning för barnens del att föräldrarna bor 8 mil ifrån varandra. Det jag säger är att jag FÖRSTÅR ts frustration över att inte ha något jobb, och att mannen "nägon gång" ska ha barnen halva tiden. Jag tycker att båda föräldrarna borde kunna bjuda till för att hitta en lösning som blir bra för alla. Vid en separation är det läge för lite nytänkande eftersom förutsättningarna ändras ganska radikalt. Får man inte jobb kanske man behöver skaffa sig en utbildning? Båda föräldrarna måste vara beredda på att bjuda till och göra förändringar i livet för att det ska funka. Om bara en förälder är nöjd med hur det fungerar så bäddar man bara för nya konflikter...
  • Anonym (Didi)
    Nenne666 skrev 2016-04-09 18:30:15 följande:

Ändå tycker du att ts kan ta med sig barnen och sjappa? Barnen ska väl inte ryckas upp ur sin trygghet mot en otrygghet som ts 'erbjuder'? Hur tänker du? Pappan löser nog sitt nu för att barnen ska slippa släpas runt i Sverige på olika osäkra jobb och boenden som ts presenterar. Är det något som är ansvarslöst så är det vad ts planerar.

Du får MER ÄN GÄRNA presentera det inlägg där jag skrev detfa?
Svar på tråden Nu ska han plötsligt ha barnen?