• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre

Tror inte man ser så mycket heller om man testar varje dag, det tar väl nån dag innan man kan se ökningen. Bra du kan vänta lite, man stressar ju verkligen för allt och inget känns det som.

Mensvärk har jag haft till och från i flera veckor (utan att blöda) så det behöver inte heller betyda nått.

• Filli89

Vad tråkigt att det blev missfall fine.

Själv sitter man här och är lite halvt orolig hela dagarna faktist ruvar på en 6 dagars och känner inte som sist då ja ruvade på en 3 dagars och kände när de fäste på dag 6. Nu har ja endast som mensvärk som kan vara av lutinus trots att ja började med lutinus 3 dagar innan insättning och kände inge värk då o så den där hemska värmen som kommer som en storm, börjar svettas sen blir jag kall igen helt sjukt det hade jag de två gångerna jag blev gravid oxå. Hur går det för andra finns det fler som ruvar? Isf vad har ni för symptom?

• stajlish

Hej och tusen TACK för alla tankar o pepp o stöd! Ni är guld värda <3 <3 <3

Allt gick sååå bra idag. Är så glad! Så jäkla skönt att det är över, äntligen!
    11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.
    ET på söndag 14.15 om ingen ringer o hoppas på någon/några till frysen. 
    Makens prov såg fint ut idag med, de blir ICSI på alla som förra gången..
    Perfekt o bli ruvare o sen gå på Håkan på Ullevi på söndag, haha!

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! Hjärta

• Marre22
    stajlish skrev 2016-06-03 16:29:25 följande:

11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! 

Underbara resultat!
  • celavie1

Låter toppen!!! Kram
  • finee

Åh, fantastiskt! Stort grattis! Kommer säkerligen bli några till frysen också
  • Miri
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-05 22:15:59 följande:
    Ja. Vi kan få hjälp om vi betalar via landstinget. 43500 för ett försök. Finns inga "paketpriser". Då vi är två kvinnor och behöver donerade spermier får vi tyvärr inte göra på privata kliniker där det annars kan vara billigare med IVF.
    Hej, hoppar in här och skriver en rad och hoppas att du läser det här...
    Fertilitetscentrum Stockholm, IVF-kliniken Falun, Fertilitetscentrum Göteborg och IVF-kliniken CuraÖresund är privata fertilitetskliniker som fått tillstånd att sedan hösten 2015 hantera och behandla med donerade könsceller.

(Själv gått igenom ivf, lågt amh 0,9 ng/mL, högt fsh 15, 38 år, ensamstående.)
  • KaosArt

Grattis till fint resultat! :) håller tummarna för dina kämpar att det går bra för dem!
  • KaosArt
    finee skrev 2016-06-03 08:34:58 följande:

Jaaa... Jag blöder ju inte särskilt mycket idag heller. Har inte testat något idag, vill ha lite lugn och ro, var så jobbigt igår att sitta och stirra på gravtest och försöka klura ut, hehe. Kanske blir jag att testa imorgon på morgonen. Men jag har fortfarande mensvärk, tyvärr, och är helt inställd på missfall. Tack ändå marle för stöd<3

Jag är så ledsen för din skull, det är verkligen tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång. Jag hoppas du kan ha en fin sommar ändå och ladda upp med ny energi för frysförsök i höst.

Har du tagit något mer test?
  • finee
    KaosArt skrev 2016-06-04 07:18:54 följande:

Jag är så ledsen för din skull, det är verkligen tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång. Jag hoppas du kan ha en fin sommar ändå och ladda upp med ny energi för frysförsök i höst.

Har du tagit något mer test?

Ja, jag känner mig jätteledsen i och med missfallet. Har gråtit massor. Känns som att jag har snubblat på mållinjen Tog ett nytt test imorse. Fortfarande positivt, men lite, lite svagare än det från i förrgår. Skulle det inte vara missfall så skulle ju hcg-nivån ha dubblerats på 48 timmar. Så ledsamt.

Här kommer en bild på tester a:

Översta: från imorse (lördag)

Mitten: torsdags morse

Nederst: onsdag kväll

:'-(

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj