• Filli89

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej tjejer hoppar in här jag med då. Fick tyvärr missfall i v10 förra månaden efter et nu är vi igång igen och får göra en fet på måndag. Har börjat med vaggisarna idag. Det som oroar mig är dock att jag endast har en i frysen och d finns en chans att den inte klarar upptiningen men de är en 5 dagars blastocyst så vi får se hur stark den är annars får jag börja om hela processen, de hör av sig måndag morgon om den inte klarar sig,, så himla nervös.hur går det för er andra här inne? Har inte läst allt.

• Filli89
    grodan26 skrev 2016-05-28 12:02:05 följande:

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

Hej.

Vetu jag kände en enorm mensvärk på dag 6 med en tre dagars den var nästan lik mensen tog en alvedon o de gick över sen kom d inga liknande verk antar att det va när det fäste sen resterande dagarna fick jag värmevallingar och ilningar i brösten jämt sen värst av allt fick ja nidblödning på dag 9 trodde d va mensen men d slutade efter nån minut bara, blev gravid förra månaden alltså men missfall på v10 som sagt men det är en annan historia. Lycka till
  • Filli89
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-28 21:26:44 följande:

På ruvardag ett och känner mig bara nedstämd. Lätt till gråt och irritation, idag brusade jag till och upp mig för ingenting. Rädd att mitt lilla ägg ska ta skada av mina hormonella svängningar. Så här påverkad har jag inte varit tidigare. Någon som vet? Kan jag gråta "ut" ägget eller få det att sluta utvecklas? ????

Hej du. Förstår din oro men tror inte att lite gråt kommer göra att ditt embryo stöts ut om de fäst. Kvinnor blir gravida under våldtäkter och andra extrema situationer. Jag tror på ödet och är det meningen för oss alla så blir vi nog alla gravida o får fina o friska barn. Kram på dig
  • Filli89

Hej tjejer nu är även jag ruvare. Ruvar dag 0 isf med en 6 dagars blastis frys försök spännande. Lycka till allihop.

• Filli89
    FruHolmli skrev 2016-05-30 22:11:35 följande:

Mysigt!!

Jag har en 6-dagars eskimå med i frys o väntar!

Ja verkligen. Har TD 12 juni har lite kortare ruvar tid nu med fet än med färska då vare typ 20 dagar. Hur går det för er? För mig känns det nervöst även om ja gick långt i graviditeten förra gången så var d inget frysförsök o embryot va 3 dagar den gången nu ska embryot fästa i timmarna om d gör det så allt känns fortare denna gång o mer pirrigt för den kläcktes ur sitt skal på skärmen oxå.
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-05-31 07:46:08 följande:

Inget mer rosa igår, men yttepytte lite brunaktig på applikation längst vid tablettplats igen nu vid införande imorse.

Som jag liksom haft en blödning som legat långt in. Men inget kommer liksom "ner"! Utan det är ju bara på applikation och på morgon andra dagen.

Idag är min naturliga BIM.

Vi får se hur dagen utvecklar sig! :(

Jag är jättenervös.

Vågar heller inte testa på"bara" RD11 då jag vet att de finns dom som fått neg då men pos ngn dag senare!

Vill ha lite hopp liksom.

Vettu lite blod på dag 11 behöver inte betyda att d är kört. Började blöda själv förra gången ja va gravid varade bara någon timma o de va knappt blod men de var rött o färskt så fick panik o trodde d va mensen men gjorde ändå test som visade svagt pluss väntade över helgen o tog nytt o då vare 2-3 o inge mer blod såg ja. Så ta d lungt sås länge d inte forsar blod o du inte har ont kan du andas lite gran även fast d tufft.
  • Filli89

Tjejer är det någon som gör fet här inne? Vet int om det är så mkt stimulerat men fick ovitrielle pluss lutinus utöver de är de på naturlig. Men mina bröst börjar aldrig ömma överhuvudtaget inte ens efter ovitrielle någon som känner likadant ? Oroar mig mkt att kroppen är små skum efter missfallet brukar få ömma bröst efter äl fram till BIM men nu inget förutom att de sticker till då och då

• Filli89

Vad tråkigt att det blev missfall fine.

Själv sitter man här och är lite halvt orolig hela dagarna faktist ruvar på en 6 dagars och känner inte som sist då ja ruvade på en 3 dagars och kände när de fäste på dag 6. Nu har ja endast som mensvärk som kan vara av lutinus trots att ja började med lutinus 3 dagar innan insättning och kände inge värk då o så den där hemska värmen som kommer som en storm, börjar svettas sen blir jag kall igen helt sjukt det hade jag de två gångerna jag blev gravid oxå. Hur går det för andra finns det fler som ruvar? Isf vad har ni för symptom?

• Filli89
    finee skrev 2016-06-04 15:39:03 följande:

Jag tycker testerna är så väldigt svårtolkade! De ser ju typ lika ut! Alla tre är ju solklara plus, men det som jag saknar är en stegring. Tycker verkligen morgonens test skulle vara klart starkare än det ser ut med tanke på att jag är på äggplock+17 och det är testa tidigt test som mäter från 10mlU.

Har inte pratat med klinken. De öppnar ju först på tisdag, så kommer att ringa dit på en gång när de öppnar.

Tack Kaosart för din omtanke <3 Kram tillbaka!Hej! Det är känsliga testa tidigt test från Lloyds apotek. Fortfarande har ingen riktig blödning kommut igång. Tack att du håller tummarna, men tror tyvärr att det är kört. Kram <3

Du kanske inte fått missfall. Bäst o göra digital ökar det från 1-2 och 2-3 och tillslut 3+ så fortsätter ju graviditeten.
  • Filli89
    MajaStinaa skrev 2016-06-08 12:36:46 följande:

Stort grattis Miri! Trots den låga sannolikheten så blev det två! Det ger ju en lite hopp om att under kan ske=)!

Jag tog ett test igår, kunde inte hålla mig, ruvdag 10. Det visade negativt. Blev otroligt ledsen trots att jag inte riktigt vet hur pålitligt resultatet är...=(

Är det helt kört nu eller testade jag för tidigt? Finns det en liten chans? TD är på måndag 13e.

Dag 6 fick jag en enorm mensvärk jag ruvade på en tre dagars då så dag 3 var emrbyot 6 dagar, var tvungen att ta alvedon så mkt det kändes. Dag 9 fick jah en nidblödning trodee mensen börjat så ja tog ett test ändå för jag har haft kemiska graviditeter innan ( en graviditet som avslutas kort efter inplantationen) men testet visade svag positivg väntade över helgen gjorde om måndagen och d visade 2-3 v på digitala. Denna gång ruvar jag på fet så ja har inte haft värst symptom, mina bröst ömmar inte alls o har inte gjort d tills nu trots ovitrielle, de ända ja känner är mensvärk som även lutinus kan orsaka o så har ja känt någon illamående nån gång. Illamåendet kom sent för mig sist v7 nån gång, slutade tyvär i missfall v10. Men verkar olika för alla. Testa igen på td om du inte fått mens man vet aldrig.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj